Afgebroken geleider wervelklep z14xep (astra h)

Forumindex Forums Modellen Astra Afgebroken geleider wervelklep z14xep (astra h)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    ro071
    Deelnemer

Tot mijn verbazing zag ik dat bij 1 wervelklep geleider het bevestigingspunt is afgebroken (zie onderstaande foto 1).   De andere 3 zijn nog intact.

nu vraag ik mij sterk af hoe dit is gebeurd…. Een tijdje geleden was ook al het bevestigingspunt van het motortje los (onderstaande foto 2).

zullen dit de kaboutertjes zijn geweest ? Of zou het zo kunnen zijn dat de wervelkleppen een keer vast hebben gezeten, waardoor het is afgebroken / losgeschoten ?    Wie heeft hier al is mee te maken gehad ?

ik zit te twijfelen het inlaatspruitstuk te demonteren, zijn de wervelkleppen goed zichtbaar bij dit spruitstuk ?  Is model 2008

IMG_3253IMG_3254

Corsa_GSi
      Deelnemer

Als er natuurlijk veel kool afzetting is opgetreden in het spruitstuk dan loopt de boel vast en breken de stangetjes.
        Je kan het proberen te repareren of het gehele spruitstuk te vervangen.
        Ga je het laatste doen dan is dit een goede optie (kost wel wat):
        Flowtec Saugrohr Opel Astra H, Corsa C, Tigra TwinTop 1,4 16V 66kW Z14XEP | 01.020.135A (dbilas.com)

https://dbilas.com/Fahrzeughersteller/Opel/Astra/Astra-H/1-4-16V-66kW-Z14XEP/3147/Flowtec-Saugrohr-Opel-Astra-H-Corsa-C-Tigra-TwinTop-1-4-16V-66kW-Z14XEP

ro071
        Deelnemer

Ik had het motortje losgekoppeld, en kleppen met hand bediend. Het voelt niet aan alsof ze vast zitten.   Als het afgebroken stukje het enige probleem is,  dan draai ik er gewoon een schroef ofzo in 😅

Zijn de wervelkleppen beetje goed zichtbaar als je het inlaatspruitstuk demonteert?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.