Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Admiral B met R28 bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2014 om 16:06 #17267757
Hallo,
Wat is handige versnellingsbak om onder een Admrial B te schroeven?
Ik heb nu nog een 3 traps automaat er onder hangen maar zou graag naar handbak willen overgaan.
Zit alleen met het volgende, heb een R25 bak liggen met kabel koppeling.
Het pedalen set heb ik nog niet maar naar mijn weten is de KAD B serie alleen met hydraulische koppeling geleverd.Nu de vraag wat is handig om het pedalen set aan te passen voor een koppelingskabel.
Of het hydraulische systeem te gebruiken?En is bijv. de hoofdkoppeling cilinder voor KAD B nog verkrijgbaar, of eventueel van een andere auto te gebruiken?
En is het mogelijk om een 9.0 INCH koppeling voor een 2.5E te gebruiken in samen werking met een R28 bak?
Bij een R25 bak is dit wel mogelijk, dit heb ik nu namelijk onder mijn Monza zitten.BVD: Kywieman :wors :wors :wors
24 september 2014 om 18:56 #18250210Rij ook een B admiral met R28,maar die bak is mee verhuisd met de motor,c26ne.
de koppelingscillinder van de admiral heb ik een “buis” in laten draaien met een cupmaat die ik had,
en bijna de originele maat had,werkt prima.hoefde dus ook al niks aan mijn pedalenblok te veranderen,
antwoord heb je dus eigenlijk ook niks aan :hmmz
25 september 2014 om 09:45 #18250211Dank je wel voor je reactie.
Wat voor koppeling heb je gebruikt?
Een dubbel massa van de Senator b of wen normale van bijv. Monza?25 september 2014 om 17:35 #18250212Heb de motor en bak nog nooit los gehad,deze kwamen uit een omega
dus het zal zo,n tweemassa vliegwiel zijn,
heb denk ik ongeveer 70000 kilometer gereden in 8 jaar,nooit wat mee gehad
wel is het zo,dat hij toch nog steeds wel toeren draait,
heb mezelf kortgeleden een v8 klok aangeschaft,ga kijken wat de 6 cilinder daar van zegt
theoretisch draait hij dan ongeveer de toeren van de vijfde versnelling bij dezelfde snelheid in de 4.25 september 2014 om 21:21 #18250213Waarom je een hoop ellende op de nek halen met die R huppelde pup bak waarom niet gewoon een simpele 240 Getrag nemen die kosten geen fuck je cardan past geen gekloot met dat 2 massa vliegwiel,en die bakken kosten ook nog eens geen drol.
Maargoed ik heb geen ervaring met een Admiral maar als je daar een koppelings cylinder op moet gaan zetten een bak steun moet gaan maken een vliegwiel bij moet gaan zoeken je cardan as op maat moet laten maken….Dan zou ik zou ik liever de oude vertrouwde of nog beter de 265…
26 september 2014 om 05:04 #18250214Peter jij gaat van een 3.7 diff naar volgens mijn 2.8.
Als je moter het trekt zal hij zeker minder toeren draaien. En top zal hoger liggen. Alleen de weg er heen wat langzamer.
Had dat toen ook met me A Senator. Eerst 3 traps met 3.15 diff.
Na het inbouwen van een 4 traps trok hij voor geen meter in de 4e versnelling.
Na het inbouw van een 3.7 diff wat dat opgelost. Alleen top wel verminderd van 220 naar 190 km/u.Graag hoor ik van je wat je bevindingen zijn met een v8 dif.
Gse.
Ja ik speelde ook al met het idee van een getrag 265, maar ben een arme student dus gezien de afschaf prijs van zoon bak is dat niet mogelijk.Heb de volgende opties:
R25 bak met kabel.
Of r28 met hydro.Waarbij de r25 passen gemaakt moet worden op het pedalen set.
26 september 2014 om 06:42 #18250215denk dat ik in de winter maanden los ga met de wissel,
laat wel even wat horen,gse,
de admiral koppelt hydraulisch en de R28 ook,
dus enkel de aandrijfas moet je pas maken,en een leidingkje maken.de 240 moet je hydraulisch maken of je moet je pedalenblok ombouwen,
kan ook,maar ook geen uurtje werkDe R bakken kosten hier niks tot 5 tientjes,en blijven bij ons ook nog eens veel langer heel dan de veel duurdere 240 bak
maar die hebben dan meestal ook al een paar race kadetten en rag asconas/commodores achter de kiezen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.