actieve koolstoffilter kapot? Astra F 1997

Forumindex Forums Modellen Astra actieve koolstoffilter kapot? Astra F 1997

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Bartinopel

Vrienden :-)

Het lek is nu aardig boven denk ik…..
      Na het openmaken van mijn inspuiting bleek een gaatje net boven de gasklep verstopt te zijn. Het slangetje dat aan aangesloten was op het kleine kamertje dat achter het gaatje zat, bleek helemaal verstopt te zijn met wat al leek op kleine stukjes kool.
      Met wat rondneuzen op internet ben ik weer wat wijzer geworden: het gaat hier om de aansluiting van de purge valve. De purge valve zit inderaad weer aangesloten op een (actieve) koolstoffilter.

wat het ding doet: http://www.ehow.com/info_7835637_symptoms-bad-purge-valve.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Die zal dus wel om zeep zijn…. maar waar is dat ding te vinden? Het slangetje van de Purge Valve verdwijnt ergens in mijn rechter voorwielkast. Wie weet waar dat ding vervolgens heen gaat en waar ik mijn koolstoffilter kan vinden?

Ik heb best lang doorgereden met de klachten, hoop dat er niet al te veel schade is aangericht. Het verhaal over de symptomen stelt mij echter niet gerust….

Matt-GSi

Hangt achter je rechter voorscherm

KadAstra-EF
        Deelnemer

Klopt, als je de plastic wielkuip die in de wielkast zit weghaalt dan zie je hem zo zitten.

Groet, Rik

Bartinopel

Kijk, dat filter is vervangen, en ook het benzinefilter gelijk maar gedaan, en ik krijg weer reactie op het gaspedaal :-). helaas loopt ie nog steeds onregelmatig onregelmatig. Nu dan maar het electro spoor nalopen…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.