Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Admiral motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2012 om 22:39 #17247680
Hallo hier,
Ik heb een admiral 2.8 de slome uitvoering jawel 90 oltimer pk’s
Nu volgende vragen.
Hoe pers ik hier wat meer pk’s uit? ik begreep dat er ook een 160 pk versie was met dezelfde motor of?
Of is andere motor gewoonweg simpeler?
Wat voor type motor heb ik nu? OHV of CIH
Dit omdat er nu een 3bak achter zit en ik bij 110 al veel toeren maak, dus eigenlijk ook een andere bak.
Wat is wijsheid? moet zeggen dat zon 3.0 24v lijnmotor met automaatbak me wel wat lijktIk heb toevallig een schade omega liggen hier met een 2.5 v6 is dit niet over te zetten?
(ja alles is mogelijk natuurlijk maar qua haalbaarheid?)
Groet16 april 2012 om 15:06 #18006989Alles staat of valt bij je eigen handigheid natuurlijk. Wat voor motorcode staat er op ‘t blok?
16 april 2012 om 20:34 #18006990Persoonljjk vind ik zon relatief modern blok geen porum in zon schattige admiral, dou der een chebby v8 in, das ook geen rocket science en stittum goed! :)
18 april 2012 om 20:38 #18006991Hey,
Het is natuurlijkd de bedoeling de auto in zijn waarde te laten. Daarom wou ik eigenlijk een motor op dezelfde motorsteunpunten hangen zodat er niets veranderd hoeft te worden.
Het is wel de bedoeling dat hij een beetje normaal met het hedendaagse verkeer mee te komen. Daarom
ik weet dat er een 2.8 s is die ik heb met 90 pk, een 2.8 met 130 pk(dubbele carb) een een 2.8 e(of i) met 160 pk door injectieIs dit gewoon hetzelfde blok? want dan zou ik zeggen injectie eropbouwen maar daar het verschil nogal groot is denk ik dat er nog iets anders is.
Zal morgen eens naar de motorcode kijken!
Eigen handigheid is geen probleem alleen laswerk zal uitbesteed moeten worden.Groet
18 april 2012 om 20:52 #18006992AnoniemLid sinds:
1 January 1970druk der dan een 3.0 injectie in
past ook op de zelfde steunen enz enz
maat van heeft er toevallig nog 1 liggen
kabouter is z,n forum naam ;)
18 april 2012 om 21:07 #18006993laswark kan ik wel voor je doen, weet nie waar je zit maar hebter inmiddels aardig wat gelast, eindhoven :thumb
18 april 2012 om 21:12 #18006994Ik zou dan ook voor een 3.0 injectie gaan die heeft zo’n 160 pk
dat rijd al een stuk beter, en zo als Louwe zegt alles past gewoon.19 april 2012 om 05:31 #18006995Een 28S ombouwen naar 28E, is zo eenvoudig niet. De 28 serie heeft sommige injectie delen in de kop zitten (cilinderkop is dus anders).
Makkelijkste is indd 2.8 eruit en een 3.0E erin. Makkelijker te vinden dan een 2.8 en heeft iets meer rendement.
En is inderdaad zo goed als plug and play (motorsteunen en vliegwiel/flexplaat zijn 1 op1 over te zetten)16 oktober 2012 om 06:26 #18006988@mcc_alive wrote:
Hey,
Het is natuurlijkd de bedoeling de auto in zijn waarde te laten. Daarom wou ik eigenlijk een motor op dezelfde motorsteunpunten hangen zodat er niets veranderd hoeft te worden.
Het is wel de bedoeling dat hij een beetje normaal met het hedendaagse verkeer mee te komen. Daarom
ik weet dat er een 2.8 s is die ik heb met 90 pk, een 2.8 met 130 pk(dubbele carb) een een 2.8 e(of i) met 160 pk door injectieIs dit gewoon hetzelfde blok? want dan zou ik zeggen injectie eropbouwen maar daar het verschil nogal groot is denk ik dat er nog iets anders is.
Zal morgen eens naar de motorcode kijken!
Eigen handigheid is geen probleem alleen laswerk zal uitbesteed moeten worden.Groet
motorsteunen is geen probleem, in mijn admiral ligt een c30se24v met de originele admiral steunen, past zonder aanpassing
juist de brug van de automaat is iets aangepast -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.