Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Advies / tips gevraagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2010 om 12:58 #17224182
goede middag allemaal ,
ik ben van plan om een vectra b uit 1997 te kopen
het gaat om een 2.0 16v cdx uitvoering
en heeft 154.000km gelopende auto staat er redelijk goed bij ( paar roest plekken bij de wielkasten ) maar dat is volgens mij wel te overzien
nu heb ik een paar vragen waarop ik antwoord hoop te vinden
ik kom nogal wat tegenstrijdige berichten tegen over de distributie tegen .. de ene zegt met 120.000km en de ander weer met 60.000km ?
deze vectra heeft in 2005 een nieuwe gehad met 120.000km
ik denk zelf dat er nu een nieuwe onder moet, omdat het al 5 jaar geleden is ?ook zag ik dat op de remschijven voor een brede rand zat aan de bovenkant , ik vermoed dus dat de schijven ook behoorlijk versleten zijn ?
zijn er mischien speciale dingen waar je op moet letten bij dit type vectra ?
alvast bedankt voor de tips !
1 augustus 2010 om 13:39 #17706331kijk eens op http://www.opel-vectra.info . . . daar staat een aardig rijtje
distributie moet om de 60dkm en 4 jaar (dus gelijk vervangen) en remmen . . . tja wat is een dikke rand? ]
Als jij je veiliger voelt met nieuwe schijven en blokken, moet je ze zeker vervangen1 augustus 2010 om 14:00 #17706332joah wat SW zegt :) remmen vervangen is nooit een slecht idee bij een 2ehands auto (tenzij ze net vervangen zijn) en als je de distriebutie niet vertrouwt gewoon vervangen … zijn de grootste kosten niet en is beter dan achteraf pech/schade aan het blok
verder goed checken of de airco nog werkt. dit kan een prijzige aangelegenheid worden als die het niet doet
voor de rest een CDX dus :D goeie full option wagen en een X20XEV dus een hufterproof blokkie dus ook een goeie keuze :thumbup
1 augustus 2010 om 15:53 #17706333Distributie staat inderdaad op 60.000km of 4 jaar.
Remschijven vervangen wanneer ze versleten zijn is nooit een slecht idee, nooit bezuinigen op Remmen in ieder geval.
Waar op letten bij deze Vectra’s:
– Roest hier en daar.
– Dwarsarm bussen achter (Knokkelen)
– Stabi rubbers voor en achter (knokkelen of kraken)Willem
1 augustus 2010 om 16:18 #17706334origineel gepost door sw_reijnders
kijk eens op http://www.opel-vectra.info . . . daar staat een aardig rijtjedeze link is dood ?
verder bedankt voor de info allemaal !
super , hier kan ik wat mee .ik laat de distributie gewoon bij de aankoop direct vervangen denk ik
heb al prijs opgevraagt bij de verkoper van de auto, ben benieuwd wat het kost bij hemzit te twijfelen of ik dit beter bij een opel garage laat uitvoeren ?
op internet een beetje uitgezocht en daar kom ik op ongeveer 230,- – 240, – euro uit dus neem aan dat dit wel een aardige richtlijn is ?
de roest plekjes heb ik inderdaad zien zitten op een paar plaatsen, maar die kan ik wel redelijk weg werken volgens mij. ze zitten voornamelijk bij de achterste wielkasten
– Dwarsarm bussen achter (Knokkelen)
– Stabi rubbers voor en achter (knokkelen of kraken)hier moet ik even naar kijken, want ik weet niet goed waar dit allemaal zit ( beetje noob .. sorry )
de airco heb ik nog niet kunnen proberen, ga aankomende week een proefrondje rijden
de verkoper zei dat hij werkte ( maar moet ik nog even uitproberren )zijn er om de airco te testen nog bepaalde dingen die ik kan doen om hem goed te testen ?
of gewoon op standje koelkast zetten en kijken wat hij doet haha ?bedankt iedereen voor de snelle reply
1 augustus 2010 om 16:20 #17706335standje diepvries zetten en kijken of ie goed koud word.
en de geluiden die ik omschrijf ziojn geluiden van het onderstel op onneffenheden op de weg.
Willem
1 augustus 2010 om 16:23 #17706336De juiste link is http://www.opelvectra.info/, dus zonder het streepje.
1 augustus 2010 om 16:49 #17706337tip om die bussen te checken … druk de “kont” van de auto een paar keer op en neer als die dan echt kraakt onder bij het wiel vandaan? dan zijn je bussen dus niet super meer …
het is niet een groot probleem de auto kan er heel oud mee worden maar het is wel redelijk iri tijdens het rijden ;)
1 augustus 2010 om 18:40 #17706338distriebutie om de 60.000 of 4 jaar ,als hij knapt heb je geen moter meer,remmen gelijk doen of laten doen,is je eigen veiligheid
1 augustus 2010 om 19:50 #17706339ok mensen, allemaal bedankt voor de tips !
en de aangepaste link .. stom dat ik dat zelf niet even heb geprobeerd haha
om die site staat ook een berg bruikbare infoga hiermee aan de slag,
en zal loop volgende week nog even laten horen hoe het is afgelopen1 augustus 2010 om 20:15 #17706340lol .. taaie rakkers die vectra’s !
vond het volgende over een vectra met 700.000km op de klok …Signalement
Merk
Opel
Model
Vectra 1.8 CDX
Km-stand
703.663 km
Gekocht in/voor
1994 / € 19.994en dan buiten de reguliere beurten de volgende onkosten aan gehad ( is er wel 1 op gas volgens mij ! )
Onderhoud
Stan heeft zijn auto vanaf het begin bij de Opel-dealer in Schijndel in onderhoud gehad. Het zou te veel ruimte beslaan om alles hier op te sommen, maar het komt erop neer dat de Vectra ongeveer elke 20.000 een reguliere onderhoudsbeurt krijgt. Bijzondere reparaties sommen we wél op:
Km-stand Wat
120.214 beurt, koppakking
180.850 revisie verdamper
226.236 startmotor
264.052 radiateur
265.585 waterpomp
273.105 beurt, revisie cilinderkop
403.348 wiellager
426.670 koppeling
570.616 stoelframe
576.703 dynamo
583.021 ruitenwissermechanisme
631.015 kachelmotor
Totaal aan onderhoudskosten vanaf nieuw: € 18.700volgens mij een redelijke score op 7 ton !
en 4 ton met zijn koppeling gedaan , ook niet slecht zeg
1 augustus 2010 om 20:23 #17706341Dat is een vectra A van 1994
dat is net een Tank.
wel een volhouder hoor dat je zo lang en veel met je auto rijdt.
1 augustus 2010 om 20:32 #17706342die stond een paar jaar geleden al in de Autoweek … was wel genig ja zijn zoons reden beide in een VW ofzo maar als er een zware kar getrokken moest worden konden die het niet meer doen en moest de vec ff aan het werk LOL
1 augustus 2010 om 21:13 #17706343klopt is een oud artikel uit de autoweek ..
kwam ik tegen na een beetje googlenwas zelf niet van plan om er 7 ton op te zetten
maar vond het wel een prestatie !1 augustus 2010 om 21:16 #17706344mwoh sommigen zijn al goed op weg naar de helft hoor :jerry de mijne heeft momenteel 215000 op de klok maar draait nog als nieuw :thumbup
5 augustus 2010 om 21:27 #17706345nou de Vectra b 2,0 uit 97 is niet meer door gegaan ..
heb mischien wat te lang getwijfeld , en een ander ging er met de buit vandoor !maar ik heb een andere gevonden, jammer genoeg geen 2,0 maar een 1,6
ziet er echt schitterend uit, en 100% dealer onderhouden
van de 1e eigenaar gekocht. staat 122.000km op de klok
mis wel een paar luxe dingen zoal airco en zo , maar vind het niet erg.
ben vanavond gaan kijken, en meteen gekocht
even een stuk gereden met de auto, en heb een beetje op de dingen gelet waar ik voor gewaarschuwd werd .
kon geen dingen vinden .
wat me opviel, was dat hij met starten snel aansloeg
en dat was iets waar je op moest letten volgens mij ?heb met een telefoon een foto gemaakt
zaterdag is hij klaar, met een nieuwe apk erop en me radio erin gezetwat vinden jullie ervan ?
31 maart 2011 om 18:12 #17706346[rquote=1722008&tid=130596&author=sjouke]tip om die bussen te checken … druk de “kont” van de auto een paar keer op en neer als die dan echt kraakt onder bij het wiel vandaan? dan zijn je bussen dus niet super meer …
het is niet een groot probleem de auto kan er heel oud mee worden maar het is wel redelijk iri tijdens het rijden ;)[/rquote]
ik heb een beetje iritant probleempje met mijn vectra ..
alleen denk ik niet dat het mijn bussen zijn ?als ik de auto op de handrem zet en dan op een beetje op m’n trekhaak spring dan kraakt en klapt het onder me auto … :hmmz
als ik me handrem eraf haal dan hoor ik geen rare geluiden .. :wtf
weet iemand wat dit kan zijn ?31 maart 2011 om 20:55 #17706347is de handrem zelf.
voer dit eens uit.
Schrik niet, geeft best een klap, maar kan verder geen kwaad:
hoe te handelen:
– Rijd met lage snelheid (max 20km/u)
– trek met de handrem knop ingedruk de handrem aan tot klap.
– handrem weer zakken
– trek m weer mat ingedrukte knop aan tot nogmaals de klap te horen is.
– weer los
– en trek m weer aan, je zal zien dat ie geen klap meer geeft, nu kan de remschoen de trommel even schoon schuren.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.