Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Advies/Hulp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 april 2012 om 17:58 #17247509
Luitjes.
Vorige week een Vectra B 1.6 16v gekocht
Alleen moeten er wat dingen aan gedaan worden.
De remschijven + blokken voor en achter moeten vervangen worden. Heb bij mijn vorige Opel de remblokjes eens vervangen dus ik neem aan dat de ingreep niet moeilijk. Misschien dat iemand een site heeft waar ik kwalitatieve remmen schijven en blokken kan aanschaffen voor een schappelijke prijs.
Heb ook een lekke uitlaat moet alleen nog kijken wat voor deel. Heeft iemand hier ook een site voor.
En ik denk dat de distributieriem vervangen moet worden en daarbij denk ik het maar meteen goed moet doen en daarbij mijn waterpomp mee te nemen. Op het kastje van de riem staan vervangen bij 85.000km 07-2007 en er staat 155.000 op de teller.
Wat mij ook is opgevallen als ik schakel dan schiet mijn toeren iets omhoog. En dit is voornamelijk als ik in de stad rij. Misschien dat mijn motor afgesteld moet worden. Dit kan ik het beste bij Opel dealer doen.
Er zijn ook wat kleine elektrische mankementen, en dan gaat het voornamelijk over mijn rechter raam die weigert af en toe open te gaan. Denk dat er iets mis is met mijn schakelaar. Het knopje van mijn mistlamp achter gaat ook niet aan in mijn dashboard. Deze gaat pas aan wanneer ik aan mijn verlichting zit van mijn stadslichten/grootlicht. Is het verstandig om dit ook bij de Opel dealer te laten doen?
Al vast bedankt voor jullie reactie :thumb
11 april 2012 om 18:32 #18005454welkom james
is het verstandig om naar de opel dealer te gaan . . . als je geld te veel hebt wel :roll:
daar moet je alleen naartoe gaan als je OF met je garantie zit OF een leasebak rijdt.
zoek gewoon een goede vak garage in de buurt op als je het zelf niet kan.of dat toerental, kan ook zijn dat tie valse lucht aanzuigt
spuit je inlaatspruitstuk eens goed in met Remmenreiniger als de motor stationair draait. Stijgt je toerental, zit er een lek.
Spuit ook even goed op het rubber tussen je gasklep en je spruitstuk, die heb ik ook eens lek gehad.Verder:
schijven en blokken is makkelijk zelf te doen. remschoentjes voor de handrem is niet nodig . . . gewoon even opschuren is voldoende (slijt toch niet)uitlaat, tja gewoon vervangen. Kijk eens bij brezan ofzo.
Op deze site kun je het assortiment zien: http://www.partsbase.nldistri:
Moet om de 60dkm of 4 jaar . . . dus als de wiedeweerga vervangen en idd incl waterpomp.mistlicht:
check ebay eens voor een lichtschakelaar . . . staan er vaak zat voor 10 pond op in engelandooh ja . . . en foto’s zijn we gek op hier :kewlpics
11 april 2012 om 20:07 #18005455Misterauto.nl is ook een leuke site ;) Heb daar ook mijn nieuwe onderdelen van.
en we want :kewlpics
18 april 2012 om 17:20 #18005456Bedankt voor jullie welkom en advies/hulp!!
Dit is mijn bakkie!!
18 april 2012 om 17:22 #18005457Leuke auto! Welkom!
Erwin
18 april 2012 om 17:29 #18005458mooi mooi !!!
18 april 2012 om 17:55 #18005459mooie kleur, mijn ouders hebben een station gehad in die kleur.
Mijn vectra moest een blauwe of bodeaux rood zijn. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.