Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › achterwielophanging cq schokbrekers
- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 mei 2017om 10:05 door dappie.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2017 om 13:01 #18341787
Mijne heren hierbij een oproep voor jullie kennis desbetreffende de rubbers van de achterwielophanging.
Sinds de aankoop van mijn vectra sept 2016 hoor ik bij iedere verkeersdrempel een geluid dat volgens mij bij de rubbers van mijn achterwiel ophanging vandaan komt.
Dus bij de wisseling van mijn winterbanden naar zomerbanden meteen even gekeken naar de rubbers. ( zie foto’s)
Volgens mij is het klus die met genoeg geduld en gezond verstand zelf zou moeten kunnen klaren.
Maar als ik nou kijk op de site van winparts en ik zoek naar de rubbers dan kom ik een aantal rubbers tegen die veel op elkaar lijken.
Kan iemand hier op het forum mij vertellen welke rubbers ik nou precies nodig heb en of deze klus inderdaad redelijk goed uit te voeren is gewoon met behulp van een klein krikje op straat ?[URL=http://s790.photobucket.com/user/marson1963/media/IMG_20170405_1521361.jpg.html][IMG]http://i790.photobucket.com/albums/yy186/marson1963/IMG_20170405_1521361.jpg[/IMG][/URL]8 april 2017 om 13:33 #18341789Hallo Marson,
heb je op kenteken de onderdelen gezocht of handmatig?
8 april 2017 om 14:03 #18341792op kenteken crunch
8 april 2017 om 17:04 #18341801Ik heb deze rubbers 2 weken geleden vernieuwd, ook bij mij peulde het rubber er tussen uit, aan gezien ik voor de apk moest
Heb ik ze maar vervangen, ik heb ze bij een auto materialen zaak gekocht 2 stuks l+r voor 33 euro van het merk ( moog )
De buiten bus en de bus waar je bout door heen gaat is van aluminium, ik heb gelijk gevraagd of er gereedschap voor was
Om ze er uit te persen, en toevallig hadden een een zet liggen dus deze maar mee genonen met een mooie kortings prijs,
( normale prijs rond de 140 euro.) of je moet het met een paar grote doppen doen uit een doppendoos.
Met dit setje kun je de onderste en de bovenste bussen er uit persen, ( draaien )
Dit gereedschap komt uit Engeland (www.lasertools.co.uk)(wat het daar kost weet ik niet) maar een beetje auto materialen zaak moet het wel hebben liggen,
Met een ringsleutel en een grote ratel kun je ze er uit persen ( draaien )Vr,gr, jac.
8 april 2017 om 17:11 #18341805Marson, ik heb nog ff gekeken, op de verpakking van de bussen staat : mo.og chassis parts. Op-sb-4069 Opel 4044197378463
Misschien heb je er wat aan.
De set om je bussen er uit te persen kost 126 pond in Engeland en zit in een blauw koffertje. Part no, 3800. Vauxhall-vectraVr,gr, jac.
8 april 2017 om 20:17 #18341807dappie
Dank je wel, ben er meteen even achteraan gegaan, heel fijn dat je even de moeite heb genomen om mij te informeren.
17 april 2017 om 19:09 #18342279Vandaag dus begonnen met het vernieuwen van de draagarmrubber links achter.
Eruit halen van het oude rubber/bus viel best nog wel mee,eerst een goed plan gemaakt waar ik de krikken ging neerzetten en wat ik moest ondersteunen en wat of ik moest kunnen laten zakken.
Toen het oude rubber/bus eruit was viel me meteen op dat de oude nu hij eruit was zo slecht nog niet was.
De nieuwe erin persen dat viel niet mee, de ruimte die ik aan de ene kant had en bij het erin persen aan de andere kant nodig had was er niet.
Ettelijke uren later toen het nieuwe rubber/bus op zijn plaats zat en ik er helemaal klaar mee was had ik echt een gevoel van waarom heb ik dit in hemelsnaam gedaan ?
Dit was volgens mij achteraf gezien totaal overbodig geweest.
Het kraken kwam er achteraf gezien niet vandaan en dek conditie van het oude rubber/bus was volgens mij zo slecht nog niet.
Al met al een beste kater aan over gehouden, en zal me nog wel eens een tweede keer bedenken eer ik hier nog een keer aan begin.18 april 2017 om 18:36 #18342323Marson, bij mijn zagen ze er net zo uit, en als je ze dan vergelijkt met de nieuwe dan ben ik toch blij dat
Ik ze vervangen heb, en de bovenste daar kun je een grote banden lichter tussen zetten en kijken of er
Ruimte op zit, alleen is daar de buiten kant van de bus van staal (geen alu) en die kan wat vaster zitten.
Wimv6 heeft hier foto’s van gemaakt en ik denk dat ze in how-to staan, hij was ook met grote doppen bezich
En een brandertje om de boel warm te stoken, het is ff een klus maar het lukt wel, maar de onderste gaan er makelijker uit
Dat is zeker.Vr,gr, jac.
18 april 2017 om 20:21 #18342329Jack je heb ook wel gelijk, het is zonder twijfel echt wel beter.
Nu ik er een nachtje over geslapen heb voelt het alweer beter.
Ik gebruik de ervaring die ik bij deze wissel heb opgedaan om de volgende bus beter voorbereid uit te voeren.
Ik heb op YouTube iets gezien met gaten zagen, die nemen netto minder ruimte in.
Eens kijken of het met de andere kant beter zal gaan, tevens had ik het draadeind moeten invetten.
Aldoende leert men en dus ook ik ?18 april 2017 om 20:56 #18342335Aan de bussen die je vernieuwd heb kan het niet meer liggen, en soms moet je ergens beginnen, ik zag dat
Het rubber er uit puilde en dacht, die gaan er uit en echt duur waren ze niet, en gaan de bovenste
Kuren vertonen dan die ook maar.9 mei 2017 om 17:54 #18343117Hoi marson,
Ik zie nu pas dat je 14-4 mij een Pm had gestuurd, ik kijk daar nooit want ik ben niet zo van de computers, maar
Had je wat willen vragen ?Vr,gr, jac.
12 mei 2017 om 21:29 #18343269Jac,
ik las een bericht van je dat je bij otosam was geweest en toen vermoede ik dat je dus bij mij uit de buurt vandaan,
groet sonny
13 mei 2017 om 10:05 #18343283Sonny, nee het is autoparts in Wormerveer daar het ik toen de bussen gehaald, een zaak waar ze weten waar
Het over het gaat, maar daar zullen er ongetwijfeld meer van zijn, maar ik weet niet of het voor jou in de buurt is.Vr,gr, jac.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.