Goedemorgen mensen,
Ik heb nu een VW Lupo van 750 euro, en ik wil graag opschalen naar een Opel Astra van €5.000 á €6.000, omdat ik een wat betere en nieuwere auto wil (Lupo is van 2001). Ik ben toen verder gaan kijken in de genoemde prijsbereik. Polo’s vind ik niet mooi, Golfjes zijn of afgetrapt, of niet nieuw genoeg naar mijn smaak. BMW is te duur en kost te veel onderhoud (is voor mij dus te veel risico). Franse auto’s doe ik niet, te onderhoudsgevoelig. Toen kwam ik al snel uit bij Opel, waarvan ik de Astra de mooiste en meest realistische keuze voor mij vind.
Mijn eisen:
– Full-option met stoelverwarming dus, en het liefst goede stoelen (weet niet hoe die heten, maar geen standaard stoelen, liever zelfs geen Design-uitvoering stoelen).
– Tot €6.000
– Vanaf 2010
– Liefst geen diesel, vanwege gezijk met eurozones (ik weet dat de diesel automaten goedkoper zijn, maar ja, dat zij zo).
– Liefst automaat, maar dat zal moeilijk zijn onder de €6.000, schakelbak is ook goed.
– Maximaal 200.000 kilometerstand.
Met deze eisen krijg ik veel Sports Touring modellen, wat (totdat we kilometerregeling krijgen) absoluut niet leuk is qua maandlasten. Het zal dus een Turbo/Sport/Cosmo editie worden waarschijnlijk.
Dan kom je uit bij bijvoorbeeld deze: Opel Astra 1.6 TURBO 180 PK AUT Bj 2011 OPC-Line LEES TEKST Sport Ecc Airco Navi Leder Pdc Xenon Led 2011 Benzine – Occasion te koop op AutoWereld.nl
Deze heeft iets met expantietank, maar dit is puur een voorbeeld.
Mijn vraag aan jullie als experts: waarom zou ik zo’n auto niet kopen? Waar moet ik op letten als ik m koop, is dit model/deze uitvoering betrouwbaar? Kunnen jullie mij van meer informatie verschaffen?
Vriendelijke groeten, Wilmer Schouten