Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Actuator test niet mogelijk, blijft grijs (op-com china).
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2014 om 01:12 #17268790
Beste mensen, ik ben op zich erg blij met m’n op-com (China-clone), maar heb er wel een probleempje mee:
Ik heb de op-com eigenlijk gekocht om de werking van de wervelkleppen en de (schoongemaakte) EGR van de Vectra GTS automaat (2005) met Z19DTH motor van m’n vader te kunnen controleren. Ik heb van dit forum begrepen dat dit mogelijk is d.m.v. een actuator test.
Alleen, kan ik het blokje “actuator test” niet aanklikken. Dit wordt grijs weergegeven i.p.v. zwart. Dit is al vanaf dat ik de op-com heb. Ik kan wel foutcodes bekijken en wissen, programeren, meetwaarden bekijken, speciale functies, enz. Ik kan alleen geen actuator test uitvoeren en dat is nu juist het gene wat ik wel graag wil…
Ik heb de op-com geprobeerd met 2 verschillende laptops (allebei met Windows 7) en op 3 verschillende Opels (Vectra GTS 1.9 (2005); Vectra GTS 2.2 (2003) en Corsa C 1.2 (2001)). Ik gebruik de drivers en (NL) software uit de links die ik vorige week van Opeltje17 heb gekregen. (Volgens mij is dit 08-2010 ?)
Wil iemand voor mij bevestigen of ontkrachten dat het mogelijk moet zijn om met mijn op-com een actuator test uit te kunnen voeren ? Is er misschien een bepaalde volgorde die ik aan moet houden of zo ? Bijvoorbeeld eerst laptop aan, dan op-com aansluiten/ of eerst motor starten , dan aansluiten/ of alleen contact aan/ of juist eerst alles aansluiten/ of iets anders ?
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem ? Ik baal er best wel een klein beetje van… maar hoop toch op een goede oplossing…
Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite.
29 oktober 2014 om 15:19 #18258757Misschien ben ik wel te ongeduldig hoor, maar is er hier (n)iemand die voor mij even wil bevestigen of ontkennen dat je met een op-com actuator testen moet kunnen uitvoeren bij een Vectra C 1.9Cdti ? Dit was namelijk de hoofdreden voor mij voor het aanschaffen van m’n op-com. Ik vind ‘t best wel jammer dat ik dat nu juist niet voor elkaar krijg, terwijl ik op internet zie dat andere mensen met een op-com wel de actuator testen kunnen uitvoeren.
Groet, Pietje.
29 oktober 2014 om 15:25 #18258758AnoniemLid sinds:
1 January 1970Benieuwd met mijn op-com kan het ook niet :???:
29 oktober 2014 om 17:56 #18258759Deze testen kan je normaal gesproken gewoon uitvoeren.
Kijk eens welke firmwAre versie je hebt wss 1.45 dan heb je andere software nodig, op één of andere manier werkt deze versie niet.
Heb je wel 1.39(goede versie) zou je het opcom programma eens kunnen opstarten als administrator(rechter muisjes op opcom icoontje, alleen Windows 7)
Anders eens het programma opnieuw installeren.
30 oktober 2014 om 00:38 #18258760Ik heb gekeken welke firmware ik heb, het is V01.39, volgens de interface test. ik ga als ik de auto tot m’n beschikking heb even de tip van Opeltje 17 proberen en de Op-com opstarten als administrator.
Ik hoop dat het op die manier gaat lukken.Helmer: allebei met een 1.9 Cdti, toeval ?
Zijn er nog meer mensen met een Z19DTH waar het niet (of hopelijk wel) kan ?
30 oktober 2014 om 13:57 #18258761AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja heb ook de Z1.9DTH. Heb al ergens tijden terug gelezen dat de acurator test wel kan. Helaas bi ons niet :???:
31 oktober 2014 om 22:47 #18258762Nog niet getest op Vectra 1.9Cdti, maar wel de op-com even kunnen testen op Corsa C 1.2 d.m.v. opstarten van de op-com als administrator. Toen kon ik i.i.g. bij de corsa wèl de actuator testen uitvoeren. Dit biedt wellicht dus ook hoop voor bij de Vectra.
Nog bedankt voor de tip, Opeltje17 !
12 december 2014 om 01:51 #18258763Beetje (erg) late reactie misschien, maar met de administrator-methode is het nu eindelijk ook gelukt bij de Vectra! Ik wilde het toch nog wel even laten weten, wie weet heeft iemand anders er ook iets aan. Gegroet!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.