Achteruitrijcamera

Forumindex Forums Modellen Insignia Achteruitrijcamera

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Castor2007
    Deelnemer

Sinds heel kort in het bezit van een Opel Insignia Sports Tourer 1.5 Turbo Sport edition 2018.

Deze heeft  duidelijk een achteruitrijcamera maar ik kan deze niet zien op het scherm.
      Bij aankoop bleek het infotainment scherm niet te werken en voordat de auto werd afgeleverd is er een ander scherm ingezet.
      Kan het dat het scherm niet past bij de Insignia 2018 maar mogelijk van een Opel Astra is die ouder is dan 2018?

In mijn beleving moet een auto waar een camera op zit ook werken.

Insigniauser
      Deelnemer

N.a.v voorgaande post, komen enkele vragen in mij op:

– Is de auto particulier of bij een bedrijf gekocht?

– In het laatste geval, is de auto gekocht met garantie of niet?

– Is het een aftermarket camera of niet?

Als je de eerste 2 vragen kan beantwoorden met “bedrijf”en “ja” dan zou ik je willen adviseren om je klacht daar te laten verhelpen.

Indien het laatste van toepassing is (aftermarket camera) ben ik bang dat deze buiten de garantie gaat vallen. Heb je voor aankoop wel gezien dat deze werkte?

Verder behoren (mits OEM) originele GM onderdelen op de auto “ingeleerd” te worden. Als de display hetzelfde partnummer heeft in zowel de Astra als de Insignia, maakt t niet uit uit welke auto ze komen of bouwjaar, zolang dat maar gedaan is. Wel is belangrijk hoe de camera is aangesloten op de display (zeker in geval van een aftermarket item).

Voor zover ik weet is er alleen op de Insignia B een OEM achteruitrij camera aanwezig. Op de A niet. Wel op de Astra J (GTC en station) v.a. MY2010.

Castor2007
        Deelnemer

Dank je voor de snelle reactie.

ik heb contact opgenomen met het bedrijf waar ik de Insignia heb gekocht ( 3/2/2025 afgeleverd) met 1 jaar Bovag… dus ik wacht op reactie van hen…

groet

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.