achteruit vergrendeling werkt niet

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) achteruit vergrendeling werkt niet

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271970
    drentsebeer
      Lid sinds:
      18 May 2015

      hoi, mijn zafira blijkt plots niet meer terug te vergrendelen voor z’n achteruit, erg vervelend vooral bij opschakelen vanuit zijn 1, hoes al ff los gemaakt, veertje werkt nog goed, lijkt of er een “snelsluiting/ stekker op het uiteinde van de vergrendel pal mist,

      wie kan me verder helpen
      groet hans

      #18284939
      QuinJ
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 January 2015

        Klinkt alsof ik dat ook heb gehad, nieuwe pook is er bij mij in gegaan.

        #18284940
        drentsebeer
          Lid sinds:
          18 May 2015

          nou…… ben ff bij de garage langs geweest.;-)
          het schijnt dat de kabel gebroken is, het rare is dat ik nergens een (stuk)kabel kan terug vinden, we horen het morgen, dan wordt ie gemaakt

          #18284941
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Ben erg benieuwd. Hoop dat je probleem dan is opgelost. ;)

            #18284942
            drentsebeer
              Lid sinds:
              18 May 2015

              joehoeeeee, nix geen kabel, de nok die onder op de pook schijnt te zitten welke zorgt voor vergrendeling/ontgrendeling van de achteruit is afgebroken.
              tuurlijk niet apart te verkrijgen… dus een heel nieuw schakelpook mechanische a € 232 ex btw
              dus zelfde probleem als Quinj
              wordt je niet vrolijk van, te mee de condensor ook ff vervangen moet worden

              #18284943
              QuinJ
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 January 2015

                Jep klinkt bekent. Maar ja zonder is ook zo lastig :wink: Elke keer opletten dat je niet achteruit rijd bij het verkeerslicht :lol:

                #18284944
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Dat is vervelend zeg. Lijkt wel een euvel bij de Zafira B. Kan er niks onder coulance gedaan worden dan?

                  #18284945
                  drentsebeer
                    Lid sinds:
                    18 May 2015

                    Dolby,
                    een auto van 2009 met 140K op de teller zal wel niet onder een coulance regeling vallen, regulier slijtage, zal toch eens bellen met een dealer
                    QuinJ, das heel lastig voor de stoplichten of optrekken bij een kruispunt, voel me soms net een senior, met alle respect ;)

                    #18284946
                    drentsebeer
                      Lid sinds:
                      18 May 2015

                      Dolby heeft me toch ff aan het denken gezet, toch maar eens de dealer gebeld hier in de buurt.
                      wilde eerst helemaal niets weten van een bekend euvel………gaf later toch aan die ie vorig jaar een reparatie had uitgevoerd aan soortgelijk probleem, niet de hele buts vervangen maar gerepareerd, wil ie met mijn auto ook wel doen, je snapt het
                      bla bla bla :puke

                      #18284947
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Altijd proberen als het een bekend euvel zou zijn. Heb je vaak kans op coulance.

                        #18284948
                        ReneW
                          Lid sinds:
                          19 June 2015

                          Gisteren het zelfde probleem gekregen met de Zafira van 2008 en 114 op de teller, weet dus wat me te wachten staat :(
                          Zal wel 232 euro ex btw worden, bekent euvel dus en de Opel dealer wist van niets

                          Heb er foto van gemaakt voor de mensen waarbij het nog gaat gebeuren.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.