Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Affabriek xenon lampen vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2010 om 17:26 #17222318
Hey mensen,
Ik ben stukje bij beetje zelf het onderhoud van de auto aan het bijhouden. Ik probeer steeds meer dingen zelf te doen en daarvoor eerst uit te vogelen.
Nu heb ik het idee dat mijn lichtopbrengst van de xenon minder wordt. Ik zou in elk geval wat meer zien in de nachtelijke uurtjes. Nu ben ik wel tegen topics aangelopen die het hebben over vervangen van xenonlampjes, maar ik heb van horen zeggen dat het dan vaak gaat om aftermarket setjes.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik mijn xenonlampen vervangen? Heeft er iemand een how-2 en enig idee van de mogelijkheden betreffende de soorten helderheid en de eventuele kosten.
Hoor graag van jullie.
Alvast bedankt,
Sven10 juni 2010 om 17:33 #17686236hoi,
heb je geen typenummer ofzo dat je eens kan googlen?
moet er achter zien te komen (bij de dealer ofzo) welke fabrikant de xenon lampen levert, misschien kun je ze dan los nabestellen bij de fabrikant?wat heb je voor licht er in zitten nu??, warmwit= 4000K. /wit = 6000K./witblauw = 8000K./blauwpaars = 10.000K./paars = 12.000K?
sommige xenonpitten staan er om bekend dat ze de 1e paar seconden fel licht geven (opstarten en daarna teruggeschroefd worden, maar in de loop van tijd zelf ook minder worden) (van horen zeggen uit betrouwbare bron)groeten jos..
10 juni 2010 om 17:34 #17686237je zou t best een kitje willen in welke kleur en dan van 3500 tot 4000 LUMEN permanent, niet ene die terugvalt naar 2500 ga ik vanuit??;)
kosten kunnen varieren bij aftermarket kitjes van 40 tot 100 euro single of set?
iig originele zou k niet weten,
misschien kun je bij fabrikant ook inbouwhandleiding krijgen? of heeft iemand hier online die?groeten jos
10 juni 2010 om 19:53 #17686238Ik zie dat aan je avatar dat je een Signum van voor de facelift hebt?
Net als bij de Vectra’s van voor de facelift worden vaak ook de koplampen dof, dit zou ook de mindere lichtopbrengst kunnen verklaren.18 juni 2010 om 15:11 #17686239De koplampen op zich kan ik niet betrappen op enige dofheid. Ga nog eens verder kijken wat er mogelijk is.
Thanks24 juni 2010 om 17:45 #17686240Zitten er in de Signum niet gewoon D2S xenon lampen (net als in een Astra G) ?
In dat geval zou je dan de lampen kunnen vervangen voor een setje (aftermarket) D2S lampen in 4300K oid ?
Zelf zit ik te denken aan vervuiling op je units (wat twistam ook al zei) of je lampen / reflectors zijn dof ?Overigens een zeer nette Signum, heb m dinsdagavond’s al een aantal malen gespot thv de Esso en bij de rotonde thv de Sypel :thumbup
Gr. Arjan
4 juli 2010 om 20:11 #17686241Ik zal de vrouw eens even vragen wat ze daar op dat tijdstip aan het doen was :)
Ga eens even bij een paar mensen vragen wat zij vinden van de dofheid en dergelijke. Op zich vind ik het wel meevallen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.