Advies gevraagd voor veilig onder auto werken

Forumindex Forums Modellen Astra Advies gevraagd voor veilig onder auto werken

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    frankvanhuet

Ik wil veilig onder m’n auto kunnen werken (Astra F ’92 sedan).

Op de krik werken vind ik eng… ben veel te bang dat de auto eraf schuift als ik eronder lig…

Nu heb ik al wat zitten zoeken, maar wat voor steunen of ander materiaal is qua prijs redelijk te doen voor regelmatig zelf klussen? Ik heb een eigen (flinke) parkeerplaats onder de flat waar ik woon. Geen volledige garage.

GTS Power
      Deelnemer

je kunt er een aantal blokken hout onder leggen of kriksteuntjes kopen.
        die steuntjes zijn ook niet zo heel duur.

safety first:thumbup

Pastra
        Deelnemer

krik/as steunen kosten niet zo heel veel…
          Heb een set van 4 van de LIDL:o maar die zijn sterk zat!!!
          FF omhoog krikken, pootjes er onder, en kon zo de cardanas en baksteun veilig loshalen bij de manta.

Hendri
          Deelnemer

Als je hem opkrikt, wielen onder de auto leggen

Famempeters

van die simpele oprij dingen kopen (e 40) voor voor en achter uit er op te rijden een degelijke garage krik(e 150) i.p.v auto krikje en voor andere werkzaam heden extra as steunen kopen(e 40 per stel)

dus opkrikken en as steunen plaatsen . en wat gezegd is wielen blokken hout stenen je kan alles er onder doen als hij van de krik afschiet je de auto maar niet op je krijgt .:cry

dat is echt heel vervelend :P

ik heb zelf een heel goede degelijke zware garage krik en gebruik als ik ze niet vergeet ook de as steunen , bij klein kl-te klusje vergeet (laks) ik ze wel maar daar gebeuren de ongelukjes effe gouw :fy1:fy1niet doen dus

bert vectra b1

Pastra
              Deelnemer

origineel gepost door Famempeters
                gebruik als ik ze niet vergeet ook de as steunen , bij klein kl-te klusje vergeet (laks) ik ze wel maar daar gebeuren de ongelukjes effe gouw :fy1:fy1niet doen dus

bert vectra b1

Inderdaad, cardanas loshalen is een klein klusje, maar het is wel wrikken en bewegen van de auto bij het los halen.
                Dus ook voor 5-min werk, ff steunen er onder.

tijgetje57
                Deelnemer

gewoon steunen of een paar flinke blokken hout eronder doen klaar.

kaneelschep
                  Deelnemer

Welk parkeerplaatsje je ook werkt, je hebt altijd genoeg materiaal om je heen om te gebruiken.
                    Gewoon een stuk of wat tegels uit de grond trekken, opstapelen en klaar…
                    En als je bang bent dat die breken leg je er nog een plank hout erop.
                    Misschien andere kant ook even hoog zetten zodat ie helemaal niet meer raar staat.

Als je iets wil kopen inderdaad de pootjes bij de gamma/praxis/aldi/etc kopen. En als je toch bij de gamma bent, koop dan meteen voor 25 euro die garage krik. die gebruik ik al 10 jaar met god weet wat voor autos als extra steun. en dan weet je zeker dat ie nergens heen gaat.. Tip: een zacht houten plankje tussen je krikpunt en die krik… Dan beschadigd ie niet de delicate opel kokerbalken… :D

Pastra
                    Deelnemer

origineel gepost door kaneelschep
                      Tip: een zacht houten plankje tussen je krikpunt en die krik… Dan beschadigd ie niet de delicate opel kokerbalken… :D

Dat is nog wel eens een gevoelig punt ja:jerry Ook naast die kriksteunen:vertag dus ff bukken en richten is een must:jerry daar kan frankvanhuet zelf over meepraten:jerry

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.