Advies bij (eventuele) aankoop Opel Signum

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Advies bij (eventuele) aankoop Opel Signum

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Peterdev

Goedenavond,

Mijn naam is Peter en aangezien ik hoogstwaarschijnlijk van baan ga wisselen ga ik mijn lease auto moeten inleveren. Ik rijd nu een Opel Corsa uit eind 2011 en heb daarbij een Volvo v50 gereden. Ik ben echter dik tevreden over Opel, dus heb mijn zinnen nu gezet op een Opel Signum. We hebben sinds ruim een jaar een zoontje dus de extra ruimte die de signum biedt t.o.v. de Corsa komt goed van pas.

Ik heb ondertussen begrepen dat een signum eigenlijk een vectra is die er een beetje anders uit ziet, dus dat de issues die gelden voor de vectra ook gelden voor de signum.mijn budget rijke zover dat het een diesel uit 2003-2004 kan gaan worden met tussen de 100.000 en 150.000 op de teller. Aangezien deze in Duitsland aanzienlijk goedkoper zijn is het huidige plan om em daar vandaar te gaan halen.

I mijn zoektocht kom ik grofweg drie types tegen: 1.9, 2.2 en 3.0. Is er een van de aan of juist af te raden? Ik heb begrepen dat met name de 1.9 veel problemen geeft en dat een bekend probleem van de 2.2 is dat de distributiebedrijf niet zo best geproduceerd is. In hoeverre klopt deze info?

Tevens las ik iets over de EGR klep die problemen geeft, maar daar zou dan weer een modificatie voor zijn. Is te zien of een signumdeze al gehad heeft?

Tijdens het zoeken naar antwoorden op deze vragen en waar ik in zijn algemeenheid op zou moeten letten werd steeds verwezen naar de site http://opelvectra.info” onclick=”window.open(this.href);return false; maar helaas werkt de link naar het kopje ‘Aankoop tips’ niet(meer).

Ik hoop dat jullie tijd/zin hebben mij wat te ondersteunen in de aankoop. Mochten mensen ervaring hebben met de import uit Duitsland en me dit juist aan- of afraden dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Een auto kopen blijft altijd een gok en een slechte investering, maar een goede voorbereiding kan een boel schelen. Het alternatief voor mij zou zijn om eventueel voor een Astra station te gaan, maar de signum is toch een wat meer bijzondere en minder voorkomende auto dan de Astra.

DennisD
      Deelnemer

Zelf rij ik ook Signum (2006) en heb hem ook laten importeren vanuit Duitsland, wel heb ik van te voren een TUV keuring laten doen voordat ik besloot hem op te laten halen.
        Reden om hem te kopen was dezelfde als die van jouw, alleen deed ik het voor de kleine aap kwam ;)

Zelf ben ik in het bezit van een 1.9dth (150pk) en over de auto ben ik meer dan tevreden, verbruik is wat hoog naar mijn zin maar vooruit, we rijden maar 40km per dag (20 heen 20 terug) en dat is gewoon wat kort en dus killing voor het verbruik.

Voorkomende problemen: Vectra c/Signum
        -Recirculatie klep motor blijf hangen (ratelend geluid achter dashboard)
        -Gebroken veren
        -Krakende veren/rubbers bij koud weer (kan hoeft niet).

Goed de veel voorkomende problemen 1.9dth met de M40 bak (6bak)

-dubbelmassa vliegwiel rond de 150.000 km is deze vaak op. (rattelend geluid bij koppeling half in)

-Egr klep, kan problemen geven doordat deze vervuilt raakt en de klep niet meer goed werkt. (schokkend rijden, inhouden)

-Wervelkleppen, de wervelkleppen werken vaak niet meer, tenminste het stangetje wat ze met elkaar verbind ligt er vaak vanaf en is uitgelubberd. Ik heb er weinig van gemerkt, wel heb ik het stangetje toch weer erop gezet met een reparatiekit. (Pakt iets minder snel op onderin als ze niet verbonden zijn).

-Vaccuum slang kan gescheurt zijn. (Auto voelt heel loom aan en is niet vooruit te branden).

Voor de rest een prima auto die je erg weinig ziet en mensen weten vaak ook niet goed wat het is (denken vaak een astra :P)

De 3.0 zou ik zelf niet zo snel voor gaan gezien de problemen ( viewtopic.php?f=6&t=171030 ) maar deze loopt nu ook weer als een zonnetje.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad en als je er een hebt :kewlpics

DennisD
        Deelnemer

Btw hier staan nog een paar puntjes http://opel-forum.nl/viewtopic.php?p=2347946#p2347946″ onclick=”window.open(this.href);return false;

kimmiej666
          Deelnemer

Inderdaad wat Dennis hierboven al heeft gemeld.

De 1.9dt is evt ook een optie, is een 120pk uitvoering en deze hebben geen wervelkleppen, dus 1 probleem wat uit te sluiten is.

Een y30dt of z30dt is qua power heerlijk, maar vaak hebben deze wel een probleem met de brandstofpomp en met pech is er meer schade hierdoor.
            Ondanks dat het een heerlijke wagen is zal ik em niet snel aanraden, de kosten lopen vrij hard op als daar de pomp bij kapot zou gaan.

Zeker met een stand tussen de 100 en 150.000 is een aanschaf waarbij je al rekening moet houden met slijtagematerialen zoals bijv. een koppeling etc. Levensduur ligt meestal tussen de 150 en 200.000 km.

DennisD
            Deelnemer

De 120pk versie is ook niet helemaal vrij van problemen ( vec station ), maar goed welke motor is dat wel.

En inderdaad tussen de 100 en 150k moet er gewoon wat onderhoud gebeuren, van 1.9dth weet ik dat er om de 150k een nieuwe distri + spanrollen + waterpomp gedaan moeten worden, e.d. Hou hier ook rekening mee.

Peterdev

Bedankt voor jullie reacties! Als ik dat zo lees lijkt wel dat ik het beter niet kan doen met zoveel mogelijke problemen. Aantal vragen die ik nog heb, mede op basis van jullie reacties:

1. Is 150.000 – 200.000 niet een vrij korte levensverwachting voor een diesel zoals deze? Ik zou verwachten dat ie de 300.000 nog wel, met acceptabele kosten, zou moeten halen.

2. Spelen de problemen met de EGR klep alleen bij de 1.9 of ook bij de 2.2? Wat valt er te vertellen over de modificatie die bestaat om dit te fixen? Is dat iets wat een dealer moet doen? Is dit puur een softwarematige aanpassing?

Zoals het nu klinkt lijkt de 2.2 me de beste optie, met aandacht voor de distributieketting uitteraard.

DennisD
                Deelnemer

Nee, hoor valt reuze mee hoor, en zoals met elke auto moet je geluk hebben en zeker rond deze leeftijd/km stand.

1. Nee hoor, het blok kan veel langer mee, speaker heeft er eentje waar nu ongeveer 350k op staat en rijd ook nog gewoon, maar goed wel met het nodige onderhoud, wat in mijn ogen niet meer dan normaal is.

2. De egr klep kan in elke auto kan problemen geven, ik had hiervoor een 1.6xel (astra g) en die …klep was ook een probleem (schokkend rijden), in mijn Signum heb ik geen problemen gehad met de egr, alleen met het oog op een schoner en beter lopende auto heb ik deze eruit laten programmeren en de klep afgedicht (zonder eruit programmeren krijg je een motormanagement lampje te zien), het eruit laten programmeren moet je door een tuner later doen, dit doet de dealer n.l niet. En ja wat vind jij acceptabel qua kosten na de 100k kost een auto gewoon wat meer geld qua onderhoud omdat sommige dingen gewoon slijten.

Ikzelf heb voor de 1.9dth gekozen voor het vermogen en het relatief makkelijk te laten tunen naar nog meer vermogen, het is een erg fijne motor met lekker veel koppel.Het is een fiat/alfa motor en is ook geleverd in de Saab 9-3

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.