Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › achterwielen draaien zwaar, vec c2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2013 om 17:37 #17262126
ik heb vorige week mijn veccie laten keuren, niks aan het handje en meteen zonder op of aanmerkingen goedgekeurt.
nu rij ik zelf altijd in de vw caddy van het werk, dus gebruik de vec eigenlijk zelden :( vrouwtje rijd er altijd in, nu heb ik er de winterbanden onder gezet, maar nu viel mij op dat de wielen niet draaien als ie op de krik staat en als ik stapvoets rij en de koppeling intrap hij meteen afremt :wtf
dit heeft hij voor de keuring nooit gedaan en vind dit dus erg vreemd.iemand ideen wat ik hiermee kan? gewoon busje WD40 erop spuiten en hopen dat het vanzelf losschiet??
24 november 2013 om 18:19 #18195212misschien dat je handremhefels op je remklauwen blijfen hangen ?
24 november 2013 om 18:22 #18195213die heb ik nagekeken maar die bewegen gewoon heen en terug als ik de handrem aantrek en loslaat, remblokken zijn ook nog dik genoeg.
misschien de cilinders die blijven hangen??
24 november 2013 om 18:23 #18195214Als de auto op een krik staat met de handrem los kan je dan met een beetje kracht wel de wielen bewegen? niet dat ze compleet vast staan anders grote kans dat je remklauw stuk is, en anders:
Je remklauw links+rechts demonteren en kijken of je de remblokken zo uit het remzadel kan pakken(dat ze dus niet vast zitten) en het remzadel goed schoonmaken, ik zelf maak ze altijd schoon en spuit ze dan in met keramisch vet.
En ook goed kijken of de glij pennen niet vast zitten.
Als alles goed is weer monteren.
24 november 2013 om 18:30 #18195215@Opeltje17 wrote:
Als de auto op een krik staat met de handrem los kan je dan met een beetje kracht wel de wielen bewegen? niet dat ze compleet vast staan anders grote kans dat je remklauw stuk is, en anders:
Je remklauw links+rechts demonteren en kijken of je de remblokken zo uit het remzadel kan pakken(dat ze dus niet vast zitten) en het remzadel goed schoonmaken, ik zelf maak ze altijd schoon en spuit ze dan in met keramisch vet.
En ook goed kijken of de glij pennen niet vast zitten.
Als alles goed is weer monteren.
met de hand krijg ik de wielen niet gedraait, als ik de wiel sleutel erop zet en flink kracht erop zet dat gaat ie heel stoef.
achterrem klauw moet toch met speciaal gereedschap? of het zelfde als alle andere auto’s met steeksleuteltje en imbusje?24 november 2013 om 18:38 #18195216Als je ze met een wiel sleutel al amper gedraaid krijgt zou ik bijna zeggen dat je 2 kapotte klauwen hebt alleen lijkt me dat een beetje stug.
Je weet zeker dat de handrem hevel helemaal terug komt, niet dat hij maar een beetje beweegt??
En loshalen kan gewoon d.m.v een inbus en een steeksleutel idd, alleen terugstellen van de remzuiger ”moet” met speciaal gereedschap.
24 november 2013 om 18:41 #18195217weet je toevallig ook wat ik daarvoor moet gebruiken? en evt waar verkrijgbaar?
24 november 2013 om 18:45 #18195218Controleer de geleiders van de remklauw maar eens, groot kans dat deze vast gerot zitten.
24 november 2013 om 18:47 #18195211@beurjean wrote:
Controleer de geleiders van de remklauw maar eens, groot kans dat deze vast gerot zitten.
ik zal deze week ff alles uitelkaar draaien en ff kijken of ik het zelf kan fixen
24 november 2013 om 18:49 #18195219Wat je nodig hebt is een inbus setje een een aantal steek sleutels, en m.b.t het terug stellen is in jou geval niet nodig maar gaf ik alleen aan omdat dat het enige is waarvoor je speciaal gereedschap nodig hebt.
24 november 2013 om 19:00 #18195220@Opeltje17 wrote:
Wat je nodig hebt is een inbus setje een een aantal steek sleutels, en m.b.t het terug stellen is in jou geval niet nodig maar gaf ik alleen aan omdat dat het enige is waarvoor je speciaal gereedschap nodig hebt.
oke :thumbup
25 november 2013 om 19:00 #18195221je hebt kans dat je geleide pennen zwaar schuiven doordat er oktidatie zit tussen de aluminium remklauw en de rubberbus waar de pennen in schuiven, hierdoor wordt de ruimte in de rubberbussen kleiner.
Ik heb dat ook gehad, ga je de pennen extra smeren is het probleem er nog.
Ik heb die rubberbusjes er uit getrokken [gaat heel makkelijk] en toen de vrij gekomen gaten goed uitgeschuurd en goed ingevet, rubbers er weer in.
Vanaf die tijd gaat het prima26 november 2013 om 04:40 #18195222@henk48 wrote:
je hebt kans dat je geleide pennen zwaar schuiven doordat er oktidatie zit tussen de aluminium remklauw en de rubberbus waar de pennen in schuiven, hierdoor wordt de ruimte in de rubberbussen kleiner.
Ik heb dat ook gehad, ga je de pennen extra smeren is het probleem er nog.
Ik heb die rubberbusjes er uit getrokken [gaat heel makkelijk] en toen de vrij gekomen gaten goed uitgeschuurd en goed ingevet, rubbers er weer in.
Vanaf die tijd gaat het primathnx zal het zaterdag meteen proberen
26 november 2013 om 08:35 #18195223PENNEN INSMEREN MET VET WAT VOOR REMMEN IS BEDOELDD, GEEN KOPERVET WANT DAT WORDT OP DE DUUR TE STIJF
26 november 2013 om 12:59 #18195224@henk48 wrote:
PENNEN INSMEREN MET VET WAT VOOR REMMEN IS BEDOELDD, GEEN KOPERVET WANT DAT WORDT OP DE DUUR TE STIJF
zo dat staat er duidelijk he ……. :jerry
volgens mij staat je CAPSLOCK nog aan.. :thumb26 november 2013 om 13:04 #1819522526 november 2013 om 13:13 #18195226ja klopt, is nog een beetje vroeg
26 november 2013 om 15:35 #18195227@henk48 wrote:
PENNEN INSMEREN MET VET WAT VOOR REMMEN IS BEDOELDD, GEEN KOPERVET WANT DAT WORDT OP DE DUUR TE STIJF
Oftewel, gebruik keramisch vet. Dat beïnvloedt ook geen sensoren (zoals je ABS-sensor).
30 november 2013 om 19:56 #18195228Ik heb vandaag de klauwen eraf gehaalt, lichtjes met fijn schuurpapiertje over de geleide pennen heen gegaan en daarna wat vet eroverheen gedaan.
Daarna weer alles netjes terug gemonteerd en……… met 1 vinger kan ik de velg weer draaien.
Nog even een paar keer flink geremd en handrem erop getrokken en het probleem blijft weg :thumbBedankt voor de info mannen.
30 november 2013 om 19:58 #18195229Owja het vet wat erop zit is keramisch vet van innotec.
30 november 2013 om 20:46 #18195230:thumb mooi man
zuiniger en veiliger -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.