Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Afdekplaatjes koplampsproeiers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2010 om 08:59 #17230217
Vorige week zijn beide afdekplaatjes van de koplampsproeiers die zich vooraan in de bumper bevinden,losgekomen.Eerst links.Twee dagen later rechts.Ondertussen naar garage geweest en twee stuks zijn besteld,met een kostprijs van ongeveer 70 euro per stuk.Ik viel bijna omver,70 euro voor een plastieken plaatje.Wagen is 1,5 jaar oud.Is volgens mij toch wel een constructiefout.Als dit regelmatig gebeurt,dan staat mij dit een kostelijk grapje te worden.Kan toch niet zomaar ,dat dit aangerekend wordt!Zijn er nog insignia eigenaars met dit probleem?Kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben!
31 december 2010 om 09:01 #17783336oei dat is minder kostig grapje(dit probleem nog niet voorgehad maar ga er wel extra opletten) heb geen zin om 140 euro uit te geven voor wat plastiek. ben je ze verloren of niet gepikt?
31 december 2010 om 14:15 #17783337Zeker niet gepikt.Toen ik naar de garage voor het bestellen van de linkerkant zat de rechterkant er nog op.Bij aankomst was de rechterkant ook verdwenen.Er moet ergens een fout zitten tijdens het sproeien.Dat komt het plaatje en de sproeikop naar buiten.Waarschijnlijk is het in combinatie met de vorst,water dat de bevestiging van het plaatje loskomt.Gelijk hoe ook,het zou onterecht zijn om dit te moeten betalen.Als dit ieder jaar loskomt dan zitten we met een groot probleem.
6 februari 2011 om 18:02 #17783338De garantie is toch 2 jaar? Ik zal maar hardmaken bij de dealer en anders neem contact met de hoofdimporteur….
6 februari 2011 om 18:09 #17783339[rquote=1827530&tid=139392&author=vinny1970]Vorige week zijn beide afdekplaatjes van de koplampsproeiers die zich vooraan in de bumper bevinden,losgekomen.Eerst links.Twee dagen later rechts.Ondertussen naar garage geweest en twee stuks zijn besteld,met een kostprijs van ongeveer 70 euro per stuk.Ik viel bijna omver,70 euro voor een plastieken plaatje.Wagen is 1,5 jaar oud.Is volgens mij toch wel een constructiefout.Als dit regelmatig gebeurt,dan staat mij dit een kostelijk grapje te worden.Kan toch niet zomaar ,dat dit aangerekend wordt!Zijn er nog insignia eigenaars met dit probleem?Kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben![/rquote]
Hallo,
Ik zou dit niet betalen, dit is een constuctiefout en komt veel vaker voor, dit valt normaal onder de garantie!
Groetjes, Joche
6 februari 2011 om 19:14 #17783340Is ondertussen opgelost.Door zelf naar opel te bellen heb ik bekomen dat ze onder garantie vallen.Om te vermijden dat dit weer gebeurt en dat ze niet meer onder garantie vallen en dan wel zou moeten betaald worden heb ik de zekering voor de koplamsproeiers er maar uitgehaald.
Vind ik wel erg,maar wat anders?Ieder jaar 14 euro betalen voor een plastieken plaatje,liever niet.Enkel bij de keuring zekering terugplaatsen,anders wordt dit niet goedgekeurd.6 februari 2011 om 19:35 #17783341[rquote=1861869&tid=139392&author=vinny1970]Is ondertussen opgelost.Door zelf naar opel te bellen heb ik bekomen dat ze onder garantie vallen.Om te vermijden dat dit weer gebeurt en dat ze niet meer onder garantie vallen en dan wel zou moeten betaald worden heb ik de zekering voor de koplamsproeiers er maar uitgehaald.
Vind ik wel erg,maar wat anders?Ieder jaar 14 euro betalen voor een plastieken plaatje,liever niet.Enkel bij de keuring zekering terugplaatsen,anders wordt dit niet goedgekeurd.[/rquote]Hallo,
Dat zei ik toch ;) dat valt onder de Garantie, en als de Dealer ze er op zet en ze vliegen er weer af, is het nog Garantie.
Maar Euro 14,- valt toch nog wel mee :D ;) ;)
Groetjes, Joche
6 februari 2011 om 20:01 #17783342Sorry!Typfoutje.Ik bedoel 140 euro.Als je wagen ouder is dan 2 jaar dan vervalt de garantie,dus denk ik niet dat ik ze nog eens gratis ga krijgen.
6 februari 2011 om 20:09 #17783343[rquote=1861919&tid=139392&author=vinny1970]Sorry!Typfoutje.Ik bedoel 140 euro.Als je wagen ouder is dan 2 jaar dan vervalt de garantie,dus denk ik niet dat ik ze nog eens gratis ga krijgen.[/rquote]
Hallo,
Ja had het gezien, daarom ook mijn ;)
Ja ok, als hij buiten de garantie is kan ik dat “begrijpen” maar je hebt nog een half jaar garantie.
Ik ging ze wel gebruiken, en dan vlak voor de afloop van de garantie nog maar eens kijken :D
Groetjes, Joche
22 november 2011 om 17:44 #17783344Je zou denken dat Opel dit inmiddels zou hebben opgelost, maar ook ik ben een afdekplaatje kwijtgeraakt vandaag. Erg slordig voor een auto van 8 maanden oud en 36000 km. Ik moet toch al langs de dealer voor een bijgeluid bij koppeling bij ontkoppelen bij optrekken met koude motor; ook weer een leuke klacht…
Ik laat weten hoe dit afloopt!
22 november 2011 om 20:17 #17783345@Co-pel wrote:
Je zou denken dat Opel dit inmiddels zou hebben opgelost, maar ook ik ben een afdekplaatje kwijtgeraakt vandaag. Erg slordig voor een auto van 8 maanden oud en 36000 km. Ik moet toch al langs de dealer voor een bijgeluid bij koppeling bij ontkoppelen bij optrekken met koude motor; ook weer een leuke klacht…
Ik laat weten hoe dit afloopt!
Co-pel,
Wat voor geluid hoor je: een tik of een piep? Ik heb iets vergelijkbaars gemeld in de volgende thread: viewtopic.php?f=105&t=157275
Sorry voor de thread-hijack…..
23 november 2011 om 16:20 #17783346Hallo,
Ik heb het vorig jaar gehad met de afdekplaatjes, is wel vergoed, na enig aandringen.
Kostte inderdaad 70 euro, is gebeurd tijdens vorstperiode, dus pas op !!!!Gr Hans
23 november 2011 om 16:36 #17783347Wat betreft de koppeling klinkt het meer als een tik dan een piep Ben benieuwd of ze wat vinden. De afdekplaatjes van de koplampen is uiteindelijk natuurlijk belachelijk. Ik ga uit van garantie en zal er zeker op aandringen; dank voor de reactie!
30 december 2011 om 11:50 #17783348Even een update. Inmiddels is uiteraard het afdekklepje van de koplampsproeriers onder garantie vervangen. De klacht van de metaalachtige klik bij het schakelen met een koude motor blijft. Inmiddels is ook al van de week een vacuüm klep van de de turbo vervangen vanwege een schurend en resonerend geluid bij het schakelen. Dat deed zich dan weer voor bij een warme motor.
Volgende week gaat de auto dan ook weer naar de dealer voor die metaalachtige klik.
Verd blijf ik ondanks 3 maal balanceren van de 18 inch winterbanden, een trilling in het stuur houden bij circa 130 km per uur. Gaan ze ook naar kijken.30 december 2011 om 17:24 #17783349Co-pel, mijn tik bij schakelen is opgelost. Lees de thread waar ik eerder naar heb verwezen.
Vwb uitbalanceren van de 18 inch winterbanden: ik heb een soortgelijk ‘probleem’ en ook bij mij trilt het stuur licht bij 130/140 km/h. Ik heb ze nog niet opnieuw laten balanceren.
30 december 2011 om 18:37 #17783350hm ik heb precies hetzelfde… met m’n winterbanden.. en ook 18 inch 235/45/18
31 december 2011 om 09:23 #17783351Dank voor de reacties; op zich vreemd dat kennelijk meerdere mensen trillingen hebben in het stuur met de winterbanden. Waar zou dat aan liggen?
@Melgi; jouw suggestie voor de tik neem ik zeker mee en zal de werkplaats de tip meegeven.8 januari 2012 om 18:06 #17783352@Co-pel wrote:
Even een update. Inmiddels is uiteraard het afdekklepje van de koplampsproeriers onder garantie vervangen. De klacht van de metaalachtige klik bij het schakelen met een koude motor blijft. Inmiddels is ook al van de week een vacuüm klep van de de turbo vervangen vanwege een schurend en resonerend geluid bij het schakelen. Dat deed zich dan weer voor bij een warme motor.
Volgende week gaat de auto dan ook weer naar de dealer voor die metaalachtige klik.
Verd blijf ik ondanks 3 maal balanceren van de 18 inch winterbanden, een trilling in het stuur houden bij circa 130 km per uur. Gaan ze ook naar kijken.heb dit probleem ook bij mijn nieuwe insignia!!
zijn wel geen winterbanden maar wel 18 inch velgen.
bij 130-140 trilt het stuur en bij hard / stevig doorremmen trilt het stuur ook???
iemand een idee?? :hmmz8 januari 2012 om 20:09 #17783353Dat trillen met het remmen hebben we hier ook, de schijven + blokken zijn vervangen geweest maar 5000km later is het probleem weer terug?
8 januari 2012 om 22:15 #17783354@Spacejam wrote:
Dat trillen met het remmen hebben we hier ook, de schijven + blokken zijn vervangen geweest maar 5000km later is het probleem weer terug?
ga deze dagen is even vragen bij de opel dealer.
moet niet kunnen vind ik bij een nieuwe auto. :fy1
heb er bij mijn vorige insignia geen last van gehad.
maar nu wel.
het is in ieder geval zwaar iritant want het is toch een snelheid die je veel rijd 130-140.
maar ook als ik bv 150-200 rijd en moet stevig terug remmen naar bv 100-120 km/h dan voel je het stuur gewoon trillen.8 januari 2012 om 22:57 #17783355Heb je al foto’s van je nieuwe insignia?
9 januari 2012 om 07:39 #17783356@Spacejam wrote:
Heb je al foto’s van je nieuwe insignia?
zal ze eerdaags plaatsen maar mijn fototoestel heeft het laten afweten.
zal eerdaags even een nieuwe halen en zal dan in mijn eigen topic nieuwe foto’s plaatsen.het is in ieder geval een insignia sports tourer cosmo 2.0 turbo technical grey.
enkele opties:
cosmo / sportstoelen / xenon-afl / dvd900 / licht-zicht pakket / elektrische achterklep / opel-eye / licht assistent / parkeerhulp / 18 inch velgen ( word nog 20 ) en nog een hoop meer.
maar het rijd in ieder geval super!!9 januari 2012 om 18:05 #17783357En de remschijven zijn weer vervangen en het trillen is weer weg, dat ding vreet remschijven.
Verstuurd van mijn HTC EVO 3D X515m met Tapatalk
9 januari 2012 om 20:07 #17783358@Spacejam wrote:
En de remschijven zijn weer vervangen en het trillen is weer weg, dat ding vreet remschijven.
Verstuurd van mijn HTC EVO 3D X515m met Tapatalk
heb een afspraak staan voor as woensdag.
ben benieuwd wat ze er van zeggen.gaan kijken naar het trillen van de wielen / trillen bij het remmen en de lamp van de bochtenverlichting.
deze krijgen ze er met geen mogelijkheid uit. ( wil er andere inzitten die witter licht geven )
zijn er vorige week al een uur mee bezig geweest met 3 monteurs maar zonder succes.
:fy111 januari 2012 om 15:06 #17783359vandaag bij de dealer geweest.
velgen opnieuw uitgebalanceerd en er werden gelijk nieuwe remschijven gemonteerd.
dat viel me niet tegen ik dacht van dat gaat zoals altijd bij de dealer weer eens niet eenvoudig worden.
meestal als je ergens mee aankomt ben jij altijd de eerste met dit probleem en proberen ze je nog al eens af te wimpelen.
maar het probleem was gelukkig bij deze dealer bekend.
maar ik hoop dat het in ieder geval niet meer terug komt.
vind het in ieder geval ook niet kunnen bij een nieuwe auto met nog geen 3000 km op de teller.
en al helemaal niet nu de insignia toch al wat jaartjes op de markt is dan hadden ze hier allang op in moeten springen of een modeficatie uit moeten voeren om dit probleem op te lossen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.