Activatie Cruise Control controlelampje Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Activatie Cruise Control controlelampje Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Ron
    Deelnemer

Heb vandaag in de Astra G Coupe van m’n zoon Cruise Control gemonteerd. Betreft een Z1.6XEP. Alles was voorbereid en na plaatsing van de handle en de koppelingsschakelaar kon ik met OP-Com de cruise control activeren. Werkt perfect, ik zag alleen dat in het dashboard, boven de temperatuurmeter een logootje zit voor een controlelampje. Dat controlelampje werkt niet. Weet iemand toevallig hoe (en of) het kan activeren?? We gaan natuurlijk niet dood zonder dat lampje, maar als het zonder grote ingrepen kan werken, hoor ik het graag.

ricksmits
      Deelnemer

werkt in mijn coupe ook niet.. ondanks dat alles orgineel is

Opeltje17
        Deelnemer

Origineel is de G niet geleverd met cruise control lampje.

midnight black
          Deelnemer

Maar alles is te maken: ergens in een topic heeft Wim V6 omschreven hoe dit werkend is te maken.

Dantji
            Deelnemer

Kijk even op via deze link – hier hebben ze het bij een y17dt voor elkaar gekregen.
              Laat google translate vertalen ;)

http://forum.autohoje.com/boxes/21859-cruise-control-astra-g-com-indicacao-no-painel-de-instrumentos.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

wim-v6
              Deelnemer

@midnight black wrote:

Maar alles is te maken: ergens in een topic heeft Wim V6 omschreven hoe dit werkend is te maken.

Indien je een losse Servo hebt voor de Cruise is het makkelijk, het enige pinnetje op de Stekker van de Servo wat je niet gebruikt, is voor het lampje.
                Bij de Vectra hoefde ik dan enkel een pin in de tellerstekker bij te steken op de plaats van het CC lampje en het werkt.

Bij de Corsa-B zet deze nu op het Automatische versnellingsbak lampje.
                Moet nog steeds een keer een Cruise Control lampje in de teller maken.

Willem

Juffer1
                Deelnemer

Als je alles origineel hebt ingebouwd dan moet er vanaf de ECU een draad gelegd worden naar de stekker achter de tacho.

Haasje17
                  Moderator

@Juffer1 wrote:

Als je alles origineel hebt ingebouwd dan moet er vanaf de ECU een draad gelegd worden naar de stekker achter de tacho.

Is verschilllend per ecu, er zijn er ook welke hiervoor geen signaal hebben.

Astra_R
                    Deelnemer

Heb ik ook last van..
                      Hier nog wat info
                      http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod/tempomat-im-astra-g-nachruesten-t2099098.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

en ik heb zelf een schakelingetje van een Turks forum gevonden.. Zal even kijken of ik deze kan uploaden..

Edit:

En dat kan ik:

Moet er wel bij zeggen dat ik het zelf nog niet getest heb omdat ik nog niet aan inbouw van de schakeling toe ben gekomen maar die gast van dat Turkse forum blijkbaar wel.

Hier de link(acountje aanmaken om de foto’s te kunnen bekijken)
                      http://www.opelim.net/forums/tamamlanan-projeler/72093-astra-g-cruise-gosterge-led-aktivasyonu-resimli-anlatim.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Blue-Dragon
                      Deelnemer

Wim is dat ene pennetje voor het lampje een plus of min ?

wim-v6
                        Deelnemer

Min, bij iedere opel teller tot de canbus modellen, worden de controle lampjes die over het Contact gaan.door de Min gestuurd.

Willem

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Ron
                          Deelnemer

Hoi,
                            bedankt voor de tips. Ik ging er eigenlijk van uit dat ik iets over het hoofd had gezien m.b.t. dat lampje. Zal er t.z.t. nog eens naar kijken. Raar eigenlijk dat alles is voorbereid en heel simpel werkend te maken ( het enige wat ik hoefde te doen was de stuurkolomschakelaar monteren en het koppelingsschakelaartje en daarna de C.C. “aan” zetten in de ecu ), alleen het lampje in het dashboard vereist geprul. Voorlopig al hartstikke blij dat de C.C. werkt. Ik was nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden en toen bleek dat het was voorbereid, was het een investering van een paar tientjes en dat maakt het leuk!!

Ron

wim-v6
                            Deelnemer

Omdat het in Europa niet verplicht is word deze ook in europa niet voorbereid.

Willem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.