Advies mbt banden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Advies mbt banden

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    TjeerdK

Hallo allemaal,

Graag jullie advies over het volgende:

Ben even bij mijn garagehouder langs geweest omdat ik twijfels had over mijn banden. Er zitten op dit moment 225/45/17 Dunlop ZR banden onder. In overleg met de beste man hebben we geconcludeerd dat deze voor het goede eigenlijk te breed zijn. Het kan namelijk gebeuren dat de band bij volledige stuurrichting tegen de binnenkant van de wielkast aankomt. Omdat ze bovendien veel herrie maken adviseerde hij ze te vervangen en bovendien naar 215 te gaan.

Mijn vraag aan jullie is dan ook wat jullie voor band zouden adviseren? Ik heb al een beetje rondgezocht maar er is zoveel keus. Wil liever eigenlijk geen Dunlop meer, want die maakt me teveel herrie. Wat hebben jullie onder je auto zitten en is een goeie prijs/kwaliteit band?

Alvast bedankt,

Tjeerd

sw_reijnders
      Deelnemer

bullshit tuurlijk wil hij jou 4 nieuwe banden verkopen, das allemaal geld in z’n kassa.

Nee hoor, 225 past prima.
        Gewoon erop laten zitten

ik heb er 225/40/18 op zitten.
        Gaat ook prima.

VectraDennis

origineel gepost door sw_reijnders
          bullshit tuurlijk wil hij jou 4 nieuwe banden verkopen, das allemaal geld in z’n kassa.

Nee hoor, 225 past prima.
          Gewoon erop laten zitten

ik heb er 225/40/18 op zitten.
          Gaat ook prima.

ligt er natuurlijk wel een beetje aan welke velgen en ET waarde

sw_reijnders
          Deelnemer

hij heeft Zaf A opc velgen eronder . . . die snow flakes die ook onder de Astra OPC zaten.
            die zijn volgens mij rond de 43.

rooiepeet

@tjeerdK, ik weet niet wat voor auto je precies hebt?

ik heb een vectra B met 17″ 225/45 michelins, maar heb nergens last van hoor.

gr Peter

Gts32v6
              Deelnemer

Michelin:thumbup

Gr. Gts32v6

mike hammer

Ik heb er 235/45/17 onderliggen zit er af frabriek onder.
                  En dat gaat prima loopt nergens aan en zeer goede wegligging.
                  Alleen in de sneeuw is het niks dus nu stalen velgen met 205/55/16 met vredestein wintrac extreme eronder en dat rijdt nu super.

sw_reijnders
                  Deelnemer

tja mike, maar een jouw vectra heeft hele andere wielkasten dan die van Tjeerd . . . dat is namelijk een B en dat kan je niet vergelijken ;).

TjeerdK

Ik kon het niet laten om toch nog even een fotootje te maken:

Ik ben een echte beginner dus wie weet hoort dit er gewoon bij. Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is. Voor wie er middenin valt en denkt :wtf …das dus de binnenkant van mijn wielkast. Bij allebei de voorwielen zitten die plekken.

EDIT: Het is trouwens niet zo dat de hele wielkast zo is. Het zijn een soort schaafplekken van ongeveer 5-6 cm die bij beide voorwielen op dezelfde hoogte zitten

Groeten!

nosc

Als je banden wilt kijk op autobandenmarkt.nl prijs is inclusief verzending. Vriend van mij heeft een auto garage en hij besteld ze ook daar, klanten betalen alleen voor het overzetten en balanceren, en dat kost 16 euro per band.

Koop ze op die site en brenge ze naar iemand toe die ze er op zet scheelt je een hoop geld. Het merk federal zijn goede banden, kijk maar op autobandenten.com

Ali-GSI

origineel gepost door TjeerdK
                          Ik kon het niet laten om toch nog even een fotootje te maken:

Ik ben een echte beginner dus wie weet hoort dit er gewoon bij. Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is. Voor wie er middenin valt en denkt :wtf …das dus de binnenkant van mijn wielkast. Bij allebei de voorwielen zitten die plekken.

EDIT: Het is trouwens niet zo dat de hele wielkast zo is. Het zijn een soort schaafplekken van ongeveer 5-6 cm die bij beide voorwielen op dezelfde hoogte zitten

Groeten!

dan wil je de mijne niet zien :P

stefan m.

Pirelli zero nero :) hoor ik erg goede dingen over.. zijn alleen wel de wat duurdere bandjes!

SjaakV6
                            Deelnemer

B Vectra’s die fabriek af met 17 inch velgen worden geleverd hebben er 215/45-17 om liggen net als de i500

janneman vectra c

Ik had op mijn Gts ook Dunlops en op mijn V40 T4 (sorry) ook al en vorige week op m`n Evo stars weer dunlopies laten leggen ik ben er goed over tevreden het zal ook wel een beetje persoonlijk zijn dan.

Jan

Silver

ik heb 215/40 ZR 17 op de 17”ers et40, absoluut geen problemen.
                                  bandenmerk Tyfoon, nooit meer kopen, heb er nu 23000km gereden en ze zijn versleten, slijtblokjes komen in zicht.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.