Achterspeakers Corsa B

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Achterspeakers Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208853
    dutchman79
      Lid sinds:
      19 February 2006

      Ik heb voren in mijn Corsa B de standaard speakers al vervangen door een beter composetje. Alpine radio/cd speler bevalt ook prima.
      Zag op de Duitse Ebay verschilende setjes. Brengt dit veel verbetering qua geluid als ik nu nog helemaal geen luidsprekers achterin heb ?
      Zijn deze puur bedoeld om achteren ook iets van geluid te krijgen of is het de bedoeling dat je het geluid door de extra achterluidsprekers nu van 4 kanten even hard hoort ?

      Kan ik dit alles nog gewoon op mijn Alpine aangesloten houden van 4×50 Watt of is het al raadzaam om een versterker te kopen ?

      #17466557
      Powercorsa
        Lid sinds:
        26 October 2007

        4 speakers geven een meer ruimtelijk effect, persoonlijk vind ik dit ook het mooiste klinken.
        De afregeling is heel persoonlijk, bijv. als je vaak personen achterin hebt zitten zal je de achter speakers niet te hard zetten en dus even hard als je voorspeakers.
        Als je vaak alleen in de auto of met z’n tweeën ligt de balans al heel anders, dan ga je zoeken wanneer het geluid gelijk is (de balans (fader) wat naar achteren).

        Versterker is alleen nodig indien je harder wilt gaan draaien dan de 4x 50 Watt piek die je radio kan leveren.
        Tevens als je een versterker wilt gaan gebruiken dan zou ik niet de standaard gaten achter gaan gebruiken maar speakers in je hoedenplank.

        #17466558
        dutchman79
          Lid sinds:
          19 February 2006

          Okay duidelijk.
          Speakers in de hoedenplank zijn geen optie. Dus zal eerst eens kijken hoe het verandert met de speakers achterin.
          Liggen hier standaard de kabels al voor in de auto of moet je die zelf leggen ?

          #17466559
          Powercorsa
            Lid sinds:
            26 October 2007

            standaard zou er een draad moeten liggen, daarvoor moet je achter de panelen kijken.
            Waarschijnlijk kan je via de kapjes van je achterlichten al zien of er een kabel (los) hangt.

            #17466560
            GreenCruiser
              Lid sinds:
              15 October 2007

              Zijn die kappen een beetje makkelijke los te halen??

              #17466561
              Powercorsa
                Lid sinds:
                26 October 2007

                is niet moeilijk, maar je heb wel een T25 (torx schroevendraaier) nodig.
                Vergeet niet de 2 schroeven aan de voorkant (even je bank naar voren klappen) en het ronde stukje plastic, en het schroefje achter bij de schokdemper (achter het klepje).
                Alle schroeven los draaien en dan zit het paneel al zo goed als los, wrikken is absoluut niet nodig..

                #17466562
                GreenCruiser
                  Lid sinds:
                  15 October 2007

                  Thnx Powercorsa,

                  Wat voor maat speaker zit er achterin eigenlijk?
                  En waarom is het niet verstandig om de speakers in de orginele plaatsen uit te versterken??

                  Gr GC

                  #17466563
                  Powercorsa
                    Lid sinds:
                    26 October 2007

                    ik dacht 10cm in de smalle kappen en 13 of 16,5 cm in de bredere kappen.
                    Zou je even zelf moeten controleren.

                    Te klein en het resoneert te snel, voor standaard vermogen is het goed te doen maar niet voor grotere vermogens.
                    kijk zelf maar eens op de webshops of in winkels, je komt zo wat geen kleine zware speakers tegen tenzij voor relatief erg veel geld. (kijk wel naar het RMS vermogen, indien niet aangegeven dan staat altijd/meestal het piek vermogen vermeld)
                    Een 6×9″ speaker is in verhouding veel goedkoper en geeft wat meer laag.

                    Als je echt laag wilt hebben dan zou ik eerst eens een subwoofer overwegen, met een wat betere HU (head unit).
                    Een HU van bijv. Alpine geeft al een wereld van verschil t.o.v. de standaard of low-end radio’s.

                    Het is misschien slim om een eigen topic aan te maken aangezien de vraag van de TS al beantwoord is.

                    Kijk ook eens op http://www.ShowYourSound.com , hier kan je nog veel meer vinden m.b.t. caraudio.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.