Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Advies programmeerbare ECU
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2010 om 11:41 #17217985
Nu het volgende,
Ik ben bezig met inbouwen van een ander motorbok in de Manta en kom onder andere met de verdeler te zitten die achterop het blok zit (zelfde soort probleem als met een c20xe in een manta) en een paar andere zaken die makkelijker met een vrij programeerbaar systeem zijn op te lossen.
Nu ben al een tijdje aan het zoeken of een vrij programmeerbare injectie wat voor me is, megasquirt, kdfi, kms, dta, etc. Nou is er veel informatie te vinden over wat een systeem wel of niet kan maar zou graag ervaringen horen en het liefst van mensen die verschillende systemen hebben kunnen vergelijken.
Een paar voorwaarden:
– Kan grootendeels bestaande sensoren gebruiken,
(incl. 2 klopsensors)– Mogelijkheid om later LPG injectie toe te voegen
– Mogelijkheid om elektronische gasklep te gebruiken
– Geschikt voor 5 cilinders :hmmz
– Zelf-lerend is een pré
Ik zal er direct maar even bij zeggen dat ik nul ervaring heb met programmeerbare injectie.
27 februari 2010 om 16:43 #17621790weet dat megasquirt goed werkt, moet je wel zelf alles zoeken, sensoren die je er voor nodig hebt zitten (bijna) allemaal al op opel motoren, krijgt er verder goede uitleg bij en toegang tot een forum waar de bedenkers zelf ook op zitten. Weet t van een maat van me die heeft op z’n scirroco gebouwd en heeft de sensoren grotendeels van opels afgehaald.
27 februari 2010 om 18:28 #17621791neem anders ff kontakt op met bs autotune.
hebben een systeem van k data werkt goed en is niet te duur.
heb ik ook in de manta, en Yosta is er ook mee bezig.27 februari 2010 om 19:44 #17621792Megasquirt werkt goed maar let op alles zelf doen is
misschien moeilijk als je er echt niets vanaf weet.
Alles word goed uitgelegd maar toch een hele opdracht
als je vanaf nul begint met de kennis.
Het voordeel bij dit systeem is dat er verschillende mensen
helpen op het forum en zo.
Als je alleen ontsteking nodig hebd kan je megajolt gebruiken met carbu’s natuurlijk.
Zo draait hij bij mij prima.
De Megasquirt ligt klaar voor volgend project.
Bij pasklare dingen van verschillende merken kan je bij de
dealer lopen en betalen.
Leuk doe het zelf project waar je even mee bezig bent.Ivan
28 februari 2010 om 11:17 #17621793kdfi van bs autotune… http://www.bsautotune.nl
is een doorontwikkeling van het Megasquirt systeem. Is al samengebouwd. Hele goede ondersteuning ook van de verkoper, Jeroen Bosma.
Kennis van mij gaat er zijn Audi A3 heen brengen binnenkort. 20v turbo met grote föhn.
28 februari 2010 om 16:44 #17621794en als Jeroen het inbouwd werkt het niet alleen goed het ziet er ook mooier uit als orgineel
28 februari 2010 om 21:08 #17621795Ja had bij BS ook al gevonden dat LPG later eenvoudig aan het systeem is toe te voegen. Aan de ene kant wel aantrekkelijk een kant en klaar systeem kopen, aan de andere kant zit ik zelf in de elektronica ontwikkeling;
het solderen, aansluiten en programmeren van een Megasquirt lijkt me niet het moeilijkste.
Twijfel echter aan de mogelijkheden betreffende twee klopsensoren, elektronische gasklep en het later toevoegen van LPG.Carburateurs gaan zeker niet werken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.