Advies en hulp gevraagd

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Advies en hulp gevraagd

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Astra-H
    Deelnemer

Hallo allen,

Ik heb een Astra H 1.7 CDTI 101pk van nov-2004. Motorcode is Z17DTH. Sinds enige tijd brandt het motormanagementlampje (rechts van tellerklok). Er is volgens mij nog een storingslamp in de vorm van een auto met een verticale steeksleutel, die dus niet.

Wat zijn de symptomen?
      Als ik onder 100 km/u blijf lijkt er niets aan de hand te zijn. Ook niet bij hogere snelheden maar als ik gas terugneem, brandt de storingslamp en auto houdt in. Auto wil dan nog erg moeizaam versnellen.

Foutcode is P2279. Iets van een lek in luchtsysteem. Ik heb dit forum en Duitse forums afgezocht en vond dat deze foutcode kan optreden door wervelkleppen, LMM of EGR. EGR is schoon gemaakt, er was wat smurrie (olie) erop maar is nu schoon. Gasklep is geprobeerd van andere auto’s maar auto liep daar helemaal niet op. Intercooler is ook gecheckt op lekkage. Wervelkleppen zijn nog niet gecheckt. Monteur zegt dat hij alle slangen nagekeken heeft. Zelf heb ik ook wat gecheckt. Gisteren LMM losgehaald en bekeken maar daar zie je niet veel aan. LMM komt ook op waarde als ik gasgeef en EGR staat op 100 bij gas geven.

Ik snap er helemaal niets meer van. Ik was blij met deze auto maar ben inmiddels super afgeknapt.

Zijn hier mensen die zoiets hebben meegemaakt of mij advies kunnen geven?

Alvast bedankt.

beurjean

Kan inderdaad veroorzaakt worden door de EGR, of iets anders wat na de LMM zit en lekkage veroorzaakt

Wat ook weleens voorkomt is de vacuum regelingen op de Turbo, of als de Vlinderkleppen van de Turbo in een verkeerde stand staan tegenover de berekende stand van de motor computer, kan de computer het drukverschil zien als een Lekkage in het inlaat traject.

Je kan zelf proberen om de hevel op de turbo proberen te bewegen

Astra-H
        Deelnemer

Dank je wel Beurjean. De turbo is helemaal losgehaald en door de turboboer nagekeken. Daar schijnt niets mee aan de hand te zijn.

Ik zelf vermoed LMM maar toch ook de EGR. Wervelkleppen moeten ook nagekeken worden maar dat komt volgende week. Ik heb de auto net uitgelezen en geen foutmeldingen gezien. Wat ik van mijn vrouw hoorde, is dat motormanagementlamp aan de rechterkant dus die in de vorm van katalysator / uitlaat niet meer brandt maar de andere met steeksleutel.

Iemand een goed adres voor nieuwe EGR en LMM behalve de dealer mocht ik toch deze zaken moeten vervangen?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.