Forumindex › Forums › Modellen › Manta › adapterplaten schijfrem achter (kan ze mee nemen naar maarss
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 januari 2011 om 20:30 #17800741
alst goed is voor de video avond
22 januari 2011 om 10:23 #17800742@t ben_m Grapjas haha
ik bedoelde dat ik ze voor 22 euro had gekocht …
Op de sloop wel teverstaan naja hij zij eerst 30 voor 2 oude dingen wie helemaal op waren ik zei 20 hie ach laten we int midden gaan zitten 22 euro :PRevisie setje had ik ook ergens log liggen van mn oude golf gti en even met de flex erover heen en zo goed als nieuw :)
22 januari 2011 om 10:48 #17800743het midden van 20 en 30 euro is toch 25 en geen 22 euro
of ben ik nou gek:D22 januari 2011 om 21:42 #17800744haha ja dat dacht ik al:P:P maar viel te proberen natuurlijk. Ik ga eens even navragen ofdat klauwen van een golf 4 ook passen, deze zijn van aluminium en gaan niet vastzitten zoals de girling 38’s van golf 2/3 wel eens willen doen. Het enige punt is dat golf 4 schijven van 9mm heeft ipv de 10mm schijven:hmmz
24 januari 2011 om 09:19 #17800745welk type golf klauwen word het nou , het smalle type of het brede type na maart 1988?
24 januari 2011 om 16:18 #17800746Vind het beetje wazig allemaal.
Kan er niet iemand gewoon zeggen wat er nu precies allemaal nodig is.
– adapters
– bmw schijven welk type precies de E30 en die hoeven niet omgeboort te worden? of anders audi schijven
– centreerringen
– handrem (van rekord dan?)
– welke klauwen zijn het precies? welk type auto + jaartalMisschiena dners wel een keer leuk voor in manta blad ofzo. Een precieze ombouw met foto’s. (ze vragen nu naar
technische ondersteuning dusja ik heb wel idee) hahahamvg Gerry
24 januari 2011 om 22:09 #17800747adapterplaten,
schijven bmw E30 325
centreerringen 59mm binnenwerks 62mm buitenwerks
handremkabel rekord E
klauwen golf 2/3 gti Girling 3824 januari 2011 om 23:56 #17800748nou zo wazig is het niet anders
maar volgens mij heb je de verkeerde maat ringen
maar verder klopt het wel ben25 januari 2011 om 00:07 #17800749hmm, het naafgat in de bmw schijf is iig 62mm. Ik dacht dat die uitstulping op de naaf bij een manta steekas 59mm is, maar ik zou me kunnen vergissen
25 januari 2011 om 09:30 #17800750mmm zal ik het eens nakijken
want volgens mantablog zouden ringen voor audi 68 en 57 zijn
moet ik er eens achter aan wand dan heb ik verkeerde ringen besteld
wat ik daaruit opmaak is dat binnen kant 57 zou moeten zijn
en idd op h base geeft ie 62 aan voor bmw schijven :hmmz25 januari 2011 om 16:34 #17800751AnoniemLid sinds:
1 January 1970Er zit nogal verschil tussen de audi en bmw schijven, dus ik heb zo gevoel dat het een en ander niet gaat passen bij sommige of dat het net wel gaat. :hmmz
25 januari 2011 om 19:28 #17800752Wij hebben ook een keer op deze manier de as omgebouwd. Remklauwen van een Golf 2 GTI en remschijven van een BMW E30.
Dit was het los passen, moesten nog centreerringen en de nodige bouten gemaakt/gezocht worden. Zonder de sluitring tussen adapterplaat en klauw kwam ik niet weg trouwens. Velgen waren 16″ Borbet A.
25 januari 2011 om 20:47 #17800753zie ik het nou goed, en heb je daar girling 36 klauwen? want als het daarmee ook gaat wordt de zoektocht naar klauwen al een stuk eenvoudiger.
26 januari 2011 om 10:45 #17800754welke vw remslangen nodig?
26 januari 2011 om 11:28 #17800755Ik heb zelf ford klauwen, passen ook bij 13″ :thumbup
26 januari 2011 om 13:36 #17800756@mar10
m10x1 bolconisch, zou eventueel ook direct je remleidingen op de klauw kunnen maken zonder slangen.
meende dat die ford klauwen wat lastiger te vinden waren. Maar deze kun je dus ook monteren met dezelfde adapterplaten?
26 januari 2011 om 14:33 #17800757[rquote=1852194&tid=140809&author=Ben_M]@mar10
m10x1 bolconisch, zou eventueel ook direct je remleidingen op de klauw kunnen maken zonder slangen.
meende dat die ford klauwen wat lastiger te vinden waren. Maar deze kun je dus ook monteren met dezelfde adapterplaten?[/rquote]okè ook een optie natuurlijk:thumbup
26 januari 2011 om 14:38 #17800758Scorpio klauwen toch? Leiding direct op een zwevende remklauw, lijkt me niet ideaal trouwens!
26 januari 2011 om 15:55 #17800759[rquote=1852194&tid=140809&author=Ben_M]@mar10
m10x1 bolconisch, zou eventueel ook direct je remleidingen op de klauw kunnen maken zonder slangen.
meende dat die ford klauwen wat lastiger te vinden waren. Maar deze kun je dus ook monteren met dezelfde adapterplaten?
[/rquote]
Uh, durf ik niet te zeggen, heb de auto zo gekocht. ik weet ook niet (zeker) welke schijven er gebruikt zijn.Ik heb wel platen liggen voor VW klauwen, en die lijken er wel erg op. (Maar 1 mm verschil is al te veel.)
[rquote=1852241&tid=140809&author=Manta-aero]Scorpio klauwen toch? Leiding direct op een zwevende remklauw, lijkt me niet ideaal trouwens![/rquote]
Het deel waar de leiding op zit zweeft niet, zit vast26 januari 2011 om 18:32 #17800760hmm, maar bij een golf klauw wel zie ik net, had ik nog niet aan gedacht! maar veroorzaakt dat dan geen problemen met de handrem? want dat gedeelte waar die op zit zweeft dan ook toch, of maakt dit niet uit?
26 januari 2011 om 19:05 #17800761[rquote=1851615&tid=140809&author=Manta-aero]Wij hebben ook een keer op deze manier de as omgebouwd. Remklauwen van een Golf 2 GTI en remschijven van een BMW E30.
Dit was het los passen, moesten nog centreerringen en de nodige bouten gemaakt/gezocht worden. Zonder de sluitring tussen adapterplaat en klauw kwam ik niet weg trouwens. Velgen waren 16″ Borbet A.[/rquote]
Zijn dit de sets die es via het forum aangeboden werden?
Van mij waren het ook BMW schijven, maar vraag me niet meer van welk model,
‘k heb dan op m’n toenmalig werk het centergat van de remschijven iets vergroot,
dan 2 centreer ringen gedraaid. Maar de draadtap gaten waren ook te groot.
Dan heb ik op de lasermachine ringen gelaserd om dat ook op te vullen.
Als het lukt zal ik morgen es foto’s posten daarvan.Zijn dit dan de klauwen die je dan nodig zou hebben? –> http://www.autopartsonline.nl/nl/ao_list_specificatie.php?&art=528861&artoms=Remklauw%20,%20Achter%20Links
Anders zou ik ze binnenkort bestellen.
Greetz
30 januari 2011 om 09:50 #17800762Heb de adapters hier nu liggen en ben er erg tevreden over, schijven ben ik nog niet over uit, wel dat er zekers geen vw shit aan mijn manta komt:D
30 januari 2011 om 11:56 #17800763Die adapterplaten zijn idd ooit via het forum gekocht.
Remklauwen zijn idd de 36mm van een Golf.
Remklauw zelf is ook weldegelijk zwevend opgehangen, zie geleide pennen. Dus remslangen gebuiken.
30 januari 2011 om 12:12 #17800764[rquote=1855402&tid=140809&author=Hendri]Heb de adapters hier nu liggen en ben er erg tevreden over, schijven ben ik nog niet over uit, wel dat er zekers geen vw shit aan mijn manta komt:D[/rquote]
haha dan kun je deze klauwen nog steeds monteren, heeft op zich niks met volkswagen te maken:P alfa had deze klauwen meende ik ook. zijn gewoon klauwen van girling, net zoals er ook klauwen van girling op opel zitten:angel
30 januari 2011 om 13:10 #17800765Hahahaha alfa ook al zo iets, moet het nog ff bekijken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.