ADVIES Opel Astra F Cabrio

Forumindex Forums Modellen Astra ADVIES Opel Astra F Cabrio

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    kenny_whitlau

Nu ik mijn Astra G station heb verkocht. Wil ik voor mijn vrouw een Astra F Cabrio kopen. Nu staan er veel verschillende types. Betreft de Cabrio ben ik niet bekent welke verschillen er zijn. Daarom vraag ik jullie waar ik een beetje op moet letten. Motorisch wil ik liever een 1.6.

Bekent voor mij is het roest bij de wielkasten. Dak moet uiteraard heel zijn.

graag jullie reacties!!

Alvast bedankt

gr,

Kenny

wim-v6
      Deelnemer

ja zelfde problemen en kwalen als de gewone F.

persoonlijk zou ik voor de 1.8 16V gaan, deze is vrij zuinig, en loopt net wat lekkerder dan de Veel te lichte 1.6

Willem

AsconaC20NE
        Deelnemer

Ik heb dan welliswaar geen F maar een G cabrio, maar wat tips van mijn kant;

probeer er 1 te vinden met leer. niet alleen profiteer je van lekker verwarmbare stoelen in de winter, door veel open te rijden wordt stoffen bekleding snel smerig, leer blijft veel langer mooi. Met stof krijg je ook vaak nog zo’n lelijk motief in de bekleding.

Daarnaast; kijk of je er een windscherm bij hebt, ik zelf gebruik hem weinig omdat ik nooit boven de 60 kom bij dagelijks gebruik, maar met 100 – 120 kun je heerlijk dakloos rijden met zo’n scherm.

1.8 scheelt weinig qua verbruikt maar wel stuk meer vermogen en is een wat modernere motor

en als laatste; er staan er genoeg te koop, zoek een mooi net exemplaar uit!

succes ;)

JHR
          Deelnemer

let er op dat je er een koopt na 94 geloof ik.
            na 94 hebben ze een stoffen dak.
            heb e zelf ook 1 en moet zeggen leer is zeer aan te raden.
            lekker een verwarmde kont met open dak.
            1.8 16v is ook aan te raden.
            vriend heeft een 1.6 en die s niet vooruit te branden.
            mijn 1.8 16vis lekker rijden.
            ik rijd gemddeld 1 o 12 en ik do nou niet echt rustig aan met rijden.
            rijd niet te hard maar optrekken hou ik wel van.

groetjes Jurrian

JHR
            Deelnemer

ow ja na 96 hebben ze nog een extra balk gekregen en de a stijl.
              verder kwa roest valt het wel mee, carosserie is verzinkt en de achter kuipen zijn rond en hebben dus minder last van vuil dat er blijft liggen.

wat ik je wel kan aanraden is achter zit er 2 stabilisator blokken.
              haal die weg want daar blijft vuil liggen en daar rotten ze allemaal!!!!!!!

kijk verder alle rubbers na want die willen vaak scheuren.
              heb mijn auto nu 3 jaar en bij mij begint het ook en kan nog geen vervangers vinden.
              mijn opel garage wil ook niet mee werken.

groetjes Jurrian

danimar
              Deelnemer

Wij hebben net onze astra f cabrio automaat 16 gekocht en zijn er zeer blij mee. Alleen problemen met de radio (een blaupunkt cd 300 die op “safe”staat, op internet zeggen ze dat je hem 10 uur lang moet resetten) voor de rest een waanzinnige auto. Ik zal kijken of ik fotos kan plaatsen.

Wij zijn net lid geworden van Opel-Forum maar mijn eerste wagen was een kadett A Olympia met een Ascona 1900 SR automatic erin. Deze waas rood met een zwart vinyl dak. Een andere opel was een B ascona 1900N maar dat heeft hij niet lang gered, van een 1900S naar een 2.0E sport. Later heb ik er een 2 liter irmsher ingelegd en een geheel ombouwset.
                Vroeger hield ik van ombouwen, de Astra wil ik maar een klein beetje veranderen, schijfremmen achter en dat soort dingen. Eerst genieten

Groeten Marco

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.