afdoppen egr klep

Forumindex Forums Modellen Astra afdoppen egr klep

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    black pearl maastricht

Kan ik mijn egr klep afdoppen met een blind pakking,zonder dat ik een foutmelding krijg ?
      Het gaat om een astra g met de x16xel motor

marijnl1988
      Deelnemer

Vraagje….

waarom wil je hem afdoppen dan..?

FrankvanderBerg

Hallo, ik wil mijn Astra ook gaan afdoppen. Omdat deze steeds storing geeft, het reinigen van de klep heeft niet geholpen en nu stelde de garage voor om voor 300 euro een nieuw onderdeel (elekronica) te bestellen. Dit afdoppen moet met een blanking plate, ik zag deze op Ebay staan, echter kan ik deze pas over een week of 1,5 verwachten vanuit de UK. Is dit niet in NL verkrijgbaar?

Overige vragen:

Als ik een blocking plate plaats, krijg ik dan niet steeds een foutmelding/brandend lampje op het dashboard?
          Kan ik dit uitvoeren op mijn diesel astra 1.7 CDTI?

Ik hoor graag van je.

Gr Frank

xladage
          Deelnemer

Frank, open je eigen topic even, er lopen nu twee motorcodes door elkaar… niet elke motor is af te dopppen, dus dit maakt het erg onduidelijk.

b07

als je een storing hebt van een slecht werkende EGR dan gaat dat storing/lampje niet opeens weg als je er een dicht plaatje tussen zet.

zoals eerder gezegd kan niet elke auto worden afgedopt zonder dat er een storing ontstaat.

ik heb zelf aardig wat plaatje’s gemaakt van aluminium/blik en, die geplaatst bij diverse mensen die al een kapotte EGR hadden die open bleef staan, door dan de EGR af te doppen voorkom je dat er constant uitlaatgassen de inlaat instromen en, rijd die weer goed echter, zolang je de kapotte EGR laat zitten blijf je wel met een brandend lampje rond rijden, ik heb zeker geen ervaring met alle motor types maar, de gene die ik heb afgedopt rijden jaren rond met een brandend lampje zonder problemen.

Opeltje17
              Deelnemer

Bij een 1.7 gaat dat niet lukken dan gaat de motor in noodloop, wat wel zou kunnen is de EGR compleet weg schrijven uit het motor management.

Dan kan je de EGR compleet verwijderen en helemaal afdoppen.

FrankvanderBerg

@Opeltje17 wrote:

Bij een 1.7 gaat dat niet lukken dan gaat de motor in noodloop, wat wel zou kunnen is de EGR compleet weg schrijven uit het motor management.

Dan kan je de EGR compleet verwijderen en helemaal afdoppen.

Hoe kan ik m volledig wegschrijven uit het motormanagement? Is hier en How-to voor? Of kan dit alleen bij een garage?
                  En wat bedoel je precies met: EGR compleet verwijderen en helemaal afdoppen? Moet ik dan alle elektronica van de EGR eruit slopen? En volledig afdoppen is meer dan alleen dat plaatje plaatsen?

Sorry voor alle vragen, maar dit wordt mij eerste zelfreparatieklus :)

Opeltje17
                  Deelnemer

http://kcperformance.eu/nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; neem eens contact met hun op hun kunnen de EGR weg schrijven.

En als ie is weg geschreven kan je de hele EGR verwijderen en de kanalen afsluiten.

FrankvanderBerg

Hallo Opeltje17,

Ik heb in maart dit jaar bij scholtemeijer tuning de EGR van mijn Opel Astra H 1.7 CDTI weglaten schrijven. Echter bleef het lampje branden op mijn dashboard. Advies was om 1000 KM te rijden en dan zou het lampje vast wel uit gaan. Helaas was dit niet het geval. Na het 3e bezoek is het afgelopen week gelukt om het lampje uit te zetten.

Echter is na het 2e bezoek (zo’n 3 weken geleden) de auto ontzettend slecht stationair gaan lopen. De motor bromt en loopt onregelmatig en slaat zelf na verloop van tijd af.Dit heb ik afgelopen vrijdag bij het 3e bezoek aan Scholtemijer gemeld. Zijn reactie was dat het van alles kan zijn en niet direct aan de tuning hoeft te liggen.

Vandaag met de auto naar de garage gegaan om te kijken of ze het ‘stationair probleem’ kunnen oplossen. Zij wisten niet waar ze moetsen beginnen en konden me niet direct zeggen waar dit aan ligt.

Ik zit nu met het probleem dat ik een beetje tussen 2 partijen inzit. Heb jij een advies voor me?

Hoor graag van je.

Gr Frank

Sporting-Astra
                      Deelnemer

Hoi black pearl,

Heb dezelfde motor als jij en heb er laatst ook een andere pakking voor gekocht bij de dealer á 15 euro. Dit is een pakking van opel zelf die de klep afsluit maar de “nippel” open laat.
                        Mijn EGR was in orde, althans had geen foutmeldingen, maar deed dit omdat hij stationair schommelde in toeren.
                        Helaas ging bij mij het lampje branden na dat ik de nieuwe pakking had geplaatst en ben gelijk naar de garage gegaan om de storing te resetten, dit hielp helaas niks.
                        Uiteindelijk heb ik de orginele pakking er weer in en storing opgelost.

Mijn advies: Laat de egr uitschrijven van je software, of laat je auto chippen: veel tuners schrijven ‘m er gratis uit of tegen een kleine meerprijs.

Speedswitch
                        Deelnemer

Bij de X16XEL gaat volgens mij altijd het motorstoringslampje branden als je de EGR afdopt. Ik heb zelf een EGR cheater gekocht via ebay, en dat werkt prima! Kost je 20 min om te installeren en dan ben je van t hele gezeik af.

http://www.ebay.co.uk/itm/02-EGR-Cheater-Simulator-Opel-Vauxhall-X14XE-X16XEL-X16SZR-X16XE-X16SZR-Z16XE-/171079593944″ onclick=”window.open(this.href);return false;

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.