Achteruitrij camera kabel koppelen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Achteruitrij camera kabel koppelen

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Stena

Ik heb onlangs een achteruitrij camera gekocht en al gekoppeld aan mijn 2 din systeem.
      Nu weet ik niet hoe ik de back car control kan koppelen aan de reverse kabel. Het is een oranje kabel.
      Als ik op R zet, dan gebeurt er niks.
      Ik heb een Vectra C automaat 2002.

Mijn vraag is:
      Hoe kom ik bij de revers plug/kabel waar je moet schakelen naar R?
      Onder de asbak zie ik wel een plug, maar weer niet wat het is.

Kan iemand me a.u.b. helpen? Ik heb overal gezocht maar kan geen antwoord vinden.

Henkieo
      Deelnemer

Als ik het goed begrijp moet je die oranje kabel aan de achteruitrij-verlichting knopen?
        Als die oranje kabel bij je radio ophoud zou je hem aan je achteruitrij-schakelaar-kabel kunnen koppelen.
        Wat makkeleijker is; trek hem door naar de achterlichunits, en verbind hem daar met 1 van de achteruitrijlampen.

PS. NIET aan de stekker onder je asbak klooien! Das voor het uitlezen van storingen!
        Succes.

CommoCruiser
        Deelnemer

@Henkieo wrote:

Wat makkeleijker is; trek hem door naar de achterlichunits, en verbind hem daar met 1 van de achteruitrijlampen.

Gaat de kapotte-lampjes-detector van de boordcomputer dan niet over de zeik ?

Henkieo
          Deelnemer

@CommoCruiser wrote:

Gaat de kapotte-lampjes-detector van de boordcomputer dan niet over de zeik ?

Dat is toch alleen stads-rem-achter-richting-lampen ?
            Ik dacht niet dat ie daarvan moeilijk deed, aan de andere kant lijkt me die oranje kabel ook geen dikke verbruiker.

Stena

@Henkieo wrote:

Als ik het goed begrijp moet je die oranje kabel aan de achteruitrij-verlichting knopen?
              Als die oranje kabel bij je radio ophoud zou je hem aan je achteruitrij-schakelaar-kabel kunnen koppelen.

PS. NIET aan de stekker onder je asbak klooien! Das voor het uitlezen van storingen!
              Succes.

Hartelijk dank voor je antwoord. De oranjekabel komt van de radio en moet gekoppeld worden aan de ‘achteruitrij schakelaar’. Wordt het geen kortsluiting als ik het koppel aan de achteruitrijverlichting, aangezien dit aantal voltages bevat?

Anoniem

kan zijn dat hij op massa schakelt en niet op +12V… even meten tov het chassis.

speaker
                Deelnemer

Die kan je idd zo op een achteruitrijlampje aansluiten. ( of op een pin in je zekeringkastje links achterin de auto , moet je alleen ff meten welke dat is ! ) Je zal dus wel de draad naar achter moeten trekken , want achteruitschakelaar zit op je bak in de motorruimte
                  Wordt niet op de massa geschakelt en geeft geen foutcode op je BC.

Stena

@speaker wrote:

Die kan je idd zo op een achteruitrijlampje aansluiten. ( of op een pin in je zekeringkastje links achterin de auto , moet je alleen ff meten welke dat is ! ) Je zal dus wel de draad naar achter moeten trekken , want achteruitschakelaar zit op je bak in de motorruimte
                    Wordt niet op de massa geschakelt en geeft geen foutcode op je BC.

Bedankt speaker. Ik ben nu helemaal klaar voor om de camera aan te sluiten.
                    Ps. weet je wat voor pluggen het zijn onder de achter asbak? Ik had daar opengemaakt in de hoop de reverse kabel te vinden en zag het toevallig.
                    Is het een voorbereiding van iets?

GTS Power
                    Deelnemer

Waarschijnlijk van de sigaretten aansteker.

chakib82

Reverse kabel waar zit precies voorin .En en welke kleur heeft dat. en achter zeker die oranje draad aansluiten op de achterruitijverlichting.

Stena

@GTS Power wrote:

Waarschijnlijk van de sigaretten aansteker.

Het zijn 2 aparte vrije pluggen. De plug van de sigaretten aansteker is wel gekoppeld.
                          Ben echt benieuwd wat voor voorbereiding deze vectra heeft.

speaker
                          Deelnemer

Die zijn voor de achterbankverwarming. Zit wel daar altijd al voorbereid, maar hoeft niet onder de bank ook voorbereid zijn.

Stena

Bedankt. Ik heb alle informatie tot nu toe.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.