Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › advies bij aankoop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2010 om 20:38 #17221663
Waar op letten bij aanschaf Corsa-B
25 mei 2010 om 20:43 #17678871Op zoek naar een Corsa- B ben ik door de Opel Forum leden veel wijzer geworden.
Ik wil deze topic openen voor de zoekende die advies vragen over waar je op moet letten bij het bezichtigen van een aangeboden auto.25 mei 2010 om 20:58 #17678872Wat mij goed geholpen heeft is veel informatie vragen via mail of forum of U2u etc.
Ik weet nu dat de Corsa’s na 1996 verbeterd waren.
Is het misschien een idee om de aandachtspunten apart te benoemen voor Corsa’s voor 1996 en na 1996.
Aandachtspunt voor 1996 = roest bij bovenveerschotels achter
= scheurtjes in b-stijlen
= roest van binnenuit chassisbalken
= roest raamdorpels
= roest bevestiging achter ruitenwisser
= instap slijtage bestuurders stoel (op foto’s wordt dat bewust vermeden)Dit zijn alvast een paar aandachtpuntjes waar je naar kan vragen voordat je gaat kijken.
25 mei 2010 om 21:02 #17678873Wie gaat dit aanvullen??????
Het zal de aspirant kopers zeker helpen.
Het bespaard ook lange reizen omdat men niet krijgt wat men verwacht.
Ik hoop hiermee ook de verkopende partij zover te krijgen dat hij wat meer info gaat geven over de staat waarin de auto zich bevindt.25 mei 2010 om 21:54 #17678874Wie gaat dit aanvullen??????
Op deze manier kan je veel teleurstellingen voorkomen.
26 mei 2010 om 09:00 #17678875roest voorzijde motorkap
roest veerschotels achter
roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel
roest accubak (onder paravaan)
roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)
roest onderzijde deuren
koppakking 8 kleps motoren slaat nog wel ns door
egr klep 1.4 en 16 16V gaat wel ns stuk,vreselijk werk om te vervangen
holle pen van kruisstukje schakelmechaniek lubbert uit,dan gaat ie moeilijk in zn 1 (onderdeel van 2 euro)meer kan ik zo ff niet bedenken
26 mei 2010 om 10:48 #17678876origineel gepost door asconahobbyist
roest voorzijde motorkap
roest veerschotels achter
roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel
roest accubak (onder paravaan)
roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)
roest onderzijde deuren
koppakking 8 kleps motoren slaat nog wel ns door
egr klep 1.4 en 16 16V gaat wel ns stuk,vreselijk werk om te vervangen
holle pen van kruisstukje schakelmechaniek lubbert uit,dan gaat ie moeilijk in zn 1 (onderdeel van 2 euro)meer kan ik zo ff niet bedenken
Hey bedankt voor de aanvulling.
Ik ga een mooi lijstje maken van alle te bekijken punten.
26 mei 2010 om 10:54 #17678877Heb je ook een bepaald motor type waar je voor wilt kijken? Er is namelijk veel info te vinden over alle types, positieve en negatieve punten ed, hier op het forum.
26 mei 2010 om 20:15 #17678878Mijn voorkeur gaat uit naar een 1.6 GSI.
Maar een 1.4 sport doet ook mee.26 mei 2010 om 20:54 #17678879dan ga je dus voor een 16 klepper,dan kan je ook (behoorlijk) olieverbruik hebben (was ik erbij vergeten te zettten.)
26 mei 2010 om 21:07 #17678880Okee, we hebben nu wat aandachtspunten waar we naar kunnen informeren en op kunnen letten bij het bezichtigen van een aangeboden auto.
We kunnen drie categorieën maken.
1:-Carrosserie
2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting en banden.
3:-Motor26 mei 2010 om 21:50 #176788813:-Motor
tikkend geluid bij stationair draaien.
vieze drap aan je olievuldop
Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.
Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.
gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
bij rechtuit moet stuur in goede positie staan.
bij rechtuit rijden op vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.
bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.
bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.
bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.wie weet nog meer in de catogerie Motor
26 mei 2010 om 21:52 #17678882Nee, sorry remmen hoort bij cat 2
herstel
26 mei 2010 om 22:04 #176788832:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting, remmen en banden.
roest van binnenuit chassisbalken.
bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet het stuur in goede positie staan.
bij het rechtuit rijden op een vlakke weg mag het stuur niet naar links of rechts trekken.
bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.
bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.
bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.
bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.
wie weet nog meer in de catogerie Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting,remmen en banden ???????
26 mei 2010 om 22:07 #176788843:-Motor
tikkend geluid bij stationair draaien.
vieze drap aan je olievuldop.
gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.
Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.
gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
wie weet nog meer in de catogerie Motor
26 mei 2010 om 22:11 #176788851:-Carrosserie
roest voorzijde motorkap
roest bij bovenveerschotels voor
roest bij bovenveerschotels achter
roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel
roest accubak (onder paravaan)
roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)
roest onderzijde deuren
scheurtjes in b-stijlen
roest raamdorpel
roest bevestiging achter ruitenwisser
wie weet nog meer in de catogerie Carrosserie ????
26 mei 2010 om 23:01 #17678886origineel gepost door asconahobbyist
dan ga je dus voor een 16 klepper,dan kan je ook (behoorlijk) olieverbruik hebben (was ik erbij vergeten te zettten.)Hebben alle 16 kleppers dat of alleen de afgetrapte motoren,
en hoe kom je daar achter voordat je hem gekocht heb.
Heb je misschien een advies waarnaar je moet kijken.
Is een walm uit de uitlaat bij hoge toeren een indicatie van veel olieverbruik?27 mei 2010 om 07:03 #17678887wat is er aan de hand als je de motor hoort tikken als hij staginair loopt, dat heb ik namelijk :cry
27 mei 2010 om 07:44 #17678888kan een klepstoter zijn,te weinig olie in de motor,distributieketting hoorbaar(geleider bovenin klepdeksel) bij 1.2 16V
27 mei 2010 om 20:28 #17678889genoeg olie zit er nog wel in. Het is eigelijk ook vooral als die koud is, als hij warm is lijkt het wat minder. en het is een x16xe
27 mei 2010 om 20:50 #17678890komt omdat de olie dan nog niet goed is door gesmeerd en nog koud is :P als het goed is is het na een paar minuten weg :P
27 mei 2010 om 20:51 #17678891of indd versleten klepstoters zoals asconahobbyist al zeg
27 mei 2010 om 21:33 #17678892Hallo, Corsa-b liefhebbers,
Zijn er nog meer adviezen, waar men op moet letten bij een wat oudere Corsa-b, voordat men met een miskoop opgezadeld zit????
Of is dit wel een compleet lijstje met drie categorieën :
1:-Carrosserie
================roest voorzijde motorkap
roest bij bovenveerschotels voor
roest bij bovenveerschotels achter
roest kofferbakvloer,aansluiting met achterpaneel
roest accubak (onder paravaan)
roest kofferklep bij onderste hoeken van de achterspoiler (als gemonteerd)
roest onderzijde deuren
scheurtjes in b-stijlen
roest raamdorpel
roest bevestiging achter ruitenwisser
roest wielbakranden onder de kunstof beschermings stukken
wie weet nog meer in de catogerie Carrosserie ????
2:-Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting, remmen en banden.
====================================================roest van binnenuit chassisbalken.
bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet het stuur in goede positie staan.
bij het rechtuit rijden op een vlakke weg mag het stuur niet naar links of rechts trekken.
bij rechtuit rijden op een vlakke weg moet de auto rechtuit blijven rijden als je het stuur loslaat.
bij het remmen zonder handen aan het stuur rechtuit rijdend op een vlakke weg moet de auto recht blijven.
bij het remmen mag de het stuur niet gaan trillen of heen en weer gaan.
bij het remmen mag je geen schuurend geluid (metaal op metaal) horen afkomstig van de wielen.
wie weet nog meer in de catogerie Chassis, ophanging, schokbrekers, stuurinrichting,remmen en banden ???????
3:-Motor
=========================tikkend geluid bij stationair draaien.
vieze drap aan je olievuldop.
gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
Walm uit uitlaat bij flink gasgeven bij warme motor.
Bij het dichthouden van de uitlaat moet de motor afslaan.
gaat moeilijk in z’n 1 is slijtage aan het schakelmechaniek, koppeling of drukgroep.
auto moet afslaan bij langzaam koppeling op laten komen in z’n 5 bij stationair.
wie weet nog meer in de catogerie Motor ???????????????
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.