Achteruirij camera

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Achteruirij camera

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Richard KLW

Hallo ik een 2 din radio en achteruitrij camera in kentekenplaat houder gekocht nu wil ik dat gaan inbouwen enzo maar kan ik de stuurstroom rustig van de achteruitrij lampen afhalen zonder dat de boordcomputer over de zijk raakt ivm dat die ook aangeeft als je lampen stuk heb

Vectra c1 station 2.2 direct

Groeten
      Richard

warhamstr
      Deelnemer

Wat?

KRSA2000
        Deelnemer

Als je inschakelsignaal bedoelt met stuurstroom, ja. Is maar een aantal milliampere, dat mag geen problemen opleveren.
          Bedoel je voeding van het hele gebeuren, nee.

Richard KLW

Dus de voeding van de camera moet ik aan continu stroom zetten ergens achter in de auto

littlebird
            Deelnemer

Geschakelde stroom. Anders accu leeg na tijdje niet rijden.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

D.J.R.
              Deelnemer

Misschien een domme vraag maar sluit je die camera aan op de cd70 of dvd90 en heb je dan beeld op je scherm in de dashboard???

Richard KLW

@D.J.R. wrote:

Misschien een domme vraag maar sluit je die camera aan op de cd70 of dvd90 en heb je dan beeld op je scherm in de dashboard???

De oude radio gaat er uit en gaat een dubbeldin radio waar de camera op gaat

GH45T
                  Deelnemer

In mijn Vectra B heb ik een achterruitrij camera en de stroom daarvan heb ik afgetapt vanaf de stroom voor de radio. Zo’n cameratje vraag niet zoveel en je bent toch al kabels aan het trekken van radio naar camera. Ik had toch al een vaste trekhaak met twinnyload beugel en in de beugel voor de twinnyload heb ik de camera verwerkt. Valt bijna niet op tenzij je er op let. Radio/scherm is een Alpine IVA-D310R. Verder heb ik nog een kabeltje lopen van de radio naar achteruitrij verlichting zodat het scherm automatisch naar de camera schakelt als je de auto in de achteruit versnelling schakelt. Lijkt mij sterk dat van dat laatste draadje de boordcomputer over de zeik gaat, radio schakelt gewoon bij spanning naar camera zonder echt stroom te gaan gebruiken.

littlebird
                    Deelnemer

Het signaal draadje zal ook het probleem niet zijn bij een opeltje. Maar er zijn sommige auto’s waarbij je niet meer kunt aftakken van de achteruitrij verlichting. Laatst een bmw gehad, dacht een 7 serie uit me hoofd (nieuw, recht van de fabriek). En daarbij kon het niet. Terwijl bij 3 serie wel nog weer lukte. Ook nieuw van fabriek.
                      Dus is beetje rommelen. En camera inderdaad op geschakelde zetten. Die draad aan video draad binden op paar plaatsen en meevoeren van voor naar achter. Signaal afpakken van achteruitrij licht en massa ergens ook in die buurt een net massapunt pakken.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.