Afdoppen tankventilatie c20xe (corsa a)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Afdoppen tankventilatie c20xe (corsa a)

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    KRSA2000
    Deelnemer

Ik heb hier en daar gelezen dat de tankventilatie klep wel eens afgedopt wordt.

Heeft iemand van hier ervaring mee? Wat hebben jullie gedaan met de tankventilatie zelf (slang wat van de tank komt)?

Ik weet wel de stekker van het klepje ingestoken moet blijven anders krijg je foutmeldingen.

freek corsa
      Deelnemer

Ik heb de mijne ook afgedopt op de klep die op de motor zit.

De slang van de tank heb ik verwijderd, de aansluiting van de tank heb ik wel hoger gemaakt dan het hoogste punt van de tank.
        De slang van de tank heb ik niet afgedopt, want dan kan de tank vacuum zuigen.

Die koolstofpot heb ik dus eraf gehaald.

GSI Racer
        Deelnemer

dit wil ik bij de mijne ook wel eraf gooien.

Ben er laatst achter gekomen dat die slangen helemaal dicht zitten met kool o.i.d???

dus weg met dat zaakje.
          Gaat dit verder nog nadelen opleveren?
          en hoe moet dit precies gedaan worden, dus wat kan weg en wat moet blijven zitten

KRSA2000
          Deelnemer

De enige nadeel wat ik kan bedenken is een benzineluchtje als de druk in tank te hoog wordt (bv. bij warm weer)

De tankventilatieklep moet blijven zitten en aangesloten blijven, en hoe ik het begrip kan de rest allemaal weg.

Ik was aan het denken om de slang vanaf te tank te laten zitten (evt vervangen) en deze er tussen te zetten:

http://www.demon-tweeks.co.uk/Motorsport/Fuel_System/Fuel_Tank_Vent_Valves/Mocal_Fuel_Tank_Pressure_Relief_Valve/1546/0/23336

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.