Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Advies: Astra uit juni 2004
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2012 om 09:27 #17248465
Beste mensen,
ik zou graag advies willen hebben over mijn astra.
ik heb hem twee jaar geleden tweedehands gekocht bij de opel dealer. ( 45.000 km )Nu heb ik de laatste tijd veel problemen in de motor van mijn Opel.
1e jaar vliegwiel stuk.
Maand geleden nog de bobine stuk gegaan en nu is de inlaat spruitstuk stuk. ( 93.000 km )Nu weet ik dat de eerste eigenaar er een caravan en andere dingen mee heeft getrokken.
Kan het zo zijn dat de motor hierdoor nu al veel kuren heeft? Kan ik nog meer verwachten?
of noemen ze dit gewoon bad luck?mvg,
Pascal Versteeg
ps : Ben namelijk aan het twijfelen of ik de auto laat maken of inruil.12 mei 2012 om 09:28 #18016824Welkom hier op het forum.
Welke motor heb je in de astra liggen.12 mei 2012 om 09:48 #18016825Zo te lezen zal je wel een twinport motor in de astra hebben liggen. Zo aan het verhaal te zien denk ik een 1.6.. Hier gaan de inlaatspruitstukken wel vaker van stuk. Maar geeft hij een storing op de potentiometer van de inlaatkleppen verstelling? Hier voor hoef je geen compleet inlaat te vervangen, maar er is gewoon een sensor op te plaatsen van een gasklep van alle NZ motoren, x16szr.. Mocht je meer info willen, stuur me ff een pm.
12 mei 2012 om 10:07 #18016826ik heb een 1.6 Twinport (87-PG-XR KENTEKEN )
ik had niet gedacht dat jullie zo snel zouden reageren!
ik moet nu even snel weg, kijk vanmiddag even naar de reacties.iig bedankt!
13 mei 2012 om 13:11 #18016827upje
13 mei 2012 om 22:00 #18016828– Koppeling is gewoon door de 1e eigenaar omzeep geholpen (verbrand waarschijnlijk)
– Sensor Wervelkleppen gaat wel vaker stuk bij deze motoren, dat is pech hebben..
– bobine is wel een beetje een zwak puntje van deze motoren.Willem
14 mei 2012 om 09:22 #18016829Is altijd een lastige afweging, maar het is niet gezegd dat je nieuwe auto nooit voor problemen zou zorgen.
snap wel dat je vertrouwen in deze auto nu weg is.
Een auto met een defect verkoop je natuurlijk ook niet voor een mooie prijs.
Mischien toch laten maken en verkopen als je echt geen vertrouwen meer hebt in deze auto.Of je astra nog een laatste kans geven om zich te bewijzen:)14 mei 2012 om 09:56 #18016830Bedankt voor de reacties,
vandaag ben ik bij andere garage geweest en die verteld mij dat het de kleppen kunnen zijn in de motor..en dat de inlaatspruitstuk niet zo een hard geluid KAN maken?
zou dat kunnen?ps : chieltjuh, ik ben indd het vertrouwen kwijt in de auto. maakt het allemaal moeilijk omdat het mijn eerste echte auto was.. zelf gekocht ( geld gekregen vanuit een erfenis van me opa ).. Maar denk dat dat als je geen vertrouwen meer hebt dat je veel minder lekker rijdt.
Super bedankt voor all de reacties!
14 mei 2012 om 10:53 #18016831@Duckiehh wrote:
Bedankt voor de reacties,
vandaag ben ik bij andere garage geweest en die verteld mij dat het de kleppen kunnen zijn in de motor..en dat de inlaatspruitstuk niet zo een hard geluid KAN maken?
zou dat kunnen?ps : chieltjuh, ik ben indd het vertrouwen kwijt in de auto. maakt het allemaal moeilijk omdat het mijn eerste echte auto was.. zelf gekocht ( geld gekregen vanuit een erfenis van me opa ).. Maar denk dat dat als je geen vertrouwen meer hebt dat je veel minder lekker rijdt.
Super bedankt voor all de reacties!
Kan een ander probleem zijn,kan ook je kleppenstoters(hydraulisch) zijn. Duckiehh als je eens wist wat ik allemaal hebt meegemaakt met mijn Astra Z16XEP. Flink geinvesteerd,maar zou nu niets anders willen rijden! Geloof me.
14 mei 2012 om 14:31 #18016832Gekletter bij de 1.6 twinport, betekend dus wel een setje kapotte twinport kleppen in het inlaat..
dat word dan wel een ander inlaat..
Willem
14 mei 2012 om 19:40 #18016833Willem,
Weet u daar de geschatte kosten van?
ben van plan om een afspraak te plannen bij de anwb voor een motor controle? is dit een goed idee?
14 mei 2012 om 19:52 #18016834Kan je altijd doen…
Waar let op, als je iemand krijg met weinig ervaring met deze motoren kan je alsnog een verkeerde diagnose krijgen..
Waar kom je vandaan???
Anders kunnen wij eens een opini er op los laten…
Willem
24 mei 2012 om 22:37 #18016835Hoi wim-v6,
Ik kom zelf uit amsterdam. Sorry voor deze late reactie.. laatste weken druk bezig geweest met de auto.. vooraal aan het kijken hoeveel hij nog waard was en opzoek gegaan naar een nieuwe opel corsa 1.3 … kom toch nog wel tot conclusie dat ik opzoek ga naar tweedehands inlaatspruitstkje en dan kijken we wel..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.