Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Achteruitrij camera kabel koppelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2012 om 18:56 #17252224
Ik heb onlangs een achteruitrij camera gekocht en al gekoppeld aan mijn 2 din systeem.
Nu weet ik niet hoe ik de back car control kan koppelen aan de reverse kabel. Het is een oranje kabel.
Als ik op R zet, dan gebeurt er niks.
Ik heb een Vectra C automaat 2002.Mijn vraag is:
Hoe kom ik bij de revers plug/kabel waar je moet schakelen naar R?
Onder de asbak zie ik wel een plug, maar weer niet wat het is.Kan iemand me a.u.b. helpen? Ik heb overal gezocht maar kan geen antwoord vinden.
13 september 2012 om 19:30 #18065962Als ik het goed begrijp moet je die oranje kabel aan de achteruitrij-verlichting knopen?
Als die oranje kabel bij je radio ophoud zou je hem aan je achteruitrij-schakelaar-kabel kunnen koppelen.
Wat makkeleijker is; trek hem door naar de achterlichunits, en verbind hem daar met 1 van de achteruitrijlampen.PS. NIET aan de stekker onder je asbak klooien! Das voor het uitlezen van storingen!
Succes.13 september 2012 om 19:33 #18065963@Henkieo wrote:
Wat makkeleijker is; trek hem door naar de achterlichunits, en verbind hem daar met 1 van de achteruitrijlampen.
Gaat de kapotte-lampjes-detector van de boordcomputer dan niet over de zeik ?
13 september 2012 om 19:51 #18065964@CommoCruiser wrote:
Gaat de kapotte-lampjes-detector van de boordcomputer dan niet over de zeik ?
Dat is toch alleen stads-rem-achter-richting-lampen ?
Ik dacht niet dat ie daarvan moeilijk deed, aan de andere kant lijkt me die oranje kabel ook geen dikke verbruiker.13 september 2012 om 20:05 #18065965@Henkieo wrote:
Als ik het goed begrijp moet je die oranje kabel aan de achteruitrij-verlichting knopen?
Als die oranje kabel bij je radio ophoud zou je hem aan je achteruitrij-schakelaar-kabel kunnen koppelen.
Wat makkeleijker is; trek hem door naar de achterlichunits, en verbind hem daar met 1 van de achteruitrijlampen.PS. NIET aan de stekker onder je asbak klooien! Das voor het uitlezen van storingen!
Succes.Hartelijk dank voor je antwoord. De oranjekabel komt van de radio en moet gekoppeld worden aan de ‘achteruitrij schakelaar’. Wordt het geen kortsluiting als ik het koppel aan de achteruitrijverlichting, aangezien dit aantal voltages bevat?
14 september 2012 om 11:00 #18065966Anoniem
1 January 1970kan zijn dat hij op massa schakelt en niet op +12V… even meten tov het chassis.
14 september 2012 om 18:46 #18065967Die kan je idd zo op een achteruitrijlampje aansluiten. ( of op een pin in je zekeringkastje links achterin de auto , moet je alleen ff meten welke dat is ! ) Je zal dus wel de draad naar achter moeten trekken , want achteruitschakelaar zit op je bak in de motorruimte
Wordt niet op de massa geschakelt en geeft geen foutcode op je BC.16 september 2012 om 16:59 #18065968@speaker wrote:
Die kan je idd zo op een achteruitrijlampje aansluiten. ( of op een pin in je zekeringkastje links achterin de auto , moet je alleen ff meten welke dat is ! ) Je zal dus wel de draad naar achter moeten trekken , want achteruitschakelaar zit op je bak in de motorruimte
Wordt niet op de massa geschakelt en geeft geen foutcode op je BC.Bedankt speaker. Ik ben nu helemaal klaar voor om de camera aan te sluiten.
Ps. weet je wat voor pluggen het zijn onder de achter asbak? Ik had daar opengemaakt in de hoop de reverse kabel te vinden en zag het toevallig.
Is het een voorbereiding van iets?16 september 2012 om 17:14 #18065969Waarschijnlijk van de sigaretten aansteker.
16 september 2012 om 17:45 #18065970Reverse kabel waar zit precies voorin .En en welke kleur heeft dat. en achter zeker die oranje draad aansluiten op de achterruitijverlichting.
16 september 2012 om 17:52 #18065971@GTS Power wrote:
Waarschijnlijk van de sigaretten aansteker.
Het zijn 2 aparte vrije pluggen. De plug van de sigaretten aansteker is wel gekoppeld.
Ben echt benieuwd wat voor voorbereiding deze vectra heeft.
16 september 2012 om 18:41 #18065972Die zijn voor de achterbankverwarming. Zit wel daar altijd al voorbereid, maar hoeft niet onder de bank ook voorbereid zijn.
16 september 2012 om 18:46 #18065973Bedankt. Ik heb alle informatie tot nu toe.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.