Advies geluidsysteem B vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Advies geluidsysteem B vectra

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249243
    mercedesftw
      Lid sinds:
      20 December 2011

      Hallo,

      ik heb wat advies nodig voor mijn vectra B. (specs onderin)

      ik heb de speakers even geinspecteerd.

      Voordeuren:
      tweeter boven a 3.5cm
      speaker onder a 15 cm

      achter deuren
      speaker onder a 14cm

      Kan dit kloppen?
      ik wou eigenlijk wat meer volume uit mijn systeem halen en dus wat andere speakers monteren.
      ik heb nog niet de deurpanelen eruit gehaald dus de preciese maten en specificaties weet ik zo niet van dit systeem.
      misschien dat een van jullie de precieze diameters en inbouwdieptes en wattages weten?

      wat mij ook opviel is dat er achter geen tweeters zitten. hiervoor zitten wel gaten. is dit normaal?

      graag hoor ik van jullie

      mvg

      #18033252
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Speaker diameter voor is 16,5cm en achter 13cm. Ik heb zelf compo’s van MTX. Prima geluid! Je moet dan alleen een pasring van 1,5cm ofzo hebben voor in de voordeuren. In de achterdeuren passen de nieuwe speakers zo in. Achterin hebben alleen de duurdere systemen tweeters. Ik had ze ook niet, maar met de composet nu wel.

        #18033253
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Volgens mij zijn er ook Vectra B’s met een 3 weg systeem in de voorportieren.
          Is daar nog een goede vervanger voor?

          Kan er achter ook geen 16,5 cm in, want ik heb nog een mooi composetje liggen.

          Ben altijd wel fan geweest van Caliber en Pioneer, maar kan zo snel niets leuks vinden.

          #18033254
          corsaforever
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2005

            Ik heb een compo set van jbl en dat ziet er dan zo uit

            Achter heb ik gewoon jbl 13 cm en de originele tweeters onversterkt gebruikt, en klinkt lekker!!

            succes

            #18033255
            mercedesftw
              Lid sinds:
              20 December 2011

              NOM !.

              ik heb even bij de mediamarkt getest… en van alles wat er stond vond ik JBL ook het lekkerst klinken… ookal waren er genoeg duurdere speakers !

              nu kijk ik even verder op vergelijk sites voor de goedkoopste sites ^^

              raar genoeg heb ik achter GEEN tweeters zitten !.

              maar als ik nou gewoon 2 of 3 way speakers neem hoef ik alleen maar de 16.5 en 13 cm te halen en kan ik de tweeters verwijderen….

              wat is het beste?

              weet iemand the max inbouw diepte?

              dan nog een paar vraagjes king:

              Ik heb geen tweeters achter….
              ik weet niet of de bekabeling er ligt want ik heb de deurkaart er nog niet afgehaald.
              weten jullie zo of deze er al ligt? of moet deze dan nog getrokken worden?
              of valt deze ‘af te tappen’ van de 130mm speakers??

              mijn idee is om voor een zogeheten ‘systeem’ te halen waarbij er 2x speakers a 165mm en 2x tweeters in zitten.
              en achter ook. maar van 2x 130mm en 2x tweeters. maar als er achter geen bekabeling ligt voor de tweeters heeft het natuurlijk weinig nut om deze te kopen.

              graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag hoor ik hier meer over. dan kan ik een dezer dagen aan het bestellen gaan :D

              #18033256
              mercedesftw
                Lid sinds:
                20 December 2011

                hmnz. :hmmz jammer geen antwoord.

                ben zelf op onderzoek uitgegaan en heb de deurkaarten er maar uitgehaald.

                tweeters voor. ligt bekabeling
                speaker voor. 15cm buitendiameter 18cm

                geen tweeters achter. geen bekabeling.
                speakers achter. 13cm. buitendiameter 15 cm.

                nu kun je denken.. wat een rare maten hoor ik daar…
                maar ik kom ook aardig aan het knutselen aan om ze er in te krijgen, maar passen zal het !.

                ik zal foto’s maken als ik ze er in heb zitten.
                heb maar magnatjes besteld :angel

                #18033257
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  dat je achterin geen tweeters hebt is heel normaal
                  dat hebben namelijk 75% van de vectra’s niet.
                  alleen de luxere B2’s hebben voor 3-weg en achter 2-weg standaard.

                  inbouwdiepte is een beetje afhankelijk van hoe dik je je pasringen maakt.
                  meet het anders even op . . . in de voordeuren raam naar beneden en meten tot de rand van de deur.
                  Pasringen maken (of kopen) en meten hoe dik die is.

                  inbouwdiepte = diepte in deur + dikte pasring.

                  achter heb je geen pasringen nodig.

                  #18033258
                  dappie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 July 2008

                    fotooooo,ssssssss,
                    ik heb zelf een 3-weg systeem van jbl in de voor deuren gebouwd, klinkt goed.
                    en achter waren ze al vervangen, maar ik heb de tweeters van voor in de achter deuren geplaatst
                    die waren toch over, en zelf een snoertje getrokken.
                    ik heb dit gedaan om dat het er bij (corsaforever) mooi in gebouwd zit en hij te spreken was
                    over het geluid, dit 3-weg setje wordt ook wel eens op marktplaats aan geboden voor niet te duur.
                    succes met in bouwen.

                    #18033259
                    corsaforever
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 February 2005

                      @dappie wrote:

                      fotooooo,ssssssss,
                      ik heb zelf een 3-weg systeem van jbl in de voor deuren gebouwd, klinkt goed.
                      en achter waren ze al vervangen, maar ik heb de tweeters van voor in de achter deuren geplaatst
                      die waren toch over, en zelf een snoertje getrokken.
                      ik heb dit gedaan om dat het er bij (corsaforever) mooi in gebouwd zit en hij te spreken was
                      over het geluid, dit 3-weg setje wordt ook wel eens op marktplaats aan geboden voor niet te duur.
                      succes met in bouwen.

                      ook ik heb de tweeters van voor naar de achterdeuren geplaatst, ik zocht net zo’n compo setje als voor maar dan als 2weg maar kon het toen niet vinden en dus heb ik later andere speakers in de achterdeuren geplaatst en de tweeters aangesloten

                      groeten

                      #18033261
                      mercedesftw
                        Lid sinds:
                        20 December 2011

                        #18033262
                        dappie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 July 2008

                          dat is ook een mooi setje voor in de voor deuren, zitten er ook scheidings-filters bij ?
                          magnat is niet verkeert :thumb

                          gr, jac.

                          #18033263
                          mercedesftw
                            Lid sinds:
                            20 December 2011

                            ik heb geen idee :hmmz

                            wat ik wel weet, is dat de boel aan de originele bedrading gaat.

                            of te wel. tweeters aan de tweeters.
                            woofertjes aan de woofertjes.

                            en achter de 13cm komt nu de 2way speakers.

                            dus ik denk dat dat wel snor zit, aangezien het met de oude speakers ook gescheiden werd.

                            ben al even aan het knutselen geweest.
                            heb rechts voor de woofer speaker/ring er uit gehaald.

                            deze heb ik dus gemolt en eruit geknipt (die plastic bevestigingen) en de ring wat uitgeslepen zodat deze woofertjes er in passen.
                            ik heb express gekozen voor ietswat grotere, ivm het betere geluid wat je dan krijgt.

                            er moest uiteindelijk zo’n 2mm uit en toen pasten de speakers er in.
                            nu nog even gaatjes boren in de houdertjes en deze met m3 of 4 en 50mm vast zetten.
                            dan waarschijnlijk nog even gaatjes boren in de deur, anders komen de boutjes er tegen aan en krijg je de ring niet meer vast geschroefd aan de deur.
                            en dan zou het goed moeten zijn.

                            ik zal wel ffies een foto maken wanneer het er in zit.

                            #18033264
                            sw_reijnders
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 October 2005

                              daar zouden scheidingsfilters bij moeten zitten of ze zouden op de woofers moeten zitten
                              maar scheidingsfilters worden er niet voor niets bij geleverd
                              gewoon aansluiten dus . . . zoals het hoort :vertag

                              #18033260
                              mercedesftw
                                Lid sinds:
                                20 December 2011

                                alles zit in de speakers zelf.

                                #18033265
                                remutr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 August 2012

                                  trekken jullie je draden voor je achterdeur tweeters af van je 13 cm speakers?

                                  #18033266
                                  Corsa_GSi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Als je achter ook een composet plaatst, dan zitten daar scheidingsfilters bij en daar sluit je de originele bedrading op aan en uit de filters trek je dan draden naar je tweeter en naar je woofertje.

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.