Adapter kruimeldief stuk.

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Adapter kruimeldief stuk.

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    egje
    Deelnemer

Vanmorgen heeft mijn adapter de geest gegeven van mijn kruimeldief kabelbreuk. De uitgang spanning is 9 volt en ik wil hem nu opladen via de adapter van de laptop maar die is 19 volt kan dit zonder dat de kruimeldief stuk gaat.

GR Egje. :hmmz

Dano1.6_8V

Ik denk niet dat dat zal gaan, en als je laptoplader keduuk gaat, heb je een groter probleem, want die krengen zijn echt duur!

2slow
        Deelnemer

Zou ik niet doen, best kans dat ie dan stuk gaat. Plus als de plus en min andersom zitten (niet vaak het geval overgens) dan weet je zeker dat hij het nooit weer gaat doen.

En een laptop voeding is idd meestal geen koopje. Dus om die te riskeren zou ik ook niet doen (zal die misschien daar niet stuk van gaan).

lenn0
          Deelnemer

Gewoon zo’n universele adapter halen voor een tientje ofzo, spanning instelbaar en een hoop verschillende plugjes erbij, komt altijd wel van pas. ;)

groenetijger

Wat lenn0 dus zegt :)
              En anders de oude plug afknippen en er netjes aan maken..

Anoniem

origineel gepost door lenn0
                Gewoon zo’n universele adapter halen voor een tientje ofzo, spanning instelbaar en een hoop verschillende plugjes erbij, komt altijd wel van pas. ;)

inderdaad en bij een winkel als b.v de action
                kostten ze vast nog geen tientje

10 volt verschil is te veel;)

2slow
                Deelnemer

Die moet dan wel genoeg stroom gaan leveren let op Mah of Amperes

egje
                  Deelnemer

Bedankt mannen voor jullie advies. Ik heb vanmiddag een nieuwe adapter gehaald met verschillende plugjes, en ik kan hem instellen op 3 volt t/m 12 volt. kon het oude plugje er niet meer aanzetten want de draadbreuk zat precies achter de plug. :o

Roelof

Pas op met universele adapters. De kruimeldieven die ik in het verleden nog gerepareerd heb hadden een laadfunctie ofwel waren niet gemaakt om een spanning te geven maar een laadstroom middels in een ingebouwde weerstand (en die weerstand begaf het altijd)

kaneelschep
                      Deelnemer

Die dingen liggen trouwens ook bij bosjes bij kringloopwinkels! ;)
                        Met adaptertje.. Kan niet duur zijn. Maar jaa. Je hebt al een universele..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.