afgebroken bout versnellingsbaksteun, beste oplossing?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum afgebroken bout versnellingsbaksteun, beste oplossing?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    alex83

Sinds vorige week is er een bout afgebroken in de bak van de baksteun linksvoor. Dus aan de radiatorkant. Het gaat om de Vectra 2.0 DTL uit ’99. Het gevolg hiervan is dat depot uit het subframe is geschotenen de motor naar voren is gekanteld. (ligt op het subframe). De enige opties zijn: proberen de draadeinde netjes eruit zien te krijgen en anders uitboren. Alleen is er winig speling (denk ik) om er fatsoenlijk een machine tussen te zetten voor het uitboren. Is het mogelijk dat de motor zover mogelijk naar achter kan kantelen zonder het subframe te zakken of kan beter de bak eruit en dan uitboren?

wim-v6
      Deelnemer

In de bak afgebroken, of is ie aan de motorsteun (Rubber / POT) afgebroken.

In geval van het laatste is het niet anders meer dan de ”Pot” vervangen.

Willem

alex83

@willem
          Zoals ik beschreef was misschien niet duidelijk. De steun linksvoor(baksteun) zit vast aan de bak met 3 bouten. 1 bout is afgebroken(de kop van de bout), waardoor het draadeinde daarvan dus nog in de bak zit. Steun zelf en de pot dus ook is nog intact

wim-v6
          Deelnemer

uitboren inderdaad.. mooiste is met linkse boor, meestal komt ie wel los dan..

Willem

sw_reijnders
            Deelnemer

en als je de steun los haalt, steekt er dan nog een stuk draadeind uit de bak
              of is de bout afgebroken IN de bak??

als er nog een stukje uit steekt, zet je een assteun onder de motor en versnellingsbak, schroef je de hele steun er af en met een griptang het draadstuk verwijderen.

alex83

Afgebroken in de bak… ik vroeg mij af of er genoeg ruimte is om uit te boren of zoiets, of zou ik dan de bak tijdelijk moeten verwijderen door het subframe en alles los te maken, wat een beste klus is…

speaker
                Deelnemer

Met een haakse lucht boormachine is dat het makkelijkst!

CarloAstra
                  Deelnemer

Heb je de steun er al afgehaald? Meestal draai je het restant er zo uit.

CQPV6
                    Deelnemer

hoe kan het dat je motor al gekanteld op het subframe ligt terwijl er maar 1 van de 3 bouten afgebroken is? :hmmz

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.