Adaptieve cruise control Grandland GS electric 2025

Forumindex Forums Modellen Grandland X Adaptieve cruise control Grandland GS electric 2025

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    edb
    Deelnemer

Ik ben sedert een kleine week de trotse eigenaar van de nieuwe Grandland GS electric (73 kWh).

Ik ben mij wat aan het inwerken in het ganse infotainment systeem en alle andere mogelijkheden, en ik kan maar niet uitdokteren hoe ik die cruise control kan instellen (bloos !).  Misschien komt het door mijn leeftijd (73) maar in de instructies staat er bvb dat je eerst op een knop met een autootje moet drukken, maar op het stuur (linkse kant waar de de bedieningsknoppen voor de cruiscontrol staan) zie ik enkel een knop met een autootje met twee lijntjes eronder.  Dit, veronderstel ik toch, heeft waarschijnlijk te maken met de afstand tot je voorganger die je kan instellen.  Maar gewoon de cruise control instellen, zoals bij mijn Meriva (waar dit kinderspel was) heb ik nog steeds niet gevonden.

Wellicht zijn er hier mensen die dit wel weten en/of kunnen uitleggen ?

Lekokdoor
      Deelnemer

Volgens mij staat het wel duidelijk in de handleiding.

wel het autootje met de twee lijntjes volgens mij en dan kan je snelheid nog aanpassen.

Lekokdoor
        Deelnemer

IMG_3873

edb
          Deelnemer

Bedankt voor je antwoord, maar hetgeen jij hier doorstuurt is geenszins de bediening van de cruise control van de Opel Grandland GS 2025 electric.  Misschien is het van de vorige generatie Grandland, maar zeker niet van de nieuwste.  De bediening aan het stuur ziet er helemaal anders uit dan jouw tekening.

De nieuwe Grandland heeft een adaptieve cruise control en het autootje met de streepjes in deze is om de afstand in te stellen die je wil behouden met je voorligger wanneer je op cruise control rijdt.

Ik weet niet hoe je hier een foto of tekening kan plaatsen, maar alles zou dan duidelijker zijn.  Ik heb het instructieboekje van mijn nieuwe Grandland, en zelfs als ik doe wat er daar staat, werkt het niet… het zou natuurlijk ook kunnen dat er iets defect is (?).  Ik ga tijdens het weekend nog eens één en ander testen, en als ik het dan nog steeds niet werkend krijg, ga ik terug naar de dealer.

PS  Mocht je het instructieboekje van de nieuwe Grandland electric op het www vinden, dan staat het op pagina 177.

Lekokdoor
            Deelnemer

Dat realiseerde ik mij later ook. Deze is van 2019.

jopsa
              Deelnemer

Magere troost : in het verleden stonden blijkbaar ook al foutieve zaken in de handleidingen.  Soms zelfs geen handleidingen aanwezig of zelfs de verkeerde.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.