Afdichting verstuiver Astra H Z 1.7DTH 2007

Forumindex Forums Modellen Astra Afdichting verstuiver Astra H Z 1.7DTH 2007

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Jeroen Haarlem
    Deelnemer

De rechter verstuiver is vochtig bij de afdichting. Nu lees ik in het Opel handboek dat je de afdichting bij de Z 1.7DTH kunt verwijderen / vervangen zonder dat je de nokkenasdeksel en de verstuiver hoeft te verwijderen.

Aangezien de motor verder keurig loopt, ga ik er vanuit dat “slechts” de afdichting lek is.

Nu belde ik vandaag de opel-dealer voor een prijsopgave van een vervangende afdichting. De ene dealer had het over € 25,- en een andere dealer over € 4,50 (gaat ws. niet over hetzelfde onderdeel). Tevens vroeg ik bij de laatste wat het kost als de garage (merkdealer) deze afdichting repareert en die stelde het als volgt;

Om de bovenste afdichting te vervangen moet alles eraf. Kost minimaal €260,- en als de verstuiver moeilijk los gaat komt er nog “een paar uur” arbeidsloon bij.

Ik zou graag van iemand horen hoe het nu werkelijk zit bij dit type Z 1.7DTH.

Bij voorbaat dank!

Nick-GSI
      Deelnemer

Die rubbers boven op het kleppen deksel, kan je idd vervangen zonder het deksel te verwijderen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.