Afdichtingen kofferbak Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Afdichtingen kofferbak Vectra C

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Fastsmoke
    Deelnemer

Beste medeforumers,

Tot mijn grote spijt ben ik erachter gekomen dat de vorige eigenaar van mijn Vectra nogal creatief was met ducktape…
      Om onbekende reden zijn er uit de kofferbak afdichtingen verwijdert en nooit meer teruggeplaatst en afgeplakt met ducktape. Enige tijd geleden had ik een laag water in de kuip van het reservewiel staan. Dit probleem is nu echter opgelost…

Weet iemand wat hierin heeft gezeten? Waren dit rubberdoppen of iets anders?
      Mogelijk wil iemand even een blik werpen in zijn Vectra en nog mooier even een foto zou willen maken van hetgeen hierin hoort.

Aanstaande zaterdag ga ik naar de onderdelenboer en hoop daar de missende delen dan terug te vinden.

[/URL]
      [/URL]

Anoniem

Aan de andere kant zitten ook van die gaten. Dit is de trekhaak bevestiging volgens mij.

ElRenegado

er heeft zo te zien inderdaad een trekhaak onder gezeten die ietwat slordig verwijderd is… een rubber dopje erin had een nettere oplossing geweest.

Fastsmoke
          Deelnemer

Okee, dus daar zijn de gaten van. Nu opzoek naar een rubber dopje.

Bestaat er ook een soort carrosserie tape om dit soort dingen dicht te maken? Iets wat je daarna nog even extra aan kan smeren met Tectyl ofzo?

lucas1975
            Deelnemer

trekhaak idd, moet ze juist in mijn Vec nog erin maken!

Groetjes

ElRenegado

als er kaal metaal zichtbaar is moet je het wel even behandelen ja….. gewoon een goede roestwerende verf / menie o.i.d.
                aanvullend een beetje tectiel kan geen kwaad en dan gewoon rubber dopje erin drukken.

Fastsmoke
                Deelnemer

Inmiddels de reparatie aan de gaten gedaan. Met zwarte speciaal voor afdichten van naden bij de automaterialenzaak gehaald en de kale randjes ingesmeerd. Even met m’n vinger door het gat en ook de onderkant gedaan. Goed dik in de kit gezet en vervolgend het dopje erin gedrukt en deze ook rondom afgekit. Nu is het kale materiaal gelijk behandeld en zit veilig onder de kit.

Zag wel dat er onder de auto ook door een frame heen is geboord. Tenminste ik denk dat het een frame is. Nog even een keer de auto op de brug om ook die gaten te dichten.

ElRenegado

klopt dat zijn je chasis balken, daar moet ook een gat in voor de trekhaak.
                    maar ik dacht dat die er vanaf fabriek al inzitten, althans, bij de omega wel.

Bartjex88
                    Deelnemer

Klopt idd, bij de vectra zitten de onderste er vanaf fabriek al in:)

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Fastsmoke
                      Deelnemer

Ik heb nog even de gaten in de chassisbalken met Tectyl ingesmeerd. Overigens raadzaam voor de mede Vectra C rijders om zwakke punten onderop even een keer extra dik in de Tectyl te zetten!!!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.