Advies graag.

Forumindex Forums Modellen Astra Advies graag.

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250463
    Jerrob
      Lid sinds:
      19 June 2012

      Hey Opel-liefhebbers !

      Ik heb sinds kort een mooie Opel Astra Coupe gekocht. :wub Nu zijn er nog een aantal dingen die aan de auto gedaan moeten worden. ( bijvoorbeeld : een sleepoog kapje, steenslag verwijderen, bijgeleverde boxen aansluiten, nieuwe kentekenhouders )
      Oftewel vrij simpele dingen die ik zelf zou kunnen doen alleen ….
      moet ik wel weten hoe of wat.

      Zoals : mijn auto mist aan de voorkant een sleepoog kapje. Nu ben ik naar verschillende sloops geweest om te kijken of deze daar nog waren maar helaas. Ik ben daarom naar de Opel dealer zelf geweest maar daar vragen ze een aaaaardig bedrag daarvoor. ( €25,00 voor het kapje en €50,00 om deze nog is in kleur te krijgen ) Nu heb ik wel op verschillende websites een namaak kapje gevonden en nu is mijn vraag : zit hier heeeel veel verschil in of valt mee ?

      Ook heb ik aardig wat steenslag en ik vraag me af of ik dit nog één of andere manier eruit kan krijgen door poesten of iets ? Iemand advies daarvoor ? :hmmz

      Alvast bedankt en groeten, Jeremy.

      #18046481
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Wat betreft het kapje; blijft proberen denk ik, mits het bedrag het toelaat. Je zou eventueel een linkje hier kunnen posten; of op google naar topics zoeken m.b.t. deze kapjes in kleur…

        Steenslag poets je helaas niet uit je lak. Heb er zelf ook ontzettend veel last van; witte onderlaag met rode lak….

        #18046482
        Jerrob
          Lid sinds:
          19 June 2012

          @jeroenk wrote:

          Wat betreft het kapje; blijft proberen denk ik, mits het bedrag het toelaat. Je zou eventueel een linkje hier kunnen posten; of op google naar topics zoeken m.b.t. deze kapjes in kleur…

          Steenslag poets je helaas niet uit je lak. Heb er zelf ook ontzettend veel last van; witte onderlaag met rode lak….

          ja dat is het probleem: ik ben al zoveel sites hier voor afgegaan en kan deze kapjes alleen maar in primer vinden. En wat betreft mijn steenslag is echt doodzonde het zijn echt kleine pitjes en er zitten zelfs stukjes op waar het aardig groot begint te worden :(

          #18046483
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Ik was mijn sleepoogkapje ook kwijt. Nieuwe gehaald bij de VOD voor €18 en zelf met de spuitbus gespoten. Spuitbus op kleur kostte me €7, dus voor €25 was ik klaar. Je kunt ze nieuw alleen in primer kopen.

            Daarna heb ik met die spuitbus nog de LPG-dop gespoten e.d.

            #18046484
            Jerrob
              Lid sinds:
              19 June 2012

              oke maar wat is precies de VOD ? En hoe kom je aan een spuitbus met je eigen kleur ?
              ik weet bijvoorbeeld dat mijn kleurcode Z 2KU is maar als ik het opzoek is het nog moeilijk gezocht en zo is het moeilijk om zo’n spuitbus te regelen..

              #18046485
              jeroenk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2012

                VOD = Vertrouwde Opel Dealer…
                Spuitbus op kleur kun je bij een beetje schadeherstelbedrijf wel laten maken :)

                #18046486
                Juffer1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2006

                  VOD = Vriendelijke Opel Dealer (is afgeleid van FOH wat staat voor Freundliche Opel Händler)

                  Sleepoogkapje zou je ook even bij vd Braak, vd Feer of Stijvers kunnen navragen, wellicht hebben die nog een coupe staan met voorschade, anders van Olst even benaderen.

                  Spuitbusje kan je bij de Brezan in Almere (Doemere) wel halen (van Motip).

                  Wat betreft de steenslag, wat er niet meer is kan je ook niet meer poetsen.
                  Bij steenslag is er een stuk uit je lak geslagen en dat poets je niet meer terug.
                  Je zou het kunnen terugvullen met een lakstift icm een sate prikker maar dat is enorm veel werk.

                  #18046487
                  Jerrob
                    Lid sinds:
                    19 June 2012

                    kijk eens aan wat een reacties dankjewel !!!

                    Brezan zit toevallig 5 meter bij mij vandaan dus dat komt mooi uit. Breng ik me auto daar en vraag of ze mijn kleur kunnen samenstellen dan. Enig idee ook hoeveel dit kan kosten ?

                    Ik heb nu aardig wat rondgekeken ivm mijn steenslag. Nou weet ik dat er een schadebedrijf in Leiden zit die ook heel veel steenslag kunnen verwijderen door dit met een lakstift op te vullen, het overtollige verf weghalen en daarna mooi polijsten. Misschien is dat een idee ?

                    Het kapje is echter moeilijk te vinden overal. Als ik om dat kapje vraag kom ik meestal uit bij een compleet nieuwe bumper en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nou ben ik zelf al 2 opel dealers afgegaan en kom ik op €25,- voor het kapje. Zelf ben ik al zeker 4 a 5 auto sloops afgegaan en was er maar 1 sloop die een coupe had staan. ( ieder geval het moest een coupe zijn maar kon het er niet meer uitmaken. Ik heb zelfs bij de auto gestaan en als je zag wat voor schade aan de auto was had ik nog mijn twijfels of diegene er uberhaupt levend is uitgekomen :wtf )

                    Dus hoe moeilijker het word om dat kapje te krijgen des te makkelijk ik straks gewoon naar de dealer stap en dat kapje origineel haal. Dan maar 1x 75 euro en dan meteen klaar.

                    #18046488
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      Voor het steenslag verhaal is dat inderdaad de manier om het weg te werken. Echter : bij zo’n poetsbedrijf betaal je meestal per uur en als jij zeg een 15 / 20 stuks steenslag pitjes hebt dan zit je vermoedelijk ook al aan het compleet overspuiten van de kap in de avond uren.
                      De motorkap moet eerst licht gepolijst worden, dan ontvet worden, dan alle plekjes bijstippen, uit laten harden, eventueel nogmaals bijvullen, dan weer uitharden, dan wetsanden, dan polijsten en dan waxen.

                      Waar ik ook goede verhalen over hoor is : http://www.autopoetsbedrijfblingbling.nl/?pg=contact” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      Volgens mij is Peter (speaker in het vectra gedeelte) daar ook al eens geweest. Zelf ken ik het bedrijf niet trouwens.

                      #18046489
                      -BlendjuH-
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2008

                        Jerrob , je kan inderdaad van Motip halen .
                        Maar … hou er rekening mee dat je kleurverschil gaat krijgen :(
                        Beter laat je zoals je zelf al aangeeft deze kleur mengen …
                        En als je een goeie zaak hebt lopen ze zelfs mee naar buiten om de kleur te checken :thumbup
                        Hier bij FBA in Lelystad doen ze dat wel en mijn ervaring hier mee zijn positief ;)

                        #18046490
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          Kleurverschil krijg je altijd. Reden is dat de blanke laklaag de uiteindelijke kleur bepaald.
                          Je krijgt dit handmatig nooit in exact dezelfde kleur.

                          #18046491
                          -BlendjuH-
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2008

                            ghjjuurkkl”’/;]poopppoooikjjjiiooijuhuyyhyyu7 7
                            stitch

                            #18046492
                            Jerrob
                              Lid sinds:
                              19 June 2012

                              @Juffer1 wrote:

                              Voor het steenslag verhaal is dat inderdaad de manier om het weg te werken. Echter : bij zo’n poetsbedrijf betaal je meestal per uur en als jij zeg een 15 / 20 stuks steenslag pitjes hebt dan zit je vermoedelijk ook al aan het compleet overspuiten van de kap in de avond uren.
                              De motorkap moet eerst licht gepolijst worden, dan ontvet worden, dan alle plekjes bijstippen, uit laten harden, eventueel nogmaals bijvullen, dan weer uitharden, dan wetsanden, dan polijsten en dan waxen.

                              Waar ik ook goede verhalen over hoor is : http://www.autopoetsbedrijfblingbling.nl/?pg=contact” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              Volgens mij is Peter (speaker in het vectra gedeelte) daar ook al eens geweest. Zelf ken ik het bedrijf niet trouwens.

                              Ja het is gewoon super zonde al dat steenslag. lijkt net alsof iemand met een witte kwast het lopen rond zwaaien waardoor allemaal kleine spetters erop zijn gevallen dus ik praat eigenlijk over zo’n 300 stippen .. :wtf

                              #18046493
                              -BlendjuH-
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 April 2008

                                @-BlendjuH- wrote:

                                ghjjuurkkl”’/;]poopppoooikjjjiiooijuhuyyhyyu7 7
                                stitch

                                Ik zie dat mijn dochtertje ook gepost heeft :lol:

                                Maar goed , weer ontopic …
                                En steenslag kan je het beste door een spuiter laten weg werken als het zoveel is …
                                Een beetje kan je zelf doen middels polijsten maar je moet er wel de feeling voor hebben …

                                Juffer , daarom kan je ook beter geen motip kopen want dan is het kleurverschil enorm ;)
                                En beter de kleur laten mengen … dit komt het meest overeen :D

                                #18046494
                                Jerrob
                                  Lid sinds:
                                  19 June 2012

                                  ik zit dus nog steeds met mijn steenslag en begin er steeds meer mee in mijn maag te zitten. Nou vraag ik me af hoeveel het zou kosten om alleen mijn bumper over te laten spuiten ..

                                  #18046495
                                  harrynijhof
                                    Lid sinds:
                                    29 March 2012

                                    200-300 euro ?

                                    #18046496
                                    Blue-Dragon
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      18 July 2006

                                      Alacar in Harderwijk verricht goed werk en is niet te duur,

                                      Ligt ook tussen de 200 en 300 euro voor een bumper.

                                      #18046497
                                      TerryB
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 January 2012

                                        Ik betaal hier idd ook 200 euro voor een bumpertje!

                                        #18046498
                                        Jerrob
                                          Lid sinds:
                                          19 June 2012

                                          En dat is plus demonteren, spuiten, monteren of is enig werk vooraf zelf nodig ?

                                          #18046499
                                          TerryB
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 January 2012

                                            Dat is zelf demonteren bumper wegbrengen zonder enige voor werk hebben gedaan en zelf weer monteren, voor mij dan. Weet niet wat de rest voor die prijs krijgt.

                                            #18046500
                                            Blue-Dragon
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              18 July 2006

                                              Bij mij is het met demonteren plus dat je een leenauto mee krijgt , waar je dan alleen de benzine voor betaald.
                                              Gewoon is een belletje plegen en is wat info gaan vragen , ik moet er binnenkort ook nog naar toe. :thumbup

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.