Admiral motor

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    mcc_alive

Hallo hier,

Ik heb een admiral 2.8 de slome uitvoering jawel 90 oltimer pk’s

Nu volgende vragen.
      Hoe pers ik hier wat meer pk’s uit? ik begreep dat er ook een 160 pk versie was met dezelfde motor of?
      Of is andere motor gewoonweg simpeler?
      Wat voor type motor heb ik nu? OHV of CIH
      Dit omdat er nu een 3bak achter zit en ik bij 110 al veel toeren maak, dus eigenlijk ook een andere bak.
      Wat is wijsheid? moet zeggen dat zon 3.0 24v lijnmotor met automaatbak me wel wat lijkt

Ik heb toevallig een schade omega liggen hier met een 2.5 v6 is dit niet over te zetten?
      (ja alles is mogelijk natuurlijk maar qua haalbaarheid?)
      Groet

The_Undertaker
      Deelnemer

Alles staat of valt bij je eigen handigheid natuurlijk. Wat voor motorcode staat er op ‘t blok?

mallemalle

Persoonljjk vind ik zon relatief modern blok geen porum in zon schattige admiral, dou der een chebby v8 in, das ook geen rocket science en stittum goed! :)

mcc_alive

Hey,

Het is natuurlijkd de bedoeling de auto in zijn waarde te laten. Daarom wou ik eigenlijk een motor op dezelfde motorsteunpunten hangen zodat er niets veranderd hoeft te worden.

Het is wel de bedoeling dat hij een beetje normaal met het hedendaagse verkeer mee te komen. Daarom
            ik weet dat er een 2.8 s is die ik heb met 90 pk, een 2.8 met 130 pk(dubbele carb) een een 2.8 e(of i) met 160 pk door injectie

Is dit gewoon hetzelfde blok? want dan zou ik zeggen injectie eropbouwen maar daar het verschil nogal groot is denk ik dat er nog iets anders is.
            Zal morgen eens naar de motorcode kijken!
            Eigen handigheid is geen probleem alleen laswerk zal uitbesteed moeten worden.

Groet

Anoniem

druk der dan een 3.0 injectie in

past ook op de zelfde steunen enz enz

maat van heeft er toevallig nog 1 liggen

kabouter is z,n forum naam ;)

mallemalle

laswark kan ik wel voor je doen, weet nie waar je zit maar hebter inmiddels aardig wat gelast, eindhoven :thumb

mantallica
                Deelnemer

Ik zou dan ook voor een 3.0 injectie gaan die heeft zo’n 160 pk
                  dat rijd al een stuk beter, en zo als Louwe zegt alles past gewoon.

Freestyler
                  Deelnemer

Een 28S ombouwen naar 28E, is zo eenvoudig niet. De 28 serie heeft sommige injectie delen in de kop zitten (cilinderkop is dus anders).

Makkelijkste is indd 2.8 eruit en een 3.0E erin. Makkelijker te vinden dan een 2.8 en heeft iets meer rendement.
                    En is inderdaad zo goed als plug and play (motorsteunen en vliegwiel/flexplaat zijn 1 op1 over te zetten)

youngtimer

@mcc_alive wrote:

Hey,

Het is natuurlijkd de bedoeling de auto in zijn waarde te laten. Daarom wou ik eigenlijk een motor op dezelfde motorsteunpunten hangen zodat er niets veranderd hoeft te worden.

Het is wel de bedoeling dat hij een beetje normaal met het hedendaagse verkeer mee te komen. Daarom
                      ik weet dat er een 2.8 s is die ik heb met 90 pk, een 2.8 met 130 pk(dubbele carb) een een 2.8 e(of i) met 160 pk door injectie

Is dit gewoon hetzelfde blok? want dan zou ik zeggen injectie eropbouwen maar daar het verschil nogal groot is denk ik dat er nog iets anders is.
                      Zal morgen eens naar de motorcode kijken!
                      Eigen handigheid is geen probleem alleen laswerk zal uitbesteed moeten worden.

Groet

motorsteunen is geen probleem, in mijn admiral ligt een c30se24v met de originele admiral steunen, past zonder aanpassing
                      juist de brug van de automaat is iets aangepast

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.