achtras ombouwen naar 4×4

Forumindex Forums Overige 4×4 achtras ombouwen naar 4×4

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    kadett4x4
    Deelnemer

wat moet je veranderen of overzetten of aanpassen, om van een niet 4×4 as een 4×4 as te maken.
      er zitten bij een niet 4×4 as soort plaatjes op de naven aan de binnenkant, als je die verwijderd zit er een moer.
      moet je er ook nieuwe wiellagers inzetten, of kom je niet zover met ombouwen.
      wie weet raad of antwoord.

groeten.

CLOG

Hi Kadett4x4

Er is veeeeel meer gemoeid om naar ik aanneem je Kadett van het plaatje om te bouwen naar 4×4, als je het echt wilt doen kan je het best een Calibra 4×4 kopen (mischien een schade geval) en alles inclusief motor, versnelling bak aandrijf assen, hubs, bedrading ect.
        Als de prop niet de juiste lengte is kan je deze aan laten passen door een speciaalist.

Waarom alles overbouwen, de ECM en de TCCM en de ABS werken allemaal samen.
        Om eerlijk te zijn het is meer moeite dan het waard is.

CS

Anoniem

origineel gepost door CLOG
          Hi Kadett4x4

Er is veeeeel meer gemoeid om naar ik aanneem je Kadett van het plaatje om te bouwen naar 4×4, als je het echt wilt doen kan je het best een Calibra 4×4 kopen (mischien een schade geval) en alles inclusief motor, versnelling bak aandrijf assen, hubs, bedrading ect.
          Als de prop niet de juiste lengte is kan je deze aan laten passen door een speciaalist.

Waarom alles overbouwen, de ECM en de TCCM en de ABS werken allemaal samen.
          Om eerlijk te zijn het is meer moeite dan het waard is.

CS

die van t plaatje is al n 4×4

dus deze post beandwoord niet de vraag

helaas kan ik dat ook niet

denk als je dit cker wilt weten je beide assen naast elkaar moet leggen

kan goed zijn dat je een niet 4×4 as
          wel kan uitrustten met een diff en steekassen?????????????

kadett4x4
          Deelnemer

hey clog
            die kadett op het plaatje is van mij, en heb hem al omgebouwd naar een 4×4.
            maar ik vermoed dat mijn achteras krom is, en kon een niet 4×4 as aankomen.
            daarom had ik de vraag gesteld.
            maar heb bij hennie boomkamp al een goede as gevonden, moet hem alleen een keer halen als ik tijd heb.

groeten.

stellema
            Deelnemer

Je kan de naven waar de abs ring op zit bij een niet 4×4 as omzetten en dan past alles gewoon hoor . Ik heb hetzelfde gedaan alleen dan andersom dus een 4×4 as onder een auto gezet zonder 4×4

CLOG

Petje af.

Petje af als je je Kadett hebt kunnen ombouwen naar een 4×4 die goed werkt, vaak wordt er met de cardan een fout gemaakt waardoor het voertuig gaat trillen.

Als je het voor elkaar hebt heb je een uniek voertuig.

CS

kadett4x4
                Deelnemer

kijk eens bij restauratie en verbouwingen.
                  kijk bij HET KADETT 4X4 TOPIC.
                  heb je nog vragen, dan hoor ik het wel.

groeten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.