Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Adapterplaten van OPC Spiegels demonteren…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2010 om 00:27 #17217407
Hey People,
Misschien dat iemand mij kan vertellen hoe je die OPC spiegels van de adapterplaten los kunt demonteren er staat me iets bij dat je recht vooruit moest trekken t.o.v. de adapterplaat. Want anders worden de spiegels als 1 geheel gespoten en heb toch liever dat ze afzonderlijk gespoten worden i.v.m. het uitzetten/krimpen van de plastic OPC spiegel en de aluminium adapterplaat dat gaat geheid scheuren als ie als 1 geheel wordt gespoten bij de raakvlakken…
Weet iemand ook toevallig of die 3 bevestigings klikpunten los bij de dealer leverbaar zijn tussen de OPC spiegel en adapterplaat? (zal het eind volgende week anders zelf even vragen).
Alvast bedankt,
Greetzzz!!!
13 februari 2010 om 10:46 #17614971Hoi Steven,
Het probleem:
De spiegels zitten met 3 soort paddestoeltjes vast in 3 klemmetjes. Alles is daarbinnen verweerd waarschijnlijk en komt niet fatsoenlijk meer los.De oplossing:
Als je aan de binnenkant van de adapterplaat kijkt zie je de kopjes van de paddestoeltjes zitten, klem je spiegel in de bankschroef met voldoende doeken o.i.d er om heen en tik met een doorslag op de kopjes van de paddestoeltjes. Niet te bang zijn, er is best wat kracht voor nodig.Om de spiegel helemaal te scheiden van zn adapter moet je ook de elektrische stekker uit elkaar halen, hiervoor moet je het gele borg clipje verwijderen en daarna met een dun schroevedraaiertje de connectors terugduwen. (Schrijf wel de kleuren op waar de connectors zaten uiteraard!!).
Waarschijnlijk zijn de vergrendelingen van de paddestoelen kapot/verweerd/werken ze niet meer. Deze vergendelingen zitten met 2 schroefjes vast die je ook weer met geen mogelijkheid los krijgt. Ik heb dit opgelost door ipv de paddestoeltjes gewoon M5 (geloof ik) boutjes vanuit de adapaterplaat de spiegel in te draaien.
Succes…lukt t niet –> msn
31 maart 2010 om 18:34 #17614972Hoi,,
Ik zit hier dus ook mee!
Maar ik krijg ze dus echt niet los!:(
Nu ben ik van plan om helemaal de spiegel over te laten spuiten. Maar eigenlijk is dit zonde, aangezien er op de spiegel geen plekje zit. Maar het wel bekende probleem: de adapterplaten zijn geoccideerd…
Ben benieuwd wat het kost bij de spuiter..1 april 2010 om 11:02 #17614973lees mijn antwoord.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.