Advies verbreed staal

Forumindex Forums Modellen Ascona Advies verbreed staal

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Bekkeman
    Deelnemer

Ik wil de Ascona 6 cm verlagen en de originele stalen wielen laten verbreden.
      Het zijn gewoon originele sr wieltjes, ik dacht 5,5J.

Hoe breed zou ik ze laten maken en welke maat banden passen er dan op. Wil er een beetje getrokken bandjes op.

Bedankt voor de reacties alvast!

Opeloco
      Deelnemer

Maat van me heeft rondgereden met rondom 8j verbreed staal, ook sr-velgjes met 175/50r13 op en plat op de grond, bangelijk zicht maar net rijdbaar en overal met uitlaat over de grond :D
        Vorige week hebben we er 14″ breed staal onder gepast, 7j met 175/50r14 vooraan en 8,5j met 195/45r14 achteraan en past perfect. Dus eigenlijk is er wel veel mogelijk en met 6cm verlaging lukken voorgaande breedtes en maten zeker volgens mij.

Bekkeman
        Deelnemer

Oke dankjewel ;) Dan zal ik eens overleggen met meneer de lasser :thumb

Opelasco

Ha piraat,
            Eindelijk de ascona onder handen nemen.
            Dus binnenkort de auto te bewonderen in Hengelo?
            Mijn pa heeft nog wel een mooie groep A uitlaat in de aanbieding voor je om hem compleet te met je dubbele webertjes.
            Even een sprintje trekken tegen mijn puch maxi

Groeten wheelieboy

stationlod
            Deelnemer

heb onder m’n manta 185/60/13 liggen zijn verbreed tot 7j auto 4 cm verlaagd past super mooi! zie foto

Bekkeman
              Deelnemer

Heej Ruben!! Haha ik hoop het wel :-P. Eerst moet er nog wat gebeuren met de remmen en dan hopen dat hij door de APK rolt ;-). Die Puch van jou trek er ook nu ook al uit ook al heb ik de handrem derop… :-P
                Laat jou vader maar een mooi prijse voor die groep A maken haha.

En dat lijkt inderdaad netjes onder de Manta stationlod. maar is hij voor en achter gelijk verbreed?

Ghanz
                Deelnemer

schijnt ook 7J te wezen, bij verlaging van ongeveer -60 195/60R13

Bekkeman
                  Deelnemer

Is die auto op de foto 6cm verlaagd? Of is misschien alle gewicht eruit? Vind er namelijk nog aardig veel ruimte tussen het wiel en de wielkast.

stationlod
                    Deelnemer

ja voor en achter gelijk auto 4 cm verlaagd

Thijsje
                      Deelnemer

@bekkeman, als je die van Ghanz bedoelt, is inderdaad alle gewicht uit.

en die bandjes zijn geen 195 maar 205/60/r13 hansie :jerry (voor t oranje beest :angel :angel :jerry

Ghanz
                        Deelnemer

bedankt voor de aanvulling en correctie thijsje.

aangezien de foto van dichtbij genomen is, en de wagen leeg staat, zelfs zonder motortje… lijkt het dus wat meer.

ie kiekt aans wel schier zwart in het wielkastje in he haha

hanskadett

ik heb er helaas geen foto van maar ik heb ooit voor een belgische klant een set naar 8 en 9j breed gemaakt stond hem super.
                            heb nu nog zo een set 8+9×14 als er een ascona rijder in de buurt van weert woont en langs wil komen kan ik ze passen en je daar foto’s van toe sturen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.