Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Advies bouten linkbuis losmaken.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2016 om 09:33 #17275291
Goedemorgen,
Gister ben ik achter een rijplank blijven hangen met m`n Zafira B 1.8 uit 2005 met dit als het gevolg:
Flexibele deel van tussenpijp door dus…. Nou heb ik daar al een vervangende voor liggen (ik had al gezien dat `ie slechter werd) alleen zit ik erg te twijfelen of ik deze bouten er nog af krijg:
Wat is mijn beste optie? Uiteraard wil ik de bouten uit de katalysator graag behouden dus zat ik zelf te denken aan het door dremelen van de drie moeren. Wie heeft verder advies? Andere optie is de dealer het te laten doen als jullie denken dat dit gegarandeerd zal gaan afbreken.
Bedankt!
5 februari 2016 om 09:43 #18309904Even met een boormachine met staalborstel erover zodat er vrijwel geen roest meer zichtbaar is.
Dan wd 40 in laten trekken en losdraaien maar.5 februari 2016 om 11:35 #18309905Dank je, dat zal ik vanavond gaan doen en het dan een nachtje laten inweken. Hoe schat jij de kans dat de bout losgaat ipv afbreekt?
5 februari 2016 om 13:58 #18309906Nog een algemene vraag: Stel dat die bouten wel afbreken, hoe zit de ‘kop’ van die bout vast in de flens van de katalysator? Kan je hem er dan naar boven toe uittikken of wordt dat uitboren?
5 februari 2016 om 15:23 #18309907Boren en nieuwe draadeinden inlassen denk.
Ze doen er ook wel alles aan om dat ding te slopen he… :hmmz
5 februari 2016 om 20:13 #18309908Schat inderdaad in dat als je het grove roest met de borstel verwijderd en flink wd of in dit geval vindt ik goede IMAL (ik maak alles los) kruipolie nog beter. Flink erop en inderdaad het beste een dag van tevoren al, dan voor je ze losdraait nog eens inspuiten. Succes
5 februari 2016 om 20:40 #18309909Dank allemaal!
Vanavond aan de slag gegaan. Eerst met de IMAL ingespoten, laten inwerken en daarna even gekeken met een dop. Origineel is dit maat 10 maar de moeren waren al zo ver heen dat een 6-kantige dop al geen grip meer kreeg.
Dus op straat, onder de auto liggend met het dwijlorkest van de carnaval op de achtergrond met de dremel aan de slag gegaan. En het resultaat mag er zijn vind ik:
Draadeinden zijn wel roestig maar nog volledig intact.
Zoek de verschillen ;)
Ikke blij, bedankt voor alle hulp! :thumb
5 februari 2016 om 20:57 #18309910Zooo, das netjes gefixed! Goed bezig :thumb
5 februari 2016 om 21:34 #18309911:thumb
6 februari 2016 om 07:54 #18309912AnoniemLid sinds:
1 January 1970leek erger dan het was
met de draadeindenmooi dat ze netjes losgekomen zijn
wel had je nog wat geld kunnen besparen
door enkel het flex deel er nieuw tussen te lassen ;)losse deel verkopen ze hier gewoon bij de dealer ;)
6 februari 2016 om 15:06 #18309913@louwe 16 klepper wrote:
leek erger dan het was
met de draadeindenmooi dat ze netjes losgekomen zijn
wel had je nog wat geld kunnen besparen
door enkel het flex deel er nieuw tussen te lassen ;)losse deel verkopen ze hier gewoon bij de dealer ;)
Ik had die buis al liggen, halverwege vorig jaar al eens van mp gescored omdat ik zag dat `ie slechter werd. Was 49 euro inclusief verzending :thumb
6 februari 2016 om 20:36 #18309914Mooi dat je uitlaat vervangen is. :thumb
Kun je daarna gaan kijken waar jouw olie lekkage vandaan komt. Want de carterpan zit aardig onder olie zo te zien. :hmmz
Hoe is je olie verbruik als ik vragen mag?7 februari 2016 om 08:22 #18309915@Dolby wrote:
Mooi dat je uitlaat vervangen is. :thumb
Kun je daarna gaan kijken waar jouw olie lekkage vandaan komt. Want de carterpan zit aardig onder olie zo te zien. :hmmz
Hoe is je olie verbruik als ik vragen mag?Verbruik is nihil. Lekkage is de kleppendekselpakking en die ligt al (een paar maanden) klaar. Binnen kort maar eens vervangen idd :D
7 februari 2016 om 19:33 #18309916Goed om te horen. :thumb Altijd mooi dat je geen olie verbruik hebt. :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.