Achteruitverlichting werkt niet

Forumindex Forums Modellen Corsa Achteruitverlichting werkt niet

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Chriselst

Goede middag allemaal, ik ben nieuw hier dus eerst maar even netjes voorstellen: Chris is de naam, 38 lentes jong en woon in het gelderse Elst. Sinds een paar maanden in het gelukkige bezit van een Corsa B 1.4i GLS automaat van bj ’95 (5-deurs). Nu heb ik echter een vraagje aan jullie met de hoop dat iemand mij verder kan helpen: sinds kort werkt de achteruitrijverlichting niet meer?! Lampen en zekeringen heb ik gecontroleerd en die zijn dik in orde. Een monteur vertelde mij dat het waarschijnlijk de sensor is die de achteruitrijverlichting activeert. Mijn vraag is nu: waar zit deze sensor precies? Ik heb gehoord dat deze bij de selecteurhandel moet zitten maar weer een ander zei dat deze op de automatische bak moet zitten onder de motorkap?! Is dit gemakkelijk zelf te doen? Ik ben namelijk niet zo heel technisch als het gaat om auto’s . Alvast dank voor jullie reactie! Gr, Chris :thumb

Corsaliefhebber
      Deelnemer

Is de bedrading ook gecontroleerd op corrosie en slecht contact?
        (gemeten met de multimeter?)

xladage
        Deelnemer

Schakelaar zit OP de bak, kan je bij onder de motorkap.
          Bijv:

Chriselst

Dank je xladage. Op deze foto ziet het er wel anders uit dan bij mij onder de motorkap maar ik ga wel ff “Scharlock-Holmes spelen” . Ik zal kijken of ik iets vind dwat erop lijkt (ik als echte a-technisch iemand). In ieder geval bedankt! :thumbup

xladage
            Deelnemer

Succes! Het moet iig op de bak zitten. Ik weet niet hoe een automatenbak er uitziet onder de motorkap ;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.