Advies gevraagt nieuwe pc.

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Advies gevraagt nieuwe pc.

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Maurice89
    Deelnemer

Me pc is overleden moederbord is kapot gegaan. Een nieuw moderbord erin en klaar maar dat wil ik niet.

Ik wil een redelijke game computer die de spelle van nu gewoon netjes aan kan en soepel enzo.
      Er word ook wel eens mee gedownload zoals muziek, progamma’s en films ofzo.

Er hoeft geen beeldscherm of toetsenbord/muis bij want die heb ik al, ik gebruik een pc/tv scherm die groot genoeg is.

Het budget is tussen de 700-1000 ruim.

Kan iemand mij hier mee helpen wat ik het besten kan doen?

Als er vragen zijn of beetje onduidelijkheid hoor ik het graag.

opelkadetje
      Deelnemer

welke spellen wil je gaan spelen, en wat zijn de specs hiervan….

ik draai zelf met een core i7 920 processor op een asus p6t se moederbordje. (draait normaal op 2.6 ghz is overclocked naar 3.2 ghz zonder al te veel aanpassingen)
        daarnaast 6 gb intern geheugen van geil.
        2 x een raptor 10.000 rpm harde schijf op raid 0 (waarschijnlijk heb je meer aan een ssd schijfje…, dit is al wat ouder spul wat ik heb, maar wilde het nog niet kwijt.

videokaart is van belang als je zware spellen wilt spelen, welke ik niet speel dus heb een simpel dingetje.

als je deze link volgt zie je rechts.. pc builder…http://www.alternate.nl/html/pc-notebook.html?tn=BUILDERS&l1=&tgid=1089″ onclick=”window.open(this.href);return false;

daar kun je je complete pc samenstellen en die geeft ook gelijk een error als het niet op elkaar past.
        je hoeft dus niet zo’n wonder te zijn om wat samen te kunnen stellen.

mocht je nog vragen hebben:D stel ze gerust.

opelkadetje
        Deelnemer

heb even zelf snel wat in elkaar geflanst daar.. kom op 875 inc btw uit… maar kun je zeker nog wat afhalen door genoegen te nemen met iets minder.

kaneelschep
          Deelnemer

@opelkadettje Wat jij hebt is dan ook wel totaal overkill voor de meeste mensen :)
            Kijk. mijn quadcore is ook 1,2 ghz overgeclocked. Maar dat gedoe met 10000toeren schijven, ssd’s en stapels geheugen en de duurste cpu’s en overclocken is allemaal veel te duur en zinloos voor gewoon gebruik vd pc.
            Je kan dat geld veel beter in een goede videokaart en mobo stoppen.

Met gewoon een leuk Asus moederbordje met i5 cpu, 4gig ddr3 geheugen en een leuke videokaart kan je prima gewoon alles spelen.
            Als je grotere hd wil of de hd is beetje verouderd, koop je er een leuke grote sata schijf bij. Desnoods nieuwe sterkere voeding als die nog niet sterk genoeg is.
            Klaaaaar.

opelkadetje
            Deelnemer

lol daarom zei ik al… je kan de prijs drukken door wat minder “vermogen” erin te hebben zeg maar…

persoonlijk vind ik een snelle schijf wel lekker.. draai ook op een uitgeklede versie van wi7 64 bit..:P draait razend snel:D:D

maar vandaar dus de vraag welke spellen hij wil doen….

kaneelschep
              Deelnemer

Hahaha :D Ja Alles wat sneller is, is vaak leuk.. maar vaak ook prijstechnisch erg onnodig.
                Jij bent overduidelijk niet de regel maar een uitzondering qua specs! ;) Ik waarschijnlijk ook. Dus vanuit ons kader adviseren is zinloos.. Het wordt onze pc niet! :)
                Ze hebben niet een beetje minder dan wat jij zegt nodig.. Maar gewoon totaal iets anders..
                Hebben ze een paar onderdelen van 900 euro terwijl ze er misschien ooit maar 400 euro van gaan gebruiken. :D is gewoon zonde.. Genoeg quadcores gebouwd die hun hele leven af en toe words gaan draaien.

Het maakt niet uit wat voor spellen.
                Als je het gewoon hebt over de nieuwste spellen, soepel willen draaien, is wat ik zei met een leuke sterke videokaart prima! :)

opelkadetje
                Deelnemer

lol.. voor een beetje leuk spel (en wat er in de nabije toekomst bij komt aan spellen) mag je (naar mijn mening) toch wel minimaal een dual core hebben met 4gb ddr3 geheugen en een harde schijf van minimaal 500 gb (opslag downloads en je spelletjes programma’s en wat eventuele extra ruimte) lol

maar ja vooralsnog als we nog niet precies weten wat hij echt wil kunnen we van alles roepen maar schieten we er nix mee op lol

Maurice89
                  Deelnemer

de spellen die ik zou willen eeeh wel de nieuwste en het meeste is denk een of ander schiet spel of strategies iets me pc kon bijv gta5 niet aan. Het moet een pc worden die het gewoon goed of leuk aan kan zonder uren lang laden en mooi beeld natuurlijk zodat de spellen van nu mooi kunnen draaien

Maurice89
                    Deelnemer

Heb je zo die link nog van die 875 euro ben welke benieuwd

opelkadetje
                      Deelnemer

misschien is het makkelijker als je me toevoegd op msn.. dan kunnen we het 1 en ander bespreken …

msn staat in mijn profiel.

Anoniem

Handige slimme tool om zelf een computer te configureren.

http://www.computerconnections.nl/compbuild.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

kwalihavome
                          Deelnemer

je moet even kijken op Tweakers.

http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/
                            ;)

2000
                            Moderator

@Senatorman wrote:

Handige slimme tool om zelf een computer te configureren.

http://www.computerconnections.nl/compbuild.php” onclick=”window.open(this.href);return false;

Net even gekeken, kom aan het einde van het jaar even bij je kijken. :thumbup

tijgetje57
                              Deelnemer

Hoi,

Afhankelijk wat je wilt is er zeker wel een pc voor je te bouwen. Neem een knappe kast met een goede cablemanagement bijvoorbeeld eentje van Corsair Obsidian, leuk mobo met 1155 chipset, 2600 processor boxed, 8 Gb ram, voeding 7 a 800 watt, ssd als boot disc 120 Gb, 560 of 570 grafischekaart. Download je windows of koop een OEM bij aanschaf van je pc. Neem desnoods een WD green van 1,5 Tb als storage.

Cablemanagement onderschatten de meeste mensen, scheelt stof in je kast en de airflow is beter als alles weggewerkt is. Ben zelf vrij fanatiek hiermee. Suc6 met zoektocht.

Zelf vind ik EVGACorsair en Western Digital goed qua merk en RMAgarantie.

kaneelschep
                                Deelnemer

Haha die is goed! Met airflow.. :P
                                  Gewoon die nieuwe zooi lekker in die ouwe kast douwen! Doe je hem 1 keer in het jaar open om het stof eruit te schudden ;) Scheelt weer 100 euro. Ik heb een kast van de kringloop van 3,50.. Verkocht ik ooit nieuw in de winkel nog voor 110 euro. ;) Gewoon geld in een pc storten zegt helemaal niks..
                                  En wat is er toch met die drang naar ssd.. Alleen maar duur duur duur zodat ie 40 seconden sneller boot. heb je dan echt zo weinig tijd? Je spellen zet je er toch vaak niet op.
                                  En dan een WD green erbij noemen, wat de langzaamste hd van wd is… :jerry green betekent juist dat ie minder stroom gebruikt en de helft van de tijd dus op extra langzaam draait ;)

Een goede (game) pc hoeft als je je een beetje inhoudt met teveel overkill onzin kopen (die in een half jaar zeker nog maar de helft van de prijs is) helemaal niet meer te kosten dan 600 euro.
                                  En dan heb je alles behalve de monitor. En dat gaat dik draaien ook!
                                  Voor lekker gamen moet zoals ik al zei, je geld naar de videokaart en een stabiel moederbord.
                                  Geheugen kost toch geen drol. Dus neem je een beetje een merk en gewoon 4 of 8gb ofzo. En een cpu is allang niet meer het belangrijkste voor de games van tegenwoordig. Dus een goedkopere i5 of i7 voldoet prima. Dik voedingkje erbij en je bent klaar..
                                  Ik heb lang genoeg in computer winkels gewerkt met collegas die mensen van alles aan wilden smeren. Toch kwamen ze ook als ik daar niet meer werkte weer bij mij omdat ik het gewoon realistisch hield en de pc altijd goed deed naar wat de klanten echt wilden.
                                  Je ziet zo vaak bij mensen een dik ding van jewelste staan en daar spelen ze dan patience op.. Af en toe.. ;)

Maar Maurice.. Moet je uberhaupt nog steeds een nieuwe pc?
                                  Op meerdere sites kan je zelf een pc samenstellen. En je kan altijd de winkelwagen op de site gebruiken om een totaalplaatje te krijgen. Kijk eens op alternate ofzo. Ben ik als particulier altijd nog goed geholpen.
                                  Senatorman gaf ook al een linkje.
                                  En anders kan je altijd eens pmmen, dan geef ik wel wat opties voor een pc van nu. Succes!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.