Forumindex › Forums › Modellen › Astra › advies reparatie astra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2012 om 19:27 #17250432
hallo allemaal,
ik heb mijn astra-g van eind ’98 (met net 225.000 km gepasseerd )naar de garage gebracht voor een diagnose aangezien er het een en ander aan mankeert (oa koppakking lek) en eind september moet ie weer gekeurd worden. wil dan dus niet voor een grote (dure) verrassing komen te staan.
nu blijkt het volgende aan de hand te zijn :koppakking moet vervangen worden, cilinderkop dient dan ook afgevlakt te worden.
als je dan toch bezig bent kun je de thermostaat, distributieriem en waterpomp ook laten vervangen.
echter de motor verbruikt ook olie ik schat ongeveer elke maand een litertje (min-max streepje) dient er bijgevuld te worden. ik rijd ongeveer 1800 km per maand. bij laag oliepeil hoor ik bij koude start de kleppen tikken. dit tikken is binnen een minuut weg.
het blok ziet er ook bezweet uit , maar dit kan ook aan de koppakking liggen is mij verteld.de uitlaat is vorig jaar met apk compleet vervangen en is van binnen nog helder,helemaal geen roet of olie aanslag. er komen alleen waterdruppels uit.
als ik besluit de koppakking te laten vervangen, geven ze geen garantie dat het olieverbruik is opgelost.verder bleken er twee remleidingen zwaar verroest te zijn, dit is een apk afkeur en zal dan vervangen moeten worden.
wat ik verder wel wist is dat de koplampen alweer verweerd zijn, vorig jaar laten polijsten zijn nu weer slecht geworden. heb geen goede gebruikte koplampen kunnen vinden.
verder moeten de voorbanden vervangen worden, deze zitten nu op bijna 2 mm profiel.
tja, de astra heeft de nodige krassen omdat ik jaren in een probleemwijk heb gewoond.
( je kent het wel, buren die hun auto zo dicht naast je auto parkeren dat je niet kunt
instappen of zonder pardon hun portier tegen je auto aan gooien. gelukkig ben ik een paar maanden geleden verhuisd naar een nieuwbouw wijk en heeft de astra de ruimte en rust.de astra heeft me al bijna vijf jaar echt nooit in de steek gelaten en ben geschrokken van het totale kostenplaatje. het interieur zelf is nog in hele nette staat, nooit in gerookt.
ik zou graag advies willen wat nu te doen. zit nou beetje rond te kijken naar een andere auto maar weet niet eens wat ie in deze staat waard is. als ik een andere auto wil wil ik meteen een jongere met lage km stand. maar ik kan momenteel niet veel uitgeven omdat ik een nieuwbouw huis heb gekocht en het spaargeld goed kan gebruiken.
10 juli 2012 om 20:14 #18046075tja, moeilijk verhaal.
banden/distributie en waterpomp zijn normaal onderhoud, daar loop je ook tegen aan bij de aanschaf van een andere auto.
olie verbruik is moeilijk, je uitlaat is schoon zeg je. De oorzaak kan de lekke koppakking zijn.
koplampen is algemeen bekend probleem, dit zie je trouwens bij veel auto’s(ook andere merken)zo brengt hij ook niks op met een lekke kop, persoonlijk had ik hem laten repareren. weet niet met welke motor je rijd, mijn vorige g (1.6 16v) heb ik 75.000 km mee gereden. motorische 100 procent! dus betrouwbaar zijn ze zeker.
10 juli 2012 om 20:36 #18046076Welke motor ligt erin?
11 juli 2012 om 10:40 #18046077ach sorry, vergeten te melden. het motortype is 1.6 SZR . de motor schokt bij snel optrekken. dit was niet zo. zou het met de koppakking te maken hebben ?
volgens de monteur is het blok vettig door de lekke kopppakking. het expansievat voor de koelvloeistof is ook helemaal zwart aangeslagen. ik vermoed dat de olie naar de koeling lekt. ik zit er aan te denken de auto gewoon te laten repareren en de koplampen zelf te herstellen/vervangen.
ik lees ook iets over turtle wax headlight lens restorer. werkt dit spul goed ? ik kan het in de omgeving nergens krijgen.11 juli 2012 om 10:46 #18046078Ik zou ook investeren: nu weet je wat je hebt, bij een andere auto niet en er moet ook een zak geld bij.
De koplampen worden toch vaak zat op bijvoorbeeld Marktplaats aangeboden, als ze al een keer gepolijst zijn dan zou ik eens voor een (nieuw?) setje gaan dan ben je er tenminste weer voorlopig van af.11 juli 2012 om 11:06 #18046079Schokkken komt door lekke kop. olieverbruik waarschijnlij ook omdat dat zwarte in je koelsysteem de olie is namelijk.
11 juli 2012 om 12:45 #18046080Ik zou hem zelf opruimen want als ik lees wat er allemaal aan mankeerd en je laat het doen zit je gaauw op 1500/2000euro als je het ermee redt.
Ik weet niet wat je budget is maar rond de 3000euro koop je een nette astra terug met boekje erbij.
ruil je oude auto daar in voor 500 .Laat nooit je emotie spreken met een auto gaat je alleen maar geld kosten.
Het is en blijft maar een auto.Mvg Marcel.
I11 juli 2012 om 12:47 #18046081Ik zou ‘m uit elkaar trekken, in onderdelen verkopen, dan vang je er met gemak €1000 tot €1500 voor, afhankelijk in welke staat bepaalde onderdelen zijn.
En dan een andere (jongere) auto terug kopen.
12 juli 2012 om 07:10 #18046082moeilijk verhaal,koplampen is niet zo spannend,immitatie depo lampen kosten nieuw 4 tientjes per stuk,dus dat zijn de kosten niet.
En een kopppakking,tsja,komt wel vaker voor bij een X16SZR,en je riem e.d. is gewoon onderhoud.Remleidingen komt ook vaker voor.
Als je dan weer een andere wagen gaat kopen zullen dit soort dingen ook weer komen.
Ik zie een Astra 1.6 8V met een lekke koppakking in onderdelen niet “met gemak” 1500 euro opbrengen,dan moet er toch wel iets van leer en andere leuke accesoires opzitten.
Zie het zo,jouw auto zal in goede staat ongeveer 1500 euro waard zijn,waarde nu met lekke koppakking en geen APK is hoouguit 500 euro.
Als je reparatie 1000 euro of minder kost (en de auto je verder goed bevalt) zou mijn advies zijn,repareren die hap. Je mag ervan uitgaan dat als je wat anders koopt in de lagere prijsklasse je toch ook wel weer wat moet investeren (bandje,uilaatje,remmetje,kogeltje,uitlaatje bijna door,dat soort werk) en als hij na die reparaties weer tip top in orde is……….12 juli 2012 om 11:17 #18046083lekker kopakking bij de szr heb ik dus ook, en ik ga het ook doen, inclusief de rest van de bende die er bij komt kijken.
De auto is verder goed, dus ik vind het waard.
Heb je een prijsopgave? ben ik heel benieuwd naar. Heb namelijk wel een dealer en universeel offerte voor je als je wil14 juli 2012 om 14:20 #18046084Ik weet niet hoe handig jezelf bent. Maar zoals die koplampen vernieuwen zou je makkelijk zelf kunnen doen. De koppakking van een 8 kleppert is ook wel te doen.
14 juli 2012 om 14:43 #18046085ik zou er gelijk een andere kop op zetten van de sloop die minder km’s heeft gedraaid
en nog nooit gas heeft gezien
je rijd aardig wat km’s in de maand, maar denk je er wel aan om af en toe een tank benzine er door te jagen?
ik zou hem (laten) repareren, weet je zeker dat je jaren vooruit kan
moet je met een volgende maar afwachten ;)14 juli 2012 om 14:45 #18046086p.s. kop vlakken van een 8v hoeft niet per se :D
14 juli 2012 om 15:18 #18046087Kop vlakken met afpersen zijn de kosten niet en scheelt een hoop trammelant achteraf
;)17 juli 2012 om 15:52 #18046088hallo allemaal,
ter informatie, ik heb geen gasinstallatie :) .
heb gisteren de auto opgehaald. de garage vindt het qua kosten niet de moeite waard om te repareren. gewoon 2 nieuwe banden, koplampen en remleidingen herstellen voor de komende apk en doorrijden.
okee, de astra heeft de nodige krassen opgelopen, maar ja nu maanden doorrijden en later inruilen en lage inruilwaarde krijgen lijkt mij ook niet de bedoeling…17 juli 2012 om 16:18 #18046089Als je je zorgen maakt over de inruilwaarde kun je beter een 2e hands fiets kopen en geen auto
Ben je ontevreden over je astra? wil je er van af?
Als dat niet het geval is gewoon een kopje van de sloop er op
En ik garandeer je dat het olieverbruik over is@The general, heb er een stuk of 4 vervangen zonder vlakken (8v) en doen het allemaal nog :thumbup
17 juli 2012 om 16:29 #18046090ligt er natuurlijk wel aan hoe lang en veel je rijd met een lekke koppakking als je hem maakt zonder te vlakken.
nieuwe bouten ben je ook nodig.ik heb een lijstje laten maken voor mijn astra f 1.4 8v..
bouten moest ik op 30 euro rekenen
vlakken ook op 30 euro houden.
LOSSE koppaking was geloof ik iets ronde de 20 euro.
een complete pakkingset zat rond de 107 euro.weet niet wat een g doet, maar zal volgens mij nooit heel veel meer zijn.
alleen als je het in de garage laat doen… tsja dan ben je veel kwijt.maar je distritbutieriem en zo, als dat er nog niet zo heel lang op zit, waarom doe je dat niet later een keer dan? kun je dat al eerst in je portomenee houden of in je huis steken ;)
en risl.. je hebt het over de auto in onderdelen verkopen…. dat rade je mij ook aan met mijn astra.
ten 1e staat mp vol met onderdelen.
ten 2e raak je nooit alles kwijt.
ten 3e loop je de kans dat je dan je auto zo een half jaar hebt staan omdat er weinig interesse in is, dus dat punt ben ik nog niet heel druk op ;)wat je wel zal kunnen doen..
nieuwe apk er op maken en dan naar een auto zaak rijden, zeggen dat je opzoek bent naar wat anders en deze wil in ruilen.
zeg je over de koppaking niks.
ja ik weet het, het is niet netjes, maar een auto zaak verkoopt ook gerust een auto met lekke koppaking aan een particulier die er geen verstand van heeft :jerry17 juli 2012 om 16:37 #18046091Helemaal mee eens :thumb
zelf een keer een hyundaai excel 1.5 16v met lekke kop en gare remmen ingeruild tegen een astra f
de high und die is uiteindelijk op de sloop beland hahahaha :jerry17 juli 2012 om 16:38 #18046092@soepkiepe wrote:
wat je wel zal kunnen doen..
nieuwe apk er op maken en dan naar een auto zaak rijden, zeggen dat je opzoek bent naar wat anders en deze wil in ruilen.
zeg je over de koppaking niks.
ja ik weet het, het is niet netjes, maar een auto zaak verkoopt ook gerust een auto met lekke koppaking aan een particulier die er geen verstand van heeft :jerryHier schud ik mijn hoofd voor… :???:
17 juli 2012 om 16:38 #18046093Op en neer :jerry
17 juli 2012 om 16:42 #18046094@trashmetal wrote:
Als je je zorgen maakt over de inruilwaarde kun je beter een 2e hands fiets kopen en geen auto
Ben je ontevreden over je astra? wil je er van af?
Als dat niet het geval is gewoon een kopje van de sloop er op
En ik garandeer je dat het olieverbruik over is@The general, heb er een stuk of 4 vervangen zonder vlakken (8v) en doen het allemaal nog :thumbup
oh nee hoor :) . kan de auto niet missen. wil ‘m, in dit geval, liever helemaal op rijden.
weet veel van auto’s maar aan het blok kom ik niet. koplampen wil ik zelf gaan doen.een kennis van me vertelde me dat hij een automonteur kent. hij laat het me nog weten.
schiet me nu ineens te binnen. ik rijd een tijdje ook met een defecte circulatieklep. die klep gaat de hele tijd open/dicht.
heb de stekker in de open stand er uit getrokken. nu beslaan de ramen met koude weer, zoals met de keiharde regen van gisteren.
nu heb ik sloperijen gebeld en ze hebben (of willen) geen sloop astra waar ik de klepmotor uit kan halen. heeft iemand een site waar ik deze kan kopen ? of anders het partnummer ?17 juli 2012 om 16:45 #18046095@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@soepkiepe wrote:
wat je wel zal kunnen doen..
nieuwe apk er op maken en dan naar een auto zaak rijden, zeggen dat je opzoek bent naar wat anders en deze wil in ruilen.
zeg je over de koppaking niks.
ja ik weet het, het is niet netjes, maar een auto zaak verkoopt ook gerust een auto met lekke koppaking aan een particulier die er geen verstand van heeft :jerryHier schud ik mijn hoofd voor… :???:
waarom?
ik denk dat jij niet wilt weten hoeveel auto handelaren mensen een auto met lekke koppakking verkopen zonder het er bij te zeggen.17 juli 2012 om 16:53 #18046096@versace1 wrote:
@trashmetal wrote:
Als je je zorgen maakt over de inruilwaarde kun je beter een 2e hands fiets kopen en geen auto
Ben je ontevreden over je astra? wil je er van af?
Als dat niet het geval is gewoon een kopje van de sloop er op
En ik garandeer je dat het olieverbruik over is@The general, heb er een stuk of 4 vervangen zonder vlakken (8v) en doen het allemaal nog :thumbup
oh nee hoor :) . kan de auto niet missen. wil ‘m, in dit geval, liever helemaal op rijden.
weet veel van auto’s maar aan het blok kom ik niet. koplampen wil ik zelf gaan doen.een kennis van me vertelde me dat hij een automonteur kent. hij laat het me nog weten.
schiet me nu ineens te binnen. ik rijd een tijdje ook met een defecte circulatieklep. die klep gaat de hele tijd open/dicht.
heb de stekker in de open stand er uit getrokken. nu beslaan de ramen met koude weer, zoals met de keiharde regen van gisteren.
nu heb ik sloperijen gebeld en ze hebben (of willen) geen sloop astra waar ik de klepmotor uit kan halen. heeft iemand een site waar ik deze kan kopen ? of anders het partnummer ?Op http://www.opeloem.com vind je alle opel onderdelen nummers
En een beetje beun heeft dit klusje binnen een dag gefixt voor een fractie van het geld17 juli 2012 om 17:31 #18046097@soepkiepe wrote:
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@soepkiepe wrote:
wat je wel zal kunnen doen..
nieuwe apk er op maken en dan naar een auto zaak rijden, zeggen dat je opzoek bent naar wat anders en deze wil in ruilen.
zeg je over de koppaking niks.
ja ik weet het, het is niet netjes, maar een auto zaak verkoopt ook gerust een auto met lekke koppaking aan een particulier die er geen verstand van heeft :jerryHier schud ik mijn hoofd voor… :???:
waarom?
ik denk dat jij niet wilt weten hoeveel auto handelaren mensen een auto met lekke koppakking verkopen zonder het er bij te zeggen.Maar jou Assie kwam verders prima door de keuring toch?
:jerry :jerry17 juli 2012 om 17:46 #18046098@ trashmetal is een keuze die je maakt voor mezelf doe ik het altijd. Je heb gelijk die kopjes van de 8v tjes zijn wel goed te doen zonder vlakken
Maar wil niet zeggen dat ik ze ook wel vervangen heb zonder vlakken net wat diegene wilt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.