Achterschermen en dorpels lassen

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Achterschermen en dorpels lassen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217252
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Als je de puntlassen allemaal uitgeboord hebt en het nieuwe blik weer op zijn plaats wil bakken, welke lasmethode kun je dan het beste toepassen?
      Wanneer de auto dalijk toch voor bijna een heel jaar stil staat wil ik wat te doen hebben, het laswerk hoop ik zelf te kunnen gaan doen, spuiten, anti roest en afwerking mag mijn plaatwerker daarna overnemen (zijn werkplaats staat toch tegenover mijn werk) :D

      #17612083
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        zoals wij het vaak doen, is gaten boren van 6mm ong op de randen van het nieuwe plaatwerk om de 4-6 cm. Dan ervoor zorgen dat het plaatwerk waar het nieuwe deel op komt mooi vlak is, dus alle bramen van het losboren ff vlak slijpen. Daarna veel passen en meten, eventueel even met zelftappers of parkers of griptangen op z’n plek houden om te bekijken of alles nog mooi past, zoals de deur. Als ie goed op de plek zit, dan gewoon die gaatjes vol lassen en dan zit ie vast ;)

        #17612084
        city77
          Lid sinds:
          4 July 2004

          hey Willem, lees mijn topic maar ff door van de D kadett daar staat ongeveer met foto’s hoe je het aan moet pakken:thumbup

          #17612085
          obelix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 November 2005

            zoals wielranden
            zou ik er eerst deels
            er uit boren en zagen
            dan de nieuwe er over heen leggen
            en dan met een lucht zaagje door het nieuwe wielrandje heen en het deel achterscherm
            dan heb je precies een mm las naad
            en over mekaar lassen is het makelijkste
            maar roest ook veel sneler weer

            #17612086
            InjectTheVenom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2004

              Het plan is om beide schermen in zijn geheel te vervangen zodat mijn plaatwerker minder tijd kwijt is aan het strakmaken, de enigste plekken waar ik me zorgen over maak zijn de door een vorige eigenaar omgevouwen wielranden en het onderste deel van het achterscherm dat overloopt in de dorpel.
              Iedereen bedankt voor de tips, ik ga ze zeker meenemen in de voorbereidingen :thumbup Als iemand me nog kan bevestigen of die 2,5cm tussenruimte inderdaad een apk verplichting is dan ben ik mega happy :D

              #17612087
              Jurgen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2007

                Lees dit ff door, daarin staat dat het zelfs 2 cm moet zijn:

                http://www.rustbuster.nl/Lassen_en_lasgereedschap/APK_laswerk.htm

                #17612088
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  en over mekaar lassen is het makelijkste
                  maar roest ook veel sneler weer

                  Roest…. Wie heeft het bedacht en waar is het goed voor… :o :P

                  #17612089
                  rallyastra
                    Lid sinds:
                    12 July 2004

                    Hou er ff rekening mee dat als je alles weer vast wilt lassen je eerst de auto weer afbouwt !! Dus eerst je nieuwe plaatwerk vast zetten met plaatwerktangen, dan lampen, deuren, achterklep enz. er in. Dan zorgen dat alles goed uitgelijnd is en dan pas vast lassen.

                    #17612090
                    stoppelflieger
                      Lid sinds:
                      14 January 2007

                      Heb je dit al eens eerder gedaan?
                      Het is geen makkelijke klus,al heb je het al 5x gedaan het blijft moeilijk.
                      En als je zegt dat de wielranden omgevouwen zijn kun je dus de binnenschermen ook herstellen/vervangen.
                      Als je nu eens gewoon met die plaatwerker overlegd dat je zelf alles demonteerd behalve het scherm.
                      Een goede plaatwerker doet er ongeveer 2-3 uur over per kant om alles uit te lijnen en vast te lassen.
                      zonder de binnenschermen en eventuele schade natuurlijk.
                      kost je dus max 300 euro,en dan heb je alles ook gepuntlast wat 10x netter is.
                      Doe het dagelijks en kom helaas ook dagelijks de gevallen van “ik doe dat zelf wel even” tegen en die mensen zijn 2x zoveel kwijt om alles goed te krijgen.
                      Maar goed wat je ook doet succes!!

                      #17612091
                      Bart Hoedemaker
                        Lid sinds:
                        12 February 2007

                        origineel gepost door rallyastra
                        Hou er ff rekening mee dat als je alles weer vast wilt lassen je eerst de auto weer afbouwt !! Dus eerst je nieuwe plaatwerk vast zetten met plaatwerktangen, dan lampen, deuren, achterklep enz. er in. Dan zorgen dat alles goed uitgelijnd is en dan pas vast lassen.

                        :thumbup

                        #17612092
                        rallyastra
                          Lid sinds:
                          12 July 2004

                          Complete auto doen ben je zo 30 uur mee bezig !! 2 dorpels, schermen, binnenschermen. En daar komt nog bij dat alles nooit in een keer past, ik zou het uit besteden. Anders kun je later weer nieuwe schermen kopen en alsnog uit besteden. Check deze pagina maar ff,

                          http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=84216&page=6

                          #17612093
                          InjectTheVenom
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2004

                            We zien wel hoe het gaat lopen, ik heb een jaar de tijd :)

                            #17612094
                            a-manta-turbo
                              Lid sinds:
                              5 March 2006

                              de lassen moeten om de 2 cm zitten dit is zelfs korter op elkaar dan orgineel

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.