Achterzitting hoofdsteunen?

Forumindex Forums Modellen Tigra Achterzitting hoofdsteunen?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    paultje_007

Hallo allemaal,

Ik zou graag 2 hoofdsteunen boven de twee achterbankjes zien zitten. In de stijl van bijvoorbeeld de nieuwe fiat 500 of een ford focus uit ???? (2 “pootjes” met dit: ” ┐ ” als hoofdsteun)

Nu kwam ik er net achter dat in de achterzitting al 2 gaten zitten voor de pootjes, dus er zou niet geboord hoeven te worden. De hoofdsteunen van de voorstoelen passen precies in die gaten. (pootgaatjes liggen ongeveer 21 cm uit elkaar)

Weet iemand welke hoofdsteunen uit welke auto zouden passen?

Hieronder een voorbeeld, alleen met de verkeerde soort hoofdsteun:

tomj

gewoon bij de sloop halen

Anoniem

Ik weet dat dit een oud topic is, maar is het nu waar dat de Tigra al vooringebouwde buisjes in de achterbank heeft voor hoofdsteunen of is dit flauwekul? Van de Corsa weet ik wél dat ze hoofdsteunen hebben in dezelfde bank.. maar vraag me af of díe is over te zetten..?

Ze zeggen dat je dat met je vingers kan voelen (de buisjes) maar dat je ze dan ‘even moet uitboren’ om hoofdsteunen erin te zetten..

Gr Geev.

Dominic

Je moet ff een snipje maken in de bekleding
            en dan kun je ze zo er in schuiven..

Heb t zelf ook gehad ;)

Anoniem

zitten die buisjes er dan? Heb ze in mijn Tig’s nog nooit gevoeld.. want anders had ik achter allang hoofdsteunen gemaakt… lol

Is het niet een overgezette Corsa-bank?

Is alleen zonde mijn nieuwe tieg’s bank zo te besnijden.. als ik niet zeker weet als het er zit.. mijn oude tieg had ik wel kunnen doen maar is zonde om die nog te slopen vlak voor verkoop..

Geev.

Dominic

Ff voelen met je vingers dan voel je ze zitten..
                En verneuken doe je niet hoor ;) het is een snipje
                van de dikte van je pink.

Anoniem

Grappig.. bij álle versies van de tieg? :) mijn achterbank is geloof ik van dat gelige (leren?) bekleding.. maar zal eens een keer voelen.. Maar zijn er dan ook van die afdichtdopjes.. zeg maar net zoals bij de voorstoelen? :)

joop1970
                  Deelnemer

Als je het niet vertrouwd kun je de stof ook loshalen van de bank, is ook niet heel erg moeilijk. Corsa’s zijn allemaal voorbereid op hoofdsteunen achter, daar kan je een deukje in het schuim voelen. Afdekdopjes zullen wel hetzelfde als die van een corsa zijn, opel kennende…

Anoniem

Oke, zal morgen eens kijken, voelen, oordelen, loshalen.. maar omdat er achterin de tigra’s zeg maar geen hoofdsteunen zitten wou ik alles even zeker weten.. want er moeten ook hoe dan ook even.. afdekdopjes op achter.. Nu het volgende probleem.. hoe kan die achterbank bekleding eigenlijk los?

En.. is het veilig genoeg..(omdat het niet echt standaard is) en wordt het dan ook een APk-onderdeel als je dan ook langere mensen achterin kan?

Steefjuh

misschien heb je het ondertussen al wel gedaan, maar ik heb het ook in mijn tigra gedaan.
                        bij mij hebben ze gewoon met een mesje de bekleding ‘open’ gehaald en toen konden we zo die hoofdsteunen (van tigra) erin steken.

Anoniem

*Mijn excuses voor het reageren op dit oude bericht… maar leek me even handiger dan er weer een nieuw topic te starten….

Even nog op een rijtje:

Voor de Tigra-A (Mijne is uit 2000)

1) Zijn de buizen voor de hoofdsteunen wel of niet al af-fabriek aanwezig?
                          2) Hoe kan de bekleding van de bank uberhaupt los.. (how-to)?
                          3) Zijn er nog zwarte afdekdopjes te verkrijgen… en hoe moeten die los en vast?
                          4) Zijn de stoelen/hoofsteunen ook een APK .. onderdeel? (ik dacht zelf van niet..)

Anoniem

lol.. al een jaar geen antwoord.. maar nog steeds benieuwd

joop1970
                            Deelnemer

1 niet fabriek aanwezig, uit andere corsa slopen
                              2 achterbank demonteren en goed kijken, spreek voor zich, lastig uit te leggen
                              3 sloop
                              4 geen idee

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.