Hoi, VidMate
Ik ben op zoek naar een auto ter vervanging van onze oude 1L Corsa. We zijn eigenlijk op zoek naar iets met 5 deuren, meer ruimte en een grotere motor (we wonen in feite op de bodem van een vallei, dus de Corsa met te weinig kracht is een beetje vervelend om in welke richting dan ook te vertrekken)
Idealiter wilde ik een 3-4 jaar oude Focus kopen – mijn vader heeft altijd Focuses gehad en ze zien er over het algemeen redelijk goed uit. Deze Astra 1.6i SRi 16v (benzine) van vergelijkbare grootte is echter opgedoken bij een lokale dealer die we ons hadden aanbevolen. Het is een model uit 2014 met 30.000 mijl op de teller. Ik heb er nog niet naar gekeken.
Mijn voornaamste zorgen zijn:
Kracht. Ik heb beoordelingen gelezen die zeggen dat zelfs bij 1.6L de motor nog steeds ondermaats lijkt voor een auto van die grootte. Heeft iemand enige ervaring met deze motor / auto en zou je zeggen dat het een merkbare upgrade zou zijn van onze Corsa in termen van acceleratie, snelwegen oprijden, heuvels opgaan enz.?
Brandstof economie. Ik zag een recensie van de 1.4L die zei dat, hoewel de “gecombineerde” kilometerstand hoger is dan 50 mpg, hun MPG bij gecombineerd stads- / snelwegritten halverwege de jaren 30 was. Aangezien de 1.6L een grotere cilinderinhoud heeft, ben ik bang dat het brandstofverbruik nog slechter kan zijn dan dat. Nogmaals, kan iemand met ervaring met deze auto’s alstublieft reageren?
Prijs. Vermoedelijk zou Astras iets goedkoper moeten zijn dan het Focus-equivalent, maar deze staat op ongeveer £ 7500. Klopt dat ongeveer?
Zijn er in het oog springende problemen met dit model en / of is er een betere auto waar ik naar zou moeten kijken rond dezelfde maat / prijsklasse?