advies gevraagd evt koppakking lekkage

Forumindex Forums Modellen Omega advies gevraagd evt koppakking lekkage

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    tolsm

goedendag omega rijders,

zoals jullie weten ben ik sinds een maand ook in het bezit van een omi 2.0 16v diamond station.
      Veel lof over de auto , maar waar ik bang voor was is denk ik waarheid geworden.
      Ik ben al via het forum erachter dat mijn olie lekkage waarschijnlijk de klepsteel rubbers zijn, na stationair draaien bij stoplicht pluimt hij grijs-blauw bij het optrekken daarna niet meer,dit is ongeveer 3/4 ltr op de 1000km.
      Nu ben ik hier niet zo bang voor, olie bijhouden maar.

Maar vandaag ondekte ik dat er ook een ltr koelvloeistof bij moest, en nu wordt ik dus wat huiverig. lekke koppakking=:argue

Mijn vraag aan jullie, kan ik nu beter koprevisie doen of een ander blok opzoeken. Want ook ik moet op de kleintjes letten.:vertag

Heeft iemand enig idee wat het verschil in kosten zal zijn:hmmz

Tevens nog een vraag , past ook een blok van een calibra bijvoorbeeld.

Ik wacht jullie reacties wel af en voor de gene die reageren alvast bedankt.

Botho
      Deelnemer

Tja dat ligt er een beetje aan hoeveel km deze tor heeft gedraait. Ik was ongeveer 400 eurie kwijt voor het vlakken ,pakking en tap in het spruitstuk..

Xedrah

Ik zou een ander blok scoren op ebay.de en die ophalen en (laten) plaatsen.

TonSR

mijn mening is als het blok verder goed is geen rare geluiden,de kop doen
            gelijk waterpomp en dis menemen kost wel wat ,maar als je een blok koopt weet je ook niet wat je krijg.
            vgr tonsr.

Botho
            Deelnemer

zo is het maar net ouwe, voor je het weet heb je weer een rampenplan in de wagen liggen..

tolsm

he mannen bedankt voor de reacties,

@Botho
                mijn knor heeft 169000 km gereden, en waar heb jij het laten doen dan, valt mee 400 euri

@Ton
                idd daar heb je gelijk in. Het blok draait super, geen bijgeluiden niet inhouden etccc. alleen beetje olie verbruik en ja vandaag kv bijgevuld( effe in de gaten houden)

heeft iemand in friesland deze reparatie vaker bij de hand gehad?

Botho
                Deelnemer

he maat, 169.000 km is toch niets joh. Dat had ik toen ik hem kocht op mijn vectra 2000 staan en die heb ik naar 285.000 gereden voordat hij in de export ging. Ik heb het bij een garage in Barendrecht gedaan.Voordeel is dat ik met hem op school heb gezeten en dus wel wat gematst ben. 1 manszaak van een ex opel monteur.De gozer heeft 12 jaar bij spoormaker in Rotterdam gewerkt en rijdt zelf ook al zijn hele leven opel. Hij heeft diverse omega’s gehad en blaft nu in een vectra gts. Ik denk dat als je een beetje mazzel hebt bij een goede universele bovag garage tussen de 400 en 800 eurie betaald.. of lul ik nou uit mijn nek mannen??????

yoyo
                  Deelnemer

Ik heb net (een maand of anderhalf geleden) een nieuwe koppakking laten plaatsen incl spanrol + distributieriem en geen waterpomp want die was net vervangen.:cry
                    En dit heb ik bij een sub dealer laten doen (Rotterdam zuid) en was gewoon maar even € 1245,00 kwijt!!!!!!!!:vertag

Achteraf krijg je dan te horen..joh je hier moeten gaan en joh je had daar moeten gaan, maar dat is de koe in zijn reet kijken.:swear
                    Dus een beetje kijken en vergelijken kan geen kwaad, maar laat de kop wel vlakken!!

gr,
                    Aart

tolsm

he botho,

papendrecht is nie echt om de hoek, dus moet hier effe rondneuzen, of zijn hier leden uit omgeving joure die meer weten?

@yoyo
                      da’s idd meer dan hij gekost heeft. SCHRIK.

gr, hessel

Botho
                      Deelnemer

origineel gepost door yoyo
                        Ik heb net (een maand of anderhalf geleden) een nieuwe koppakking laten plaatsen incl spanrol + distributieriem en geen waterpomp want die was net vervangen.:cry
                        En dit heb ik bij een sub dealer laten doen (Rotterdam zuid) en was gewoon maar even € 1245,00 kwijt!!!!!!!!:vertag

Achteraf krijg je dan te horen..joh je hier moeten gaan en joh je had daar moeten gaan, maar dat is de koe in zijn reet kijken.:swear
                        Dus een beetje kijken en vergelijken kan geen kwaad, maar laat de kop wel vlakken!!

gr,
                        Aart

Hallo amigo,

aangezien je in Rotterdam bent geweest kun je die 10 kilometer verder naar Barendrecht ook vast wel rijden. Dit is de garage. Jerrel is echt een relaxedte vent. Misschien een tip voor de volgende keer….

http://www.automobielbedrijf-vriesde.nl/

En er is echt niets wat hij niet aan je opel kan fixen…

tolsm

hallo amigo

ik weet nie hoe je erbij komt dat ik in rotterdam ben geweest:hmmz , niet dus.
                          maar toch even goed bedankt voor de tip.

ik zie op ebay komplete set voor koppakking incl dis/spanr/waterpomp etc.. voor 163,50 euri.
                          is dit wat?

gr,
                          hessel

tolsm

och :cool: zie het al nie voor mij bedoeld :angel

Xedrah

Originally posted by tolsm

heeft iemand in friesland deze reparatie vaker bij de hand gehad?

Ja. Net uitgevoerd twee weken geleden.

yoyo
                              Deelnemer

@Botho,

Dat is hemelsbreed net één kilometertje bij die dure vandaan!
                                Maar bedankt voor de tip, zal ik zeker in de gaten houden.

@Xedrah
                                ,
                                Zelf gedaan en heb je de kop(pen) ook gevlakt?

gr,
                                Aart

tolsm

@xedrah,

hoelang ben je daar mee bezig dan? wou eigenlijk ook zelf doen,maar is volgens mij voor mij een brug te ver.
                                  Waar woon jij dan?

grtz,
                                  hessel

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.