Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Achterwielaandrijving: Da's wennen !!(en went nog steed
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2010 om 04:01 #17220976
Afijn, ik rij ter hoogte van heemskerk de snelweg op, ben bij het einde van de bocht en geef een beetje gas, en voordat i het weet vlieg ik zo de berm in. Ik ging recht op een kastje af met een bescherm kooitje. Raak ik die kooi precies met m’n bumper….klein krasje, maar wel een harde klap :o kostte me minstens een jaar van mijn leven :P
9 mei 2010 om 06:36 #17668946;)een beetje leren tegensturen
9 mei 2010 om 07:06 #17668947dat is juist het mooie van een achterwiel aangedreven auto
lekker spelen :P13 mei 2010 om 12:51 #17668948Lang leve de RWD’s…….
Rij zef tegenwoordig een een FWD (woon/werk) en kan er nog steeds niet aan wennen..
Op sommige momenten zelfs dood eng….Het gevoel van geen controle te hebben…
Heb het in de winter mee gemaakt….
Corsa’tje begon te glijden in een bocht, en niets kunnen doen.
Toen maar de handrem erbij gebruikt en haaks de bocht om gegooid….Sinds kort weer mijn RWD’tje van stal gehaald, HEERLIJK!!!!!!
Lekker weer volledige controle hebben…
Daar het seizoen weer is begonnen.Tcat
13 mei 2010 om 18:06 #17668949origineel gepost door TonSR
Lang leve de RWD’s…….Rij zef tegenwoordig een een FWD (woon/werk) en kan er nog steeds niet aan wennen..
Toen maar de handrem erbij gebruikt en haaks de bocht om gegooid….Sinds kort weer mijn RWD’tje van stal gehaald, HEERLIJK!!!!!!
in de winter is een rwd wel erg makkelijk ja, je stuurt maar gaat rechtdoor en je denkt shit!! en dan geef je gas en ga je de bocht wel om haha.
lang leve RWD :vertag
13 mei 2010 om 19:16 #17668950met welke wagen was dit? Dan moet je toch wel wat power hebben dunkt mij?
13 mei 2010 om 20:23 #1766895115 mei 2010 om 12:38 #17668952origineel gepost door TonSR
Lang leve de RWD’s…….Rij zef tegenwoordig een een FWD (woon/werk) en kan er nog steeds niet aan wennen..
Ik snap dat RWD leuker is, maar dat je bij FWD geen gevoel van controle hebt doet mij afvragen hoe je dan wel niet rijdt :).
En als het erg glad is, zit je volgens mij toch een stuk beter in een FWD. Of je moet graag glijdend tussen de andere auto’s door gaan…Zoals je zelf al gedeeltelijk zegt, je moet er wel aan wennen, en naar gaan rijden. Ik moet het wel heel gek maken wil ik geen gevoel van controle meer hebben in mijn Vectra (of vorige FWDs).
Terwijl je bij RWD gewoon een keer flink teveel gas moet geven op het verkeerde moment, en dan ben je die controle wel kwijt ;) (zie die mooie slipsporen in de berm).Wel grappig trouwens, een C Kadett hebben en een Vectra C.
Wereld van verschil, en ik kan me wel voorstellen dat je daar anders in zit/rijdt.15 mei 2010 om 13:42 #17668953een punt is, dat RWD meer geschikt is voor hogere vermogens!!
Voorwielaandrijving en Geen gevoel, dan toch maar naar de uitlijner..
Ik zal persoonlijk sneller met een RDW in de slip raken dan met een FWD..
Dat heb ik met RWD rijders om me heen ook al gezien, die gasten hebben samen al meerdere auto’s met de kont of zijkant een muur, paal of berm in gedrukt..
simpelweg in de meeste gevallen met het antwoord op de vraag hoe kon dat gebeuren, beetje gas en weg was ie….
dat zal mij met een FWD niet zo gauw gebeuren..
een FWD Corrigeert Veel makkelijker,
> auto gaat bij gasgeven rechtoord over de voorwielen, gaslos en hij gaat de hoek om.
> Auto gaat weg over de achter wielen, Gas geven en je gaat weer in lijn met de weg..
Tja ben een beetje ervaringen aan het op doen met een RWD Omega-B..
ik vind dat het contact met de weg erg weinig zegt..
auto is vers uitgelijnd met nieuwe draagarmen en goede banden, maar contact van binnenuit en in het stuur is er veel minder dan bij de Vectra en Combo.
Datzelfde geld voor de Oldsmobile Ninety Eight uit ’73 waar ik zo nu en dan mee rijdt.
Willem
15 mei 2010 om 13:59 #17668954Wauw wat een strepen.. :o maar gelukkig geen echt wilde schade! :thumbup
En van schade en schande wordt men wijs zei mijn mama altijd,.
Persoonlijk ben ik ook meer van de fwd met een paar goede banden en veren.
Maar als je beetje gewend bent kan je met rwd wel leuke dingen uithalen!
Ik heb echt een leuke winter gehad met mn benz. en gelukkig niks geraakt!
Klopt af…
:D15 mei 2010 om 14:09 #17668955Jupzz, mag wel eens rijden in een BMW 320i van 860kg met 240 fabrieks pk’s
Dat gaat pas in de rondte als je je niet kan beheersen. word gelijk afgestraft, en nee, er is dan letterlijk geen houden aan..
dat terwijl 240pk op 800kg op de voorwielen redelijkte controleren is alleen kom je voor gene meter weg..
Willem
15 mei 2010 om 17:33 #17668956origineel gepost door TonSR
met droog weer moet je je best doen om de macht te verliezen,
ik neem aan dat je voelt wat je auto wilt gaan doen voor dattie daadwerkelijk gaat?15 mei 2010 om 19:41 #17668957origineel gepost door 2000
deze: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=125372&page=2#pid1667726ahaaaa 2.4. :-). Me wants me wants
15 mei 2010 om 20:24 #17668958origineel gepost door Hawke
origineel gepost door TonSR
Wel grappig trouwens, een C Kadett hebben en een Vectra C.
Wereld van verschil, en ik kan me wel voorstellen dat je daar anders in zit/rijdt.Het verschil is echt heel groot, zat gisteren nog even in de vectra, en het gevoel van underpowered zijn is alleen maar veel groter geworden.
Aan de andere kant: ik kom nog wel eens in amersfoort, en met de vectra kom ik uitgerust aan, en met de kadett heb ik het gevoel dat ik een wereld reis achter de rug heb :P
Maaaaaaar, de kadett heeft een ziel, en de vectra niet, alles gaat vanzelf :thumbdown16 mei 2010 om 06:32 #17668959Hmmmm, heb zelf ook een GTS, maar vind het een zeer fijne auto om in te ‘sturen’. Wegligging is zeker ‘sportief’ te noemen. Maar inderdaad een groot verschil in ‘feeling’ als je van de ene in de andere opel stapt
16 mei 2010 om 07:15 #17668960AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
een punt is, dat RWD meer geschikt is voor hogere vermogens!!Voorwielaandrijving en Geen gevoel, dan toch maar naar de uitlijner..
Ik zal persoonlijk sneller met een RDW in de slip raken dan met een FWD..
Dat heb ik met RWD rijders om me heen ook al gezien, die gasten hebben samen al meerdere auto’s met de kont of zijkant een muur, paal of berm in gedrukt..
simpelweg in de meeste gevallen met het antwoord op de vraag hoe kon dat gebeuren, beetje gas en weg was ie….
dat zal mij met een FWD niet zo gauw gebeuren..
een FWD Corrigeert Veel makkelijker,
> auto gaat bij gasgeven rechtoord over de voorwielen, gaslos en hij gaat de hoek om.
> Auto gaat weg over de achter wielen, Gas geven en je gaat weer in lijn met de weg..
Tja ben een beetje ervaringen aan het op doen met een RWD Omega-B..
ik vind dat het contact met de weg erg weinig zegt..
auto is vers uitgelijnd met nieuwe draagarmen en goede banden, maar contact van binnenuit en in het stuur is er veel minder dan bij de Vectra en Combo.
Datzelfde geld voor de Oldsmobile Ninety Eight uit ’73 waar ik zo nu en dan mee rijdt.
Willem
inderdaad als je met voorwielaandrijving meer moeite hebt dan achterwielaandrijving
klopt er iets niet aan de auto:o:o
heb zelf al wel heeel veel achterwielaangedreven gereden
en nogen heb ook genoeg meegemaakt
in t begin ook wel ongewild:Pmaar voorwielaandrijving is veel makelijker te beheersen
neemt niet weg dat achterwielaandrijving wel m,n voorkeur heeft
maar das meer de lol die je ermee kan hebbencker als je een sper hebt
dan is de auto wel iets makelijker controleerbaar;)16 mei 2010 om 09:03 #17668961of een Sierra met doorgelast cardan, op een grote plak asfalt!!
haha, dikke fun!!
Willem
16 mei 2010 om 09:08 #17668962AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
of een Sierra met doorgelast cardan, op een grote plak asfalt!!haha, dikke fun!!
Willem
zou voor de “beginende” achterwielaandrijfing rijders niet eens zo gek zijn
je kunt beter een oude siera plat/schade rijden
dan je mooie ckadett ascona manta …………….:P16 mei 2010 om 09:10 #17668963inderdaad… Sierra koop je voor 200 euri met GOEDE 2.0 DOHC 8V motor..
Zelfs zonder sper of doorgelast cardan gaan deze goed ”om”
Willem
16 mei 2010 om 09:45 #17668964toen ik de Manta 16v had ging ie ook altijd glijden ook als je t niet wou.
ben bij zwolle zuid wel eens dwars de snelweg opgegaan:jerry
maar RWD is wel lekker in een mooie bocht je kan veel meer sturen met je gas
16 mei 2010 om 09:49 #17668965origineel gepost door Opelkees
toen ik de Manta 16v had ging ie ook altijd glijden ook als je t niet wou.ben bij zwolle zuid wel eens dwars de snelweg opgegaan:jerry
Voorlopig ga ik alleen maar sturen met mijn stuur. ik reed laatst weer ff langs de “crash” site, en ik heb gewoon mazzel gehad, had makkelijk een lantaarnpaal kunnen raken. of zoals mijn vrouw het zei: Eikel, voor hetzelfde geld lig je op de kop in de sloot
16 mei 2010 om 10:27 #17668966origineel gepost door 2000
origineel gepost door Opelkees
toen ik de Manta 16v had ging ie ook altijd glijden ook als je t niet wou.ben bij zwolle zuid wel eens dwars de snelweg opgegaan:jerry
Voorlopig ga ik alleen maar sturen met mijn stuur. ik reed laatst weer ff langs de “crash” site, en ik heb gewoon mazzel gehad, had makkelijk een lantaarnpaal kunnen raken. of zoals mijn vrouw het zei: Eikel, voor hetzelfde geld lig je op de kop in de sloot
En kruip je met het stuur in de hand op de kant en zwaait lachend naar de overkant :P
Jovink – An de Kant16 mei 2010 om 10:29 #17668967ja inderdaad das zeker waar
16 mei 2010 om 11:01 #17668968Hij was bijna af……knap gedaan. :jerry
16 mei 2010 om 11:11 #17668969Inderdaad, DER BLITZZ
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.