afgebroken bout motorzijde

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum afgebroken bout motorzijde

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    strangepizza

Oeps…. bij het los draaien halen van het spruitstuk is se bout links boven aan de motorzijde afgebroken. Hierdoor krijg heb ik nu valse lucht, duidelijk hoorbaar dat hij lucht aan zuigt bij een koude motor.
      Heeft iemand een idee hoe ik deze kan verwijderen?
      Hij is nagenoeg glad langs de motor afgebroken dus even een tang erop is uitgesloten. Een las apparaat heb ik niet dus ik blijf zelf hangen op uitboren… met als enige probleem dat dan mijn peilstok en het reservoir van de stuurpomp in de weg zitten. ook zal ik de radiator moeten verwijderen om de accutol er recht tussen te krijgen en zelfs dan zal het om de laatste centimeter spannend gaan worden of het wel of niet past.

En daar komt dan ook nog bovenop dat ik de auto eigenlijk dagelijks nodig heb voor mijn werk..

Ik ben op google wezen zoeken naar een links draaiende tap en zo’n bouten verwijder setje maar dan vind ik auto forums vol met mensen die het afraden die dingen te gebruiken want ala een tap af breekt ben je nog verder van huis.

Dus als iemand iets weet hoor ik het heeeel graag!
      Gaat om een opel vectra b, 1.8i ecotec

Alvast bedankt!!!

Opeltje17
      Deelnemer

Je zal er toch een klein gaatje in moeten boren, en er dan bijvoorbeeld een klein torx dopje in slaan, zo heb ik zo ook wel eens verwijderd.

jeroenk
        Deelnemer

Met een dremel een kruiskop van maken en vervolgens met een stevige schroevendraaier aan de gang kan je ook n og proberen ;)

theunm

hij kan ook de zoek funktie gebruiken nog niet lang geleden is dit ook aanbod geweest

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.