Af en toe niet willen starten Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Af en toe niet willen starten Corsa C

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226994
    GForce
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2012

      Heren,

      Ik heb een wat irritant probleem met mijn Opel Corsa C uit 2002 (Z12XE). Ik heb af en toe dat als ik de auto op contact zet dat het lampje van de startblokkering (die met die moersleutel) gaat knipperen, ik kan dan zoals verwacht de auto niet starten. Ik kan dan het volgende doen: sleutel eruit, 5 seconden wachten en het opnieuw proberen. Meestal knippert hij dan nog een keer eventjes maar blijft dan branden waarna ik kan starten. Er is dan tevens een fout vastgelegd, zie verderop.

      Op het moment dat het lampje knippert hoor ik ook wel eens wat tikken in het dashboard, vermoedelijk een relais maar ik weet niet welke.

      Het gebeurt met beide sleutels trouwens, als ik een tijdje ga rijden met de reservesleutel is het hetzelfde verhaal.

      Nu heeft de Opel dealer om dit probleem proberen te verhelpen laatst de accu vervangen want die gaf een te lage spanning en ze hebben de BCM geprogrammeerd. Dit heeft echter niet geholpen want de volgende dag was het weer raak, echter komt het sindsdien wel veel minder vaak voor.

      Ik heb voorheen een probleem met de tellerunit gehad, het bekende uitval probleem. Dat is hiervoor al gerepareerd en deze is sindsdien nooit meer uitgevallen. Hier worden ook geen fouten meer van vastgelegd.

      Met de pedaal truc lees ik code P1612 uit wat neerkomt op Immobiliser No Or Wrong Signal Immobiliser C-05.

      Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Is de ECU misschien brak, of is er een massaprobleem?

      #17741315
      GForce
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 January 2012

        Bump

        #17741316
        Dr.Ed
          Lid sinds:
          9 October 2011

          Startonderbreker dus, heb je met je reservesleutel dit probleem ook? (stom zie het nu staan)…

          Zal toch het uitleesgedeelte van je sleutelchip een kabelbreuk/defect hebben…

          Ed

          #17741317
          GForce
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 January 2012

            Bedankt voor je antwoord.

            Reservesleutel hetzelfde probleem inderdaad. Op sommige momenten gebeurt het vaker en andere keren keert het dagenlang niet terug. Sterker nog, na het vervangen van de accu heb ik het na de eerste keer een aantal weken niet meer gezien.

            Kan ik zelf iets controleren aan dat uitleesapparaat? Of wordt dit toch garagewerk? Want in het laatste geval laat ik het nog even zitten want zo vaak is het niet meer voorgekomen de laatste tijd.

            #17741318
            Dr.Ed
              Lid sinds:
              9 October 2011

              Nu ken ik de corsa C niet, maar het systeem zal ongeveer hetzelfde werken (en mocht het anders zitten, laat het hier dan weten). Er zit een ring om je contactslot, en die leest de chip in je sleutel uit. Bekabeling daarvan kun je makkelijk zelf controleren, is dat ok dan is de ring zelf de verdachte…

              Ed

              #17741319
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Stekker van de Tellerklok.

                Willem

                #17741320
                GForce
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 January 2012

                  Die heeft de Opel dealer nog niet zo lang geleden gemodificeerd, daar zou het alsnog in kunnen zitten dus? Ik hou het nog even in de gaten.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.